مواظب مبتلایان بدون علامت باشیم!

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، روند کرونا ویروس را تشریح کرد. به گزارش پیک ملت ، دکتر حسین ماری اریاد گفت:  در بحث کووید ۱۹ دو رویکرد بیماریابی و درمان مهم است که بیماریابی یعنی شناسایی بیمار برای جلوگیری از انتشار آن و درمان برای از بین بردن رنج بیمار و به

کد خبر : 4211
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۸:۳۸
مواظب مبتلایان بدون علامت باشیم!

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، روند کرونا ویروس را تشریح کرد.
به گزارش پیک ملت ، دکتر حسین ماری اریاد گفت:  در بحث کووید ۱۹ دو رویکرد بیماریابی و درمان مهم است که بیماریابی یعنی شناسایی بیمار برای جلوگیری از انتشار آن و درمان برای از بین بردن رنج بیمار و به آغوش خانواده برگرداندن ایشان است.
وی ادامه داد: غربالگری در سطح کشور در دستور کار است تا با استفاده از اطلاعات ساده نسبت درگیری جامعه را فهمید تا با همکاری مردم و صرف کمترین هزینه، بیماری را سریعتر شکست داد.
دکتر اریاد با اشاره به همکاری قشر قابل توجهی از مردم اذعان داشت: در آمار تجمعی هفته های اول، ۵۰ تا ۶۰ درصد اضافه می شد که اکنون به ۷ تا ۸ درصد رسیده است که نشان می دهد نه از نظر تعداد بلکه شیب منحنی در حال کاهش است و برای رساندن این معیار به صفر کار بزرگتری از سوی همه را می طلبد.

وی ابراز داشت: باید مواظب مبتلایان بدون علامت باشیم که می توانند مبتلایان را تصاعدی افزایش دهند و زنجیره را بزرگتر کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: برای پیشگیری به شکل اکتیو و فعال باید علاوه بر قطع زنجیره بیماری به جلوگیری از برگشت بیماری توجه کرد.
دکتر اریاد در پایان تصریح کرد: به توصیه های بهداشتی همکاران  توجه داشته و دید و بازدید و سفر و مراسم شادی و فوت با بیشترین محدودیت و به صورت تلفنی انجام شود

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.