اعلام آمادگی ۲۴ راهدارخانه ۴۶پایگاه اورژانس ، و جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد برای مقابله با حوادث احتمالی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در محورهای مواصلاتی استان در قالب پایگاه های امداد جاده ای، تیم های پشتیبان شهرستان‌ها و استان، تیم واکنش سریع و مرکز فرماندهی عملیات آماده باش داده شده است. به گزارش پیک ملت ، «سید امان الله جهانبین» افزود: باتوجه به اعلام سامانه بارشی جدید در

کد خبر : 3080
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
اعلام آمادگی ۲۴ راهدارخانه ۴۶پایگاه اورژانس ،  و جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد برای مقابله با حوادث احتمالی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در محورهای مواصلاتی استان در قالب پایگاه های امداد جاده ای، تیم های پشتیبان شهرستان‌ها و استان، تیم واکنش سریع و مرکز فرماندهی عملیات آماده باش داده شده است.

به گزارش پیک ملت ، «سید امان الله جهانبین» افزود: باتوجه به اعلام سامانه بارشی جدید در سطح استان آماده باش به کلیه دستگاه‌ها و شعب داده شده و امدادگران پای کار هستند.
وی اظهار کرد: در محورهای مواصلاتی استان در قالب پایگاه های امداد جاده ای، تیم های پشتیبان شهرستان ها و استان، تیم واکنش سریع و مرکز فرماندهی عملیات آماده باش داده شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یک فروند بالگرد نیز در استان مستقر شده و تا پایان سامانه بارشی در استان مستقر خواهد بود.
جهانبین ادامه داد: باتوجه به نیاز، شارژ انبارها نیز صورت گرفته و کلیه مرخصی و ماموریت پرسنل نیز لغو شده است.
وی خاطرنشان کرد: ۶ پایگاه ثابت، ۵ پایگاه موقت در محورهای مواصلاتی، ۸ تیم در قالب تیم‌های کشیک در مرکز شهرستان‌ها به عنوان تیم پشتیبان و یک تیم واکنش سریع با پوشش سراسری در استان داریم که در صورت نیاز به تیم‌های دیگر نیز فراخوان داده می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با توجه به اعلام سامانه بارشی جدید و سیل آسا بودن این بارش به مردم توصیه می کنیم که از مسافرت‌های غیرضروری بپرهیزند و از جاده‌های خاکی و مشکل آفرین تردد نکنند.
جهانبین افزود: مردم در صورت برخورد به مشکل می توانند از طریق سامانه ندای امداد جمعیت هلال احمر با شماره ۱۱۲ که به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی است اطلاع رسانی کنند تا در صورت نیاز به همکاری آن‌ها را پوشش دهیم.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش‌های سیل آسا ۴۶ پایگاه اورژانس جاده ای، شهری و هوایی آماده باش هستند.

«محسن جلیل»  افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش‌های سیل آسا در استان آمادگی لازم را داریم و ۴۶ پایگاه اورژانس جاده ای، شهری و هوایی در آمادگی۱۰۰ درصد است.
وی با اشاره به لغو کلیه مرخصی نیروهای عملیاتی اورژانس استان اظهار کرد: تجهیز آمبولانس‌ها به تجهیزات متناسب با این موضوع و برگزاری جلسات هماهنگی از جمله تمهیداتی است که در این مورد اندیشیده ایم.
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مردم با توجه به لغزندگی جاده‌ها و پیش بینی بارش سیل آسا از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و در صورت ضرورت، هنگام سفر مسائل ایمنی در رانندگی را رعایت کنند و در صورت برخورد با مشکل در هر نقطه استان با شماره ۱۱۵ تماس گرفته و درخواست کمک کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد  نیز افزود: : ۲۴ راهدارخانه ثابت و سیار جهت مقابله با حوادث ناشی از پیش بینی بارش های سیل آسا در سطح استان آمادگی کامل دارند.

«محمدحسین نصیری راد عنوان کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش‌های سیل آسا در استان آمادگی لازم را داریم.
وی اظهار کرد: ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین با ۲۰۰ نیروی متخصص و راهدار در قالب ۲۴ راهدارخانه ثابت و سیار جهت مقابله با حوادث ناشی از بحران در سطح استان آمادگی کامل دارند و در نقاطی که احتمال ریزش کوه و رانش زمین وجود دارد این دستگاه‌ها مستقر هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به کوهستانی بودن محورهای مواصلاتی “دهدشت_یاسوج” و “یاسوج_سپیدان” در این ایام اگر هم استانی‌ها قصد سفر از این محورها را دارند حتما با هماهنگی قبلی از وضعیت این محورها مطلع شوند.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.