مرگ خاموش ۲ جوان افغان در آبشار یاسوج

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ جوان تبعه افغانستان در یکی از باغ های آبشار یاسوج ظهر امروز بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند. به گزارش پیک ملت ، محسن جلیل روز شنبه افزود: ساعت ۱۳ و ۹ دقیقه ظهر امروز شنبه ، گزارش گازگرفتگی

کد خبر : 1736
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مرگ خاموش ۲ جوان افغان در آبشار یاسوج

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ جوان تبعه افغانستان در یکی از باغ های آبشار یاسوج ظهر امروز بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.

به گزارش پیک ملت ، محسن جلیل روز شنبه افزود: ساعت ۱۳ و ۹ دقیقه ظهر امروز شنبه ، گزارش گازگرفتگی ۲ نفر توسط مرکز اورژانس کهگیلویه و بویراحمد دریافت شد و بلافاصله تیم های امدادی یاسوج به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دو جوان حدود ۲۰ ساله افغان در این حادثه پیش از رسیدن نیروهای امدادی جان خود را از دست داده بودند.

جلیل ابراز داشت: همچنین ساعت ۷ و ۵۷ دقیقه صبح امروز یک مورد مسمومیت با مونوکسید کربن در روستای گلاله بخش لوداب گزارش شد.

وی بیان کرد: این بیمار ابتدا به مرکز درمانی و سپس به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج منتقل شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خواستار توجه مناسب و اصولی مردم نسبت به نصب لوازم گرمایشی شد.

مدیرکل پزشی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ نفر به علت مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان جان خود را از دست داده اند.

کامروز امینی افزود: ۱۱ مورد از این تعداد ، در دی ماه جاری در شهرستان های دنا و یاسوج اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: بر اساس سالنامه آماری درسال ۹۷ در مجموع هفت مورد فوت ناشی از گاز گرفتگی در استان به ثبت رسید که یک مورد مربوط به ۹ ماهه اول سال و ۶ مورد مربوط به فصل زمستان بود .

امسال ۲۳۰ نفر در این استان با گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شده‌اند که به صورت سرپایی و انتقال به مراکز  درمانی نیز بستری شدند و در این مدت ۱۰ مورد فوتی با گاز گرفتگی گزارش شده است.

آمار ها نشان می دهد که تا قبل از فرا رسیدن زمستان پارسال ، ۱۵۹ نفر در استان بر اثر استنشاق گاز مونواکسیدکربن مسموم شدند.

آمار مصدومان مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن در سال گذشته ۳۰۱ نفر در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.