۲۵ هزار عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در استان / پیش بینی ۸۵۰ شعبه اخذ رای در سه حوزه انتخابیه

حسین کلانتری در جمع اصحاب رسانه استان گفت: ۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی اعم از هیات های نظارت، بازرسی، کمیته های مختلف، نیروهای امنیتی و انتظامی کار برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان را انجام خواهند داد. به گزارش پیک ملت ، استاندار اظهار داشت: ۸۵۰ شعبه اخذ رای در سه

کد خبر : 849
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۵:۱۸
۲۵ هزار عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در استان / پیش بینی ۸۵۰ شعبه اخذ رای در سه حوزه انتخابیه
حسین کلانتری در جمع اصحاب رسانه استان گفت: ۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی اعم از هیات های نظارت، بازرسی، کمیته های مختلف، نیروهای امنیتی و انتظامی کار برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان را انجام خواهند داد.

به گزارش پیک ملت ، استاندار اظهار داشت: ۸۵۰ شعبه اخذ رای در سه حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، باشت و گچساران و کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام پیش بینی شده است.
کلانتری تصریح کرد: هنوز دستوری مبنی بر برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیکی در استان ابلاغ نشده اما در صورت اعلام، استان آمادگی کامل برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و الکترونیکی در همه فرآیند برگزاری را دارد.
به گفته کلانتری شمار داوطلبان این دوره از انتخابات در استان ۹۵ نفر است که پنج نفر از این تعداد زن و ۹۰ نفر مرد هستند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: از مجموعه ۹۵ داوطلب، ۲۸ نفر در حوزه بویراحمد و دنا، ۴۸ نفر در کهگیلویه  و ۱۹ نفر در حوزه انتخابیه باشت و گچساران ثبت نام کردند که ۵ نفر ازاین تعداد خانم هستند.
کلانتری با بیان اینکه در این دوره از انتخابات مجلس رویکرد جوان گرایی حاکم بوده است گفت: ۵۴ نفر از داوطلبان با میانگین سنی ۳۰ تا ۴۵ سال هستند.
وی یادآور شد: سن بیشتر داوطلبان ۳۶ تا ۴۰ سال به تعداد ۱۵ نفر است، ۳۰ تا ۳۵ سال ۱۸ نفرند،۱۷ نفر هم بین ۴۰ تا ۴۵ سال سن دارند و ۴۵ درصد داوطلبان جوانان هستند که این اتفاق مبارکی است.
به گفته کلانتری در دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان با ۱۰۸ داوطلب سه نفر زن بودند که در این دوره با ۹۵ نفر تعداد زنان پنج نفر هستند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: برگزاری انتخابات سالم، امن و با مشارکت حداکثری مردم در این استان به طور ویژه در دستور کار مسئولان قرار دارد.
استاندار خاطرنشان کرد: تبلیغات زودهنگام انتخابات از دید هیات نظارت دور نمی ماند و هر جا اقدام غیرقانونی، مجرمانه و تقلبی اثبات شود حتما توسط مراجع قانونی و براساس قانون رسیدگی می شود.
حسین کلانتری حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای را مهمترین شاخص در عرصه انتخابات دانست و گفت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲ اسفند ماه امسال در فضای امن، سالم و قانونمند برگزار خواهد شد.
کلانتری ادامه داد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام الهی دارای چند مولفه است که مهمترین وجه آن حضور و مشارکت آگاهانه مردم پای صندوق های اخذ رای به عنوان بارزترین نماد مردم سالاری دینی خواهد بود.
کلانتری ادامه داد: در انتخابات امانتداری، بی طرفی، اجرای قانون، سلامت و امنیت انتخابات و فراهم کردن بستر مناسب برای حضور و مشارکت مردم ملاک است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: این تضمین و اطمینان را به مردم استان خواهیم داد که امنیت، سلامت و امانتداری از رأی مردم سرلوحه کار مجریان و متولیان امر انتخابات در استان خواهد بود و به صراحت از تک تک آرای مردم در صندوق‌های اخذ رأی صیانت می ‌شود.
وی به مجریان و دست اندرکاران امر انتخابات توصیه کرد که از هرگونه جانبداری از داوطلب خاص یا فعالیت علیه کسی به شدت خودداری کنند و همه تلاش خود را برای برگزاری انتخابات پرشور و با حضور حداکثری به کار بندند.
استاندار با اشاره به حضور برخی مدیران دولتی در جلسات و متینگ‌های انتخاباتی گفت: تاکید شده است که اگر کارکنان دولت در نشست‌های تبلیغاتی کاندید‌ها حضور پیدا کنند از وی در برنامه‌های اجرایی انتخابات هیچ گونه استفاده ‌ای نشود.
کلانتری اضافه کرد: اگر مدیری بخواهد از امکانات دولتی له یا علیه کسی در انتخابات استفاده کند برابر با قانون با او برخورد خواهد شد و این موضوع به طور رسمی و کتبی به آنها اعلام شده است.
کلانتری با تاکید به اینکه تحت هیچ شرایطی نباید به ارکان انتخابات خدشه ای وارد و یا شبهه ای در مراحل و فرآیند انتخابات ایجاد شود، تصریح کرد: مسائل طایفه ای، باندی، قومی، قبیله ای و حزبی در انتخابات جایی ندارد و قرار گرفتن بر ریل قانون و اجرای آن ملاک اصلی است.
استاندار یادآور شد: تعداد عوامل اجرایی انتخابات مجلس دهم در این استان ۱۸ هزار نفر و شمار شعب اخذ رای ۷۷۱ مورد بود.
ج/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.