معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سواد آموزان موفق

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان از  ارائه تسهیلات قرض الحسنه به سوادآموزان موفق خبر داد و گفت این تسهیلات به زودی پرداخت می شود . سیدحمدالله خواهش نیک در دیداری که مسئولان آموزش وپرورش ومجموعه سوادآموزی با استاندار داشتند افزود: یکی از مهمترین مصوبات شورای پشتیبانی سوادآموزی استان ارائه وتسهیلات قرض الحسنه به سوادآموزان موفق

کد خبر : 1239
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سواد آموزان موفق

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان از  ارائه تسهیلات قرض الحسنه به سوادآموزان موفق خبر داد و گفت این تسهیلات به زودی پرداخت می شود .

سیدحمدالله خواهش نیک در دیداری که مسئولان آموزش وپرورش ومجموعه سوادآموزی با استاندار داشتند افزود: یکی از مهمترین مصوبات شورای پشتیبانی سوادآموزی استان ارائه وتسهیلات قرض الحسنه به سوادآموزان موفق است که بزودی پرداخت آن آغاز می شود.

به گزارش پیک ملت ،  وی افزود  : بیشترین آهنگ رشد میزان سواد مربوط به جمعیت زنان در طول ۴۰سال فعالیت نهضت سوادآموزی وبه میزان ۷۵درصد در جمعیت هدف است.

استاندار نیز در این نشست گفت : در پیام امام راحل(ره) برای تشکیل سوادآموزی که فرمان آن با پشتوانه معانی دینی و از شاهکارهای تدبیری امام است از همگان خواستند که به پا خیزند واین فرمان در استان لبیک ارزشمندی دریافت کرد.
کلانتری با بیان اینکه، نخستین ومهمترین ابزار استیفای حقوق انسانی سواد است اظهار داشت: از مهمترین فعالیت ها تلاش برای تحقق باسوادی در جامعه و کمک به دریافت حقوق انسانی؛ دانایی و باسواد کردن انسان هاست.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: افزایش کیفیت کار در فعالیت ها و تلاش در تحقق اهداف مراکز یادگیری محلی بویژه تناسب آموختن مهارت ها و حضور افراد به نحو مطلوب در فضای مجازی مورد تاکید است.
وی با اشاره به اینکه حاصل تلاش و همت جهادی مسئولان نهضت سواد آموزی در۴۰ سال گذشته در این استان مشهود است، افزود: انتظار می رود همایشی در راستای تجلیل از زحمت کشان این عرصه برگزار شود.
کلانتری با بیان اینکه تا افق ۱۴۰۴ جشن ریشه کنی بی سوادی در استان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود، گفت: می طلبد اکنون آموزش ها تغییر کنند و همچنین آموزش های تکمیلی در کنار سایر فعالیت ها پیش بینی شود.
وی با بیان اینکه اکنون معنای سواد تغییر کرده است، بیان کرد: باید آموزش ها به گونه ای باشد که از دانش روز استفاده کرده و از ابزارهای لازم بهره برد.
استاندار بیان کرد: برای رشد علمی فرزندان این دیار از هیچ تلاشی دریغ نمی کنم و همواره در کنار خانواده بزرگ نهضت سواد آموزی حضور فعال داریم و از آنها حمایت می کنیم.
مدیرکل آموزش وپرورش استان هم گفت: برمبنای آخرین سرشماری انجام شده حدود ۲۷هزار بی سواد در استان وجود دارد که در یک برنامه مدون وبا شناسایی اسمی آنها براساس سامانه سوادآموزی باسواد می شوند.
هادی زارع پور با اشاره به اینکه امسال بیش از چهارهزار و۵۰۰ نفر زیر پوشش فعالیت های سواد قرار گرفتند گفت: در سه شهرستان کهگیلویه، بهمئی و لنده طرح شتاب بخشی به سوادآموزی اجرا می شود.
وی گفت: طرح های نماز کلید بهشت، حلقه های کتابخوانی، نشست های کتابخوانی، خواندن با خانواده و طرح توسعه زنان و دختران عشایر، مسابقه پرسش مهر رئیس جمهور در استان در حال اجراست.
وی اظهار داشت: در۲ سال گذشته ۱۷ مرکز یادگیری محلی در استان راه اندازی شده است که همراه با آموزش سواد پایه انواع مهارت ها را آموزش می دهند.
هادی زارع پور گفت:عرصه سوادآموزی استان۱۱شهید به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان گفت: بیشترین آهنگ رشد میزان سواد مربوط به جمعیت زنان در طول ۴۰سال فعالیت نهضت سوادآموزی وبه میزان ۷۵درصد در جمعیت هدف است.
سیدحمدالله خواهش نیک افزود: یکی از مهمترین مصوبات شورای پشتیبانی سوادآموزی استان ارائه وتسهیلات قرض الحسنه به سوادآموزان موفق است که بزودی پرداخت آن آغاز می شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.