دادستان کهگیلویه وبویراحمد: تشکیل بیش از۴۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی در دادسراهای استان/ بیشترین تخلفات در حوزه گچساران

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰ فقره پرونده تخلف و جرائم انتخاباتی در استان تشکیل شده که بیشترین در حوزه انتخابیه گچساران و باشت بوده است. به گزارش پیک ملت ، سید علی ملک حسینی پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی با خبرنگاران از فعال کردن کارگروه رصد فضای مجازی متشکل از

کد خبر : 1961
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
دادستان کهگیلویه وبویراحمد: تشکیل بیش از۴۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی در دادسراهای استان/ بیشترین تخلفات در حوزه گچساران

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰ فقره پرونده تخلف و جرائم انتخاباتی در استان تشکیل شده که بیشترین در حوزه انتخابیه گچساران و باشت بوده است.

به گزارش پیک ملت ، سید علی ملک حسینی پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی با خبرنگاران از فعال کردن کارگروه رصد فضای مجازی متشکل از نهادهای امنیتی و انتظامی و معاون دادستانی خبر داد و اظهار داشت: تاکنون ۴۰ فقره پرونده تخلف و جرائم انتخاباتی در استان تشکیل شده که بیشترین این تعداد در حوزه انتخابیه گچساران و باشت بوده است.

وی با تأکید بر اینکه سیاست دستگاه قضایی حضور حداکثری، شاداب و فعالانه مردم در عرصه است، عنوان کرد: به برخی کاندیداها به دلیل برخی تخلفات انتخاباتی به صورت حضوری و پیامکی تذکر لازم داده شده و در واقع به رعایت قانون دعوت شدند.

ملک‌حسینی انجام برخی نظرسنجی‌ها در فضای رسانه‌ای و مجازی را تخلف دانست و ادامه داد: هیچ فردی در هر جایگاه حقیقی و حقوقی حق استفاده ریالی در انتخابات از بیت المال را ندارد و البته در این زمینه دو مورد گزارش که رسیدگی و پرونده تشکیل شد و تفهیم اتهام شدند.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای رسیدگی به جرائم و تخلف‌های انتخاباتی شعبه ویژه تعیین شده و به صورت شبانه روزی فعالیت دارد، افزود: خود را ملزم به اصل سرعت و قاطعیت در رسیدگی به جرائم انتخاباتی می‌دانیم و اولویت اصلی ما در حوزه پیشگیری است.

ملک حسینی بیان کرد:کسانی که در برخی حوزه‌های انتخابیه در برنامه‌های کاندیداها اقدام به تیراندازی می‌کردند توسط پلیس اطلاعات شناسایی که برخی برای تا پایان انتخابات بازداشت شده‌اند و فردی بوده که با اسلحه در استقبال از کاندیدایی حضور داشته ولی هیچ گونه تیر اندازی نداشته و به دلیل حضور نیز احضار و تشکیل پرونده شده است.

وی با اشاره به کنترل تبلیغات زودهنگام در برخی حوزه‌های انتخابیه استان بیان کرد: هرگونه تجمع تبلیغاتی در تالارها و مکان‌های عمومی ممنوع است و در این زمینه برخی اظهار و تفهیم اتهام شدند.

ملک حسینی با تأکید بر اینکه قاطعانه با فرد یا افرادی که بخواهند به وحدت جامعه آسیب بزنند، برخورد می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در نشست‌های متعدد از مسئولان اجرایی درخواست پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات انتخاباتی را داشته‌ایم و البته توصیه استاندار در نشست شورای اداری به مدیران دستگاه‌های اجرایی دلسوزانه بود.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین رسالت‌های رسانه افزایش آگاهی مردم با انجام فعالیت حرفه‌ای و صادقانه بوده و رمز پیروزی وحدت ملت زیر سایه ولایت است و رسانه طراز انقلاب باید فعالیت با بصیرت و آگاهانه به مسائل روز داشته باشد و نقشه دشمن را درک و تحلیل کند و نباید گامی برداریم که در راستای اهداف دشمن باشد و البته برخی خواسته دشمن را بیان می‌کنند.

ملک‌حسینی خواستار تبیین و تشریح شاخص‌های نماینده طراز انقلاب توسط رسانه‌ها شد و افزود: ویژگی‌های نماینده طراز انقلاب را اطلاع رسانی و مردم را برای انتخاب فردی با داشتن این ویژگی‌ها یاری کنند

وی عنوان کرد: فضای مجازی به فضای واقعی رسیده و در واقع مردم به این فضا کوچ کرده‌اند تا جایی که در این فضا شاهد تبلیغات، اطلاع رسانی و حتی کسب و کار هستیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.