رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد: حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد ۱۹۲ مصدوم بر جا گذاشت

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوادث رانندگی در جاده‌های ارتباطی شهرها و روستاهای این استان در هفته گذشته ۱۹۲ نفر مصدوم برجا گذاشت. به گزارش پیک ملت ، محسن جلیل اظهار داشت: ۷۶۷ ماموریت تصادفی ظرف هفته گذشته تاکنون انجام شده و آمبولانس‌های اورژانس به محل‌های حادثه اعزام شدند

کد خبر : 2650
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد: حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد ۱۹۲ مصدوم بر جا گذاشت

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوادث رانندگی در جاده‌های ارتباطی شهرها و روستاهای این استان در هفته گذشته ۱۹۲ نفر مصدوم برجا گذاشت.

به گزارش پیک ملت ، محسن جلیل اظهار داشت: ۷۶۷ ماموریت تصادفی ظرف هفته گذشته تاکنون انجام شده و آمبولانس‌های اورژانس به محل‌های حادثه اعزام شدند و خدمات اورژانسی ارائه کردند.

وی افزود: در این مدت ۴۷۳ ماموریت شهری و ۲۹۴ ماموریت جاده ای انجام شد و  تعداد ۱۰۵ نفر در تصادفات شهری و ۸۷ نفر در تصادفات جاده‌ای مصدوم شد.

جلیل بیان کرد: گرچه آمار تصادفات به علت وسعت کم سرزمینی این استان و جمعیت کم آن نسبت به دیگر استان ها در آمار های رسمی خود را بسیار نشان نمی دهد اما اگر موضوع آمار تصادفات و تعداد کشته ها و مصدومان ناشی از سوانح ترافیکی در این استان نسبت به جمعیت و مساحت خود استان بررسی شود ارقام معناداری به دست می آید.

بر اساس آمار های پلیس، بیش از ۹۰ درصد حوادث جاده ای به سبب خطاهای انسانی رخ می دهد پس نیاز است موضوعی به نام فرهنگ ترافیکی در کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه قرار گیرد.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۶ هزار کیلومتر جاده ارتباطی اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز راه روستایی است.

این استان بیش از ۴۰ گردنه برفگیر و حدود یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر نقاط حادثه خیز دارد.

وی ابراز داشت: همچنین در هفته گذشته تاکنون ۱۹ نفر در مناطق مختلف این استان دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن شدند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.