راه اندازی آزمایشگاه تست کرونا طی روزهای آینده در یاسوج

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوگ گفت: آزمایشگاه تست کرونا به زودی در شهر یاسوج راه اندازی می شود. به گزارش پیک ملت ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با حضور در استودیوی پخش خبر ساعت بیست دیشب شبکه دنا در خصوص راه اندازی آزمایشگاه تست کرونا در استان گفت:تجهیزات مورد نیاز این آزمایشگاه از تهران

کد خبر : 4106
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۷:۰۶
راه اندازی آزمایشگاه تست کرونا طی روزهای آینده در یاسوج

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوگ گفت: آزمایشگاه تست کرونا به زودی در شهر یاسوج راه اندازی می شود.

به گزارش پیک ملت ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با حضور در استودیوی پخش خبر ساعت بیست دیشب شبکه دنا در خصوص راه اندازی آزمایشگاه تست کرونا در استان گفت:تجهیزات مورد نیاز این آزمایشگاه از تهران خریداری شده و منتظر بازگشایی فروشگاه بعد از ۶ فروردین هستیم.

پرویز یزدانپناه افزود: پس از بازگشایی فروشگاه تجهیزات را به استان انتقال می دهیم و با توجه به اینکه مکان آزمایشگاه هم مشخص شده است به محض ورود این تجهیزات به یاسوج درمدت ۲ روز آزمایشگاه راه اندازی می شود.

وی با اشاره به توانایی و ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: از امروز روزانه بین ۱۱۰ تا ۲۰۰ تست از افراد مشکوک به بیماری کرونا در استان گرفته می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: اگر بتوانیم کلنی های تجمع کرونا را که در سطح استان وجود دارد شناسایی و قبل از علامت دار شدن آنها را تشخیص بدهیم می توانیم این بیماری را مهار بکنیم.

یزدانپناه گفت: ورودی های استان برای ورود مسافران مسدود شده و خود مردم شهرهای استان به ویژه یاسوج باید رعایت کنند و از منزل خارج نشوند تا زنجیره ویروس کرونا شکسته شود و این بیماری ازبین برود.

وی افزود: اگر بخواهیم کرونا را کنترل بکنیم باید بیماریابی فعال داشته باشیم و کسانی را که بیمار هستند و اشخاصی که با آنها در ارتباط بوده اند و خانواده های آنها را دقیقا شناسیایی کنیم و از آنها تست بگیریم تا از شیوع ویروس کرونا در جامعه جلوگیری کنیم./صدا و سیما

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.