طی ۳ ماه گذشته صورت گرفت :کشف ۴۴ قبضه اسلحه و دستگیری ۱۱۹ نفر متهم زیست محیطی در کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان : از ابتدای مهر ماه تاپایان آذرماه جاری ۱۰۰مورد تخلف در مناطق حفاظت شده استان ثبت شده و دراین راستا ۱۱۹ نفرمتهم به مراجع قضایی معرفی شدند.  به گزارش پیک ملت عملکرد سه ماهه  سوم یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد منتشر شد،  و براساس این گزارش سید اسدالله هاشمی

کد خبر : 1294
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۹:۴۲
طی ۳ ماه گذشته صورت گرفت :کشف ۴۴ قبضه اسلحه و دستگیری ۱۱۹ نفر متهم زیست محیطی در کهگیلویه وبویراحمد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان : از ابتدای مهر ماه تاپایان آذرماه جاری ۱۰۰مورد تخلف در مناطق حفاظت شده استان ثبت شده و دراین راستا ۱۱۹ نفرمتهم به مراجع قضایی معرفی شدند.

 به گزارش پیک ملت عملکرد سه ماهه  سوم یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد منتشر شد،  و براساس این گزارش سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان دراین خصوص گفت: با وجود مشکلاتی مانند کمبود نیرو , خودرو , گستردگی استان، پراکندگی مناطق, تراکم وظایف، عمکرد یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد درسه ماهه مهر ,آبان و آذر۹۸  مناسب ارزیابی می‌شود.

هاشمی افزود: برنامه‌های آموزشی , کنترل و نظارت حداکثری در کنار وظایف و مسئولیت‌های ذاتی ، اولویت برنامه های محیط زیست خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مشکلات را مانع انجام ندادن وظایف ندانست و ضمن اعتقاد به وجود مشکلات بزرگ در کنار کارهای بزرگ گفت: اگر هدف انجام دادن کارهای بزرگ باشد قطعا” با مشکلات بزرگی روبه رو خواهیم شد و مهم آن است که با تدبیر و مدیریت صحیح ,  با برنامه ریزی مناسب و با کمترین امکانات بزرگترین کارها را انجام دهیم .

این مقام مسئول تصریح کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان از ابتدای مهرماه تا پایان آذر کنترل خوبی بر وضعیت مناطق تحت نظارت داشته و توانسته با برنامه‌ریزی دقیق و چندلایه عملکرد بسیار خوبی ارائه دهد طوری که این یگان توانسته است در این مدت۳ ماهه ۱۱۹ نفر متخلف را به همراه ۱۰۰ تخلف ثبت شده به مراجع قضایی معرفی نماید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت : طی این سه ماهه  محیط بانان با تلاش شبانه روزی ۴۴ قبضه اسلحه  مجاز , غیر مجاز و جنگی از متخلفین کشف و ضبط نمودند.

هاشمی بیان داشت: نظم کاری، برنامه‌ریزی مناسب، هدف‌گذاری دقیق و تقسیم درست منابع در دستیابی به اهداف بسیار مهم هستند و در این راستا در طی سال جاری با هماهنگی بین بخشی که با برنامه ریزی مناسب ایجاد شده است  برای مدت زمان باقیمانده از سال جاری بهتر ارزیابی می شود.

وی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت آمار بالای پرونده های تخلفات زیست محیطی در استان  افزود : در طی عملیات های گشت و کنترل تخلفات شکار و صید توسط یگان حفاظت محیط زیست در این مدت  ۳ ماهه مجموع ۱۰۰ مورد تخلف ثبت شده که دراین راستا ۱۱۹ نفر متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی گفت: در حوزه صید غیر مجاز آبزیان ۷ هزار و ۳۵۸ قطعه ماهی کشف شده که  متخلفین به همراه آلات جرم به مراجع قضایی معرفی شده اند.

هاشمی در ادامه افزود: درحوزه تخریب اراضی ۱۹ مورد پرونده تخلف تشکیل شده که دراین راستان ۴۶ هزارو ۹۹ مترمربع از اراضی ملی تخریب شده است که در این راستا  برای متخلفین پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

مدیرکل حفاطت محیط زیست مسئله آموزش را مهم دانست و گفت: در طرح ساعتی با محیط بانان در مدارس ۵ هزار و ۱۶۶ نفر ساعت آموزش برای دانش آموزان مقاطع مختلف طی این  ۳ ماه انجام شده است.  

این مقام مسئول در پایان ضمن تشکر از همراهی و همدلی مجموعه دستگاه قضا درمرکز استان و شهرستانها در خصوص وضعیت پرونده های متشکله در مراجع قضایی گفت: ۱۱۹ نفر متخلف به همراه ۱۰۰ مورد پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند که ۶فقره پرونده با صدور رای قضایی مختومه و ۹۴ مورد آن نیز در جریان است.

وی در پایان ضمن انتقاد از حجم بالای تخلفات افزود: با نشست هایی که با تشکل های مردمی ,جوامع محلی و مسئولین صدا و سیمای مرکز استان در راستای فرهنگ سازی برای صیانت از محیط زیست داشته ایم و نیز برنامه ریزی هایی که برای آینده داریم امید واریم در ۳ ماهه سوم سال شاهد کاهش تخلفات محیط زیستی در استان باشیم

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.