رئیس کل دادگستری استان: ورود دستگاه قضایی مانع از تعطیلی ۲۲ واحد تولیدی شد

رئیس کل دادگستری استان گفت :یکی از دستاورد های مهم دستگاه قضایی استان ، جلوگیری از تعطیلی ۲۲ واحد تولیدی  و ممانعت از بیکار و اخراج شدن کارگران در این واحدهای تولیدی شد . به گزارش پیک ملت ، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویر احمد در آیین تکریم و معارفه بازرس کل استان کهگیلویه

کد خبر : 1766
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
رئیس کل دادگستری استان: ورود دستگاه قضایی مانع از تعطیلی ۲۲ واحد تولیدی شد

رئیس کل دادگستری استان گفت :یکی از دستاورد های مهم دستگاه قضایی استان ، جلوگیری از تعطیلی ۲۲ واحد تولیدی  و ممانعت از بیکار و اخراج شدن کارگران در این واحدهای تولیدی شد .

به گزارش پیک ملت ، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویر احمد در آیین تکریم و معارفه بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمدامروز با حضور مسئولان قضایی واداری در دادگستری کل استان برگزار شد ، با اشاره به وظایف قوه ی قضائیه در قانون اساسی گفت : یکی از مباحث و وظایف قوه قضائیه در اصل ۱۵۶ در بند ۲ به آن اشاره شده است و در قانون آیین دادرسی نیز به آن پرداخته شده است بحث حقوق عامه است. در این دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه، وظیفه ی دستگاه قضایی است و صیانت از حقوق عامه مورد تأکید قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری کل استان گفت:یکی از مطالبات جدی و به حقی که مردم از دستگاه قضایی دارند در موضوعاتی مانند تغییر کاربری های غیرمجاز اراضی ،واگذاری غیره قانونی اراضی دولتی و تبانی درمناقصه ومعاملات واستخدام های غیره قانونی وتصرف اراضی ملی وبستر رودخانه ها  واگذاری اماکن دولتی است .ومباحثی هستند که جزع حقوق عامه محسوب می شوند

حسن نگین تاجی افزود: امروز مردم مطالبه جدی از دستگاه قضایی دارند، هر چند در  قانون اساسی یا قوانین عادی، قوانین لازم الاجرا جهت صیانت از حقوق عامه وظایف خاصی وضع شده است.

رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار کرد:در سند نحوه دستگاه قضایی یکی از اولویت های اساسی بحث حقوق عامه است به گونه ای که الان مردم یک امیدواری بسیاری به دستگاه قضاییورود به مباحث حقوق عامه  پیدا کرده اند حتی در حمایت از سرمایه گزاری و جلوگیری ازتعطیلی  شرکت های تولیدیاقدامات بسیار ارزنده ای در دوره ی جدید ریاست قوه ی قضائیه  انجام شده است.

مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حمایت از سرمایه گذاری در استان، از تعطیلی ۲۲ واحد تولیدی و ممانعت از بیکار و اخراج شدن کارگران  دستگاه قضایی ورود کرد و مانع بیکار نشدن کارگران شد و این مهم یکی از دستاورد های مهم دستگاه قضایی است که از بیکار شدن کارگران زیادی جلوگیری شد.

این مقام قضایی گفت: سیاست دستگاه قضایی این است که اعمال نظارت ها و بازرسی ها  جهت حمایت از سرمایه گزاری و رونق تولید باشد. اصلاح ساختار و از بین بردن بستر  فساد در دستگاه اجرایی لازم است، اما شیوه بازرسی باید به گونه ای نظام مند باشد که ساختار ها و بستر های ایجاد فساد از بین برود و اساساً فسادی در یک مجموعه ی اداری شکل نگیرد.

 حسن نگین تاجی افزود: هدف نظارت و بازرسی لزوماً تشکیل پرونده ی قضایی نیست شاید این آخرین اقدام است  و هدف سازمان بازرسی کل کشور پیشگیری نظارت وبازرسی است واهداف اصلاح ساختار های

وی در ادامه بیان داشت: اصلاح ساختار و ارتقاء کیفی عملکرد دستگاههای اجرایی است و به هیج وجه دنبال مچ گیری و تخریب شخصیت مدیران اجرایی نیستند.

وی تأکید کرد: یکی از مباحث مهمی که دستگاه قضایی باید بیشتر به آن بپردازد  مسئله ی فرهنگ نظارت پذیری که ریشه در آموزه های دینی ما دارد در دستگاه های اجرایی است که بازرسی را باید همراه و مکمل خود بدانند ، این مسئله ریشه در آموزه های دینی ما دارد.

وی به نامه ۵۳ نهج البلاغه از امیر بیان  امام علی (ع)اشاره نمود و در خصوص عملکرد در رفتاری بازرسی گفت: نظارت و بازرسی قضاتی و کارگزاران موجب مهربانی در حق مردم و اصلاح کیفیت کاری آن مجموعه است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: موضوع نظارت پذیری در سه ماهه ی گذشته به عنوان یکی از اولویت ها ی کاری دادگستری کل استان بود و در بحث اطاله دادرسی ۴۰ درصد از پرونده های مسن با عمر ۵/۱ سال مختومه شدند.

وی افزود: تفکری را در ذهن همکاران ایجاد کردیم که همکاران یک اعتماد کاملی به شیوه ی نظارت وبازرسی در دستگاه داشته باشند که همکاران ما را عملاً اطمینان پیدا کرده اند .

حسن نگین تاجی گفت: هدف ما از بازرسی و نظارت، مچ گیری نبود، بلکه هدف شناسایی آسیب ها و ارائه ی  راهکارها و برطرف کردن آنها بوده است.

وی با بیان ان که شیوه اعمال نظارت و بازرسی، باید به گونه ای باشد که هم  زمینه ارتکاب تخلف و فساد  در دستگاههای اجرایی را  از بین ببرد، اظهار کرد: و ضمن قاطعیت در عمل باید نظارت  و بازرسی و نظارت به گونه ای باشد که قدرت نو آوری و جسارت و ابتکار مدیرانی را که شجاع هستند را از بین نبرد و در واقع کلان نگر باشیم ،اگر یک مدیری که انقلابی است سهواً مرتکب اشتباهی شود راهنمایی شود. و از طریق آموزش و ارشاد انذار متوجه آن اشتباه شود.

تصاویر
  • دکتر نگین تاجی : جلوگیری از تعطیل شدن 22 واحد تولیدی در استان
ثبت امتیاز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.