استاندار: آغاز اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند به معنای پایان رعایت پروتکل ها و غلبه بر بیماری کرونا تلقی نشود

ستاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور و اعضای ستاد ملی و استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت :آغاز اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند به معنای پایان رعایت پروتکل ها و غلبه بر بیماری کرونا تلقی نشود حسین کلانتری  اظهار داشت : طرح فاصله گذاری هوشمند و

کد خبر : 4802
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
استاندار: آغاز اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند به معنای پایان رعایت پروتکل ها و غلبه بر بیماری کرونا تلقی نشود

ستاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور و اعضای ستاد ملی و استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت :آغاز اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند به معنای پایان رعایت پروتکل ها و غلبه بر بیماری کرونا تلقی نشود

حسین کلانتری  اظهار داشت : طرح فاصله گذاری هوشمند و آغاز فعالیت پلکانی برخی صنوف و فعالیت های اقتصادی به هیچ وجه به مثابه کنترل و یا غلبه بر بیماری کرونا نیست و چنانچه مردم و بازاریان رعایت مسایل و اصول بهداشتی و پروتکل های مورد نظر نظام سلامت را عمل نکنند بدون شک باید منتظر بروز فاجعه و آمار خیره کننده مبتلایان باشیم.

رعایت طرح فاصله گذاری هوشمند در حقیقت ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی است.

🔹 وی گفت: مردم به همان میزان که در طرح فاصله گذاری اجتماعی با نهایت همکاری و رعایت اصول بهداشتی همراه و همگام مسئولان بودند در این مرحله نیز همچنان همراه و یاری گر متولیان امر باشند.

همچنان در مرحله مدیریت و تلاش برای تثبیت روند بیماری هستیم

🔹 استاندار افزود: موفقیت و پیروزی و غلبه بر این ویروس به میزان همکاری و همراهی مردم گره خورده است.

همچنان بیماریابی فعال و غربالگری گسترده از سیاست های پیش روست

🔹 وی اعنوان کرد : استان کهگیلویه وبویراحمد همواره یکی از اولویت های اساسی خود را علاوه بر اجرای سیاست ها و راهبردهای ستاد ملی مبارزه با کرونا و اجرای طرح های کنترلی و مقابله ای بر انجام بیماری یابی فعال و غربالگری گسترده متمرکز کرده است.

🔹 استاندار اظهار داشت : تاکید و رویکرد ستاد مدیریت کرونا در استان باید بر همین روند یعنی بیماریابی فعال، انجام بیشتر تست های آزمایشگاهی و غربالگری مرتب و منظم و توام با راستی آزمایی مداوم استوار باشد.

اطلاع رسانی دقیق، شفاف و به موقع به مردم و افکار عمومی از اولویت‌هاست

🔹وی بیان داشت : همچنان اطلاع رسانی شفاف ، دقیق و به موقع آمار مبتلایان از سوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و کادر بهداشت و درمان مورد تاکید است.

صنوف دارای مجوز فعالیت تنها با دریافت کد بهداشتی اجازه فعالیت دارند

🔹 استاندار گفت : برخی صنوف که مجوز فعالیتشان از طریق ستاد ملی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اعلام شده تنها با دریافت کد بهداشتی و نام نویسی در سامانه وزارت بهداشت اجازه فعالیت دارند.

🔹 این مسئول افزود: نظارت دقیق و مستمر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و متولیان امور بهداشتی و همچنین صنعت،معدن و تجارت برای فعالیت صنوف دارای مجوز با هدف رعایت مسایل و اصول بهداشتی و شاخص های ارایه شده از سوی نظام سلامت مورد تاکید است

تلاش برای افزایش نمونه گیری و تست در آزمایشگاه ویروس شناسی استان

🔹 استاندار بیان داشت : با راه اندازی و بهره برداری از آزمایشگاه مولکولی و تشخیص ویروس کرونا در استان مراحل تست گیری در گستره وسیع تری باید انجام گیرد و در آینده نزدیک باید این نمونه گیری ها با به ۱۰۰ مورد در روز برسد.

ضرورت نگهداری، مراقبت و رصد افراد مبتلا به ویروس کرونا که نیاز به قرنطینه در منزل دارند

🔹 چنانچه افرادی که ناقل بیماری هستند شرایطی برای قرنطینه در خانه داشته باشند باید در خانه قرنطینه شوند و از رها شدن در اجتماع و تردد آنها جلوگیری شود. در صورت رعایت نکردن این افراد برابر مقررات با آنان برخورد می‌شود.

🔹 افراد ناقل بیماری که شرایط نگهداری در خانه نداشته باشند، در نقاهتگاه های در نظر گرفته شده تحت درمان قرار می گیرند.

برخورد قانونی با افرادی که ناقل هستند و از درمان و مراجعه به مراکز بهداشتی سر باز می زنند

🔹 چنانچه افرادی شناسایی شوند که تست آنها مثبت و ناقل هستند اما از درمان شدن سرباز می زنند اجبارا قرنطینه می شوند.

مراقبت های فردی بهترین راه برای جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا

🔹 مراقبت های فردی ،رعایت پروتکل های بهداشتی ،توجه به هشدارها و توصیه های متخصصان و کارشناسان و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فاصله گذاری هوشمند بهترین راه حل قطع زنجیره انتقال ویروس و ریشه کنی آن است.

🔹🔹 موفقیت اجرای طرح فاصله ‌گذاری هوشمند نیز مبتنی بر رعایت اصول از سوی صاحبان طرح های تولیدی، کسب و کار و کسبه و در نهایت همراهی ،تعامل و همکاری همه مردم است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.