۱۲هزار نفر معلول در کهگیلویه وبویراحمد تحت حمایت بهزیستی هستند/نیمی از معلولیت ها مادرزادی است

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: معلولیت مادرزادی با ۵۰ درصد بیشترین عامل موارد معلولیت در این استان را به خود اختصاص داده است. به گزارش پیک ملت ، آیت الله افشار مهر روز افزود: هم اکنون ۱۲ هزار نفر  معول در این استان از حمایت بهزیستی برخوردارند. وی با بیان اینکه نرخ معلولیت در

کد خبر : 783
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
۱۲هزار نفر معلول در کهگیلویه وبویراحمد تحت حمایت بهزیستی هستند/نیمی از معلولیت ها مادرزادی است

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: معلولیت مادرزادی با ۵۰ درصد بیشترین عامل موارد معلولیت در این استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پیک ملت ، آیت الله افشار مهر روز افزود: هم اکنون ۱۲ هزار نفر  معول در این استان از حمایت بهزیستی برخوردارند.

وی با بیان اینکه نرخ معلولیت در این استان ۶ دهم درصد کاهش یافته ابراز کرد: هم اکنون نرخ معلولیت در استان ۲ و نیم درصد است.

افشار مهر  طرح غربالگری و مشاوره های ژنتیکی قبل از اردواج برای زوجین را یکی از طرح های موفق و از عوامل اصلی در کاهش نرخ معلولیت در استان دانست و گفت: آگاه سازی، ایجاد حساسیت برای خانواده ها، شناسایی ناقلان و جلوگیری از ازدواج های فامیلی پرخطر از جمله شاخص ها و اهداف مهم در غربالگری اختلالات ژنتیکی از سوی این نهاد بود.

وی تصریح کرد:  در سال جاری بیش از هشت میلیارد ریال تجهیزات توانبخشی معلولان در کهگیلویه و بویراحمد خریداری شد.

افشار مهر اظهار داشت: این تجهیزات کمک توانبخشی شامل سمعک، تشک مواج و ویلچر است.

وی با بیان اینکه ۱۷۵ معلول  ضایعه نخاعی در این استان وجود دارد گفت: آمار معلولان ضایعه نخاعی ناشی از تصادفات جاده‌ای در این استان روبه افزایش است.

افشار مهر ابراز کرد: ۵۴۸ نفر خانواده ۲ معلولی، ۱۶۰خانواده سه معلولی، ۹۰خانواده چهار معلولی و ۲۵ خانواده پنج معلولی در این استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: یک هزار و ۲۹۵ معلول روانی، ۷۲۳ ناشنوا، ۸۰۰ معلول نابینا، سه هزارو ۸۲۲معلول ذهنی، چهار هزارو ۲۸۸ معلول جسمی حرکتی و ۸۶۷ سالمند در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

۱۲ هزار نفر از جمعیت حدود ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد با هشت شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه زیرپوشش بهزیستی قرار دارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.