افتتاح نخستین نمایشگاه مد و لباس ایرانی، سنتی استان ایلدخت در یاسوج

پیک ملت؛ نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی و سنتی  ایلدخت با ترکیب لباس های ایرانتی و سنتی استان در نمایشگاه نگار خانه باران فرهنگ و ارشاد اسلامی یاسوج افتتاح شد. به گزارش پیک ملت؛ نخستین نمایشگاه مد و لباس ایرانی صبح امروز چهارشنبه هشتم آذر باحضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج معاون

کد خبر : 39482
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
افتتاح نخستین نمایشگاه مد و لباس ایرانی،  سنتی  استان  ایلدخت در یاسوج

پیک ملت؛ نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی و سنتی  ایلدخت با ترکیب لباس های ایرانتی و سنتی استان در نمایشگاه نگار خانه باران فرهنگ و ارشاد اسلامی یاسوج افتتاح شد.

به گزارش پیک ملت؛ نخستین نمایشگاه مد و لباس ایرانی صبح امروز چهارشنبه هشتم آذر باحضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج معاون سیاسی و امنیتی  استاندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مسئولین  در یاسوج افتتاح شد. 

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حاشیه این نمایشگاه گفت: نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی ایلدخت با بیش از ۱۱۰ مدل و طرح از امروز به مدت یک هفته برای بازدید عموم برقرار است.

درخشان فر افزود: با توجه به دغدغه ای که در طراحی و دوخت لباس ایرانی و اسلامی در جامعه وجود دارد تلاش می شود بستری را فراهم کنیم که طرح و دوخت هایی متناسب با زیست بوم فرهنگی استان را عرضه کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه این نمایشگاه نخستین بار در استان گشایش می یابد بیان داشت: کار طرح و دوخت لباس های ارائه شده در این نمایشگاه توسط طراحان هم استانی انجام شده است.
درخشان فر اضافه کرد: با افتتاح این نمایشگاه بستر مناسبی برای دیگر طراحان استان فراهم می شود تا در زمینه مد و لباس ایرانی اسلامی فعالیت کنند و در قالب نمایشگاه محصولات و تولیدات خود را ارائه دهند.
وی تصریح کرد: شناسایی طراحان و ظرفیت های آنها و بستر سازی مناسب برای تولید انبوه طرح های آنها از اهداف این نمایشگاه است.
نماینده ولی فقیه در ایتان هم در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: موضوع مدو لباس یکی از دغدغه های این روزهای جامعه است چرا که لباسهای که از خارج وارد کشور می شوند با فرهنگ ما سازگار نیست.
آیت الله حسینی در حاشیه این نمایشگاه افزود: بیشتر لباس های بازار متناسب با موضوع عفاف و حجاب نیست و باید متناسب با ظرفیت ها و فرهنگ بومی و اسلامی الگوهایی را طراحی و تعریف کنیم.
وی بیان داشت: افتتاح این نمایشگاه کار بسیار ارزشمندی است و با پشتیبانی و تولید انبوه در اختیار مردم قرار گیرد.

اشرف جوهری طراح مد و لباس و مدیر این مجموعه این نمایشگاه نیز گفت؛ این نمایشگاه با تلاش شبانه روزی خود و همکارانش طی شس ماه با ۱۱٠ مد اماده و به نمایش گذاشته شده است.

اشرف جواهری با بیان این که چهار سال است که در زمینه طراحی لباس های خاص ایرانی و سنتی فعالیت دارد افزود؛  تمامی مدهای عرضه شده در این نمایشگاه برگرفته از سنت استان و از طرح های گلیم در ترکیب این لباس ها استفاده شده است و تمام کار ها کار دست و تکه دوزی است.

این طراح لباس در استان اظهار کرد؛ تمامی کارهای ارائه شده با هزینه شخصی بوده و در صورت حمایت مسئولین طرح ها به صورت عمده در بازار عرضه می شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.