۷۰۰ تن پسماند شبانه روز ،در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استانکهگیلویه وبویراحمد گفت : هر شبانه روز در استان ۵۰۰ تن پسماند عادی و ۲ تن پسماند ویژه پزشکی  تولید می شود  که  نسبت به نرم کشوری از سرانه بالایی برخوردار است. به گزارش پیک ملت ، چهل و نهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با موضوع

کد خبر : 1086
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
۷۰۰ تن پسماند شبانه روز ،در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استانکهگیلویه وبویراحمد گفت : هر شبانه روز در استان ۵۰۰ تن پسماند عادی و ۲ تن پسماند ویژه پزشکی  تولید می شود  که  نسبت به نرم کشوری از سرانه بالایی برخوردار است.

به گزارش پیک ملت ، چهل و نهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با موضوع محیط زیست و توسعه پایدار , در آخرین روز از آذر ماه ۹۸ در محل اتاق بازرگانی  و صنایع و معادن استان به ریاست استاندار برگزار شد.

براساس این گزارش در این نشست ۲ ساعته  که برای نخستین بار دراستان حول محور محیط زیست  و توسعه پایدار برگزار شد , سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ,  به اصل پنجاهم قانون اساسی اشاره کرد و گفت : ایران جزء محدود کشورهایی است  که یکی از اصول قانون اساسی آن به حفاظت از محیط زیست اختصاص داده شده است  , و از طرفی دیگر نقش بخش خصوصی در صیانت از محیط زیست,  منطبق بر سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

هاشمی با ارائه گزارش مفصلی از وضعیت محیط زیست استان در حوزه های محیط انسانی , محیط طبیعی و نیروی انسانی گفت: کهگیلویه وبویراحمد یکی از استان های شاخص کشور در تنوع زیستی و گیاهی محسوب می شود و  محیط زیست استان با یک چهارم استاندار جهانی ۳۱۲ هزار هکتار از وسعت استان را مدیریت و حفاظت می نماید.

 وی اقدام محیط زیست در راه اندازی بانک ژن دراستان را مهم دانست و گفت: کهگیلویه وبویراحمد جزء ۵ استان کشور در حوزه جنوب است که بانک ژن اطلاعات به روز دارد و اهمیت این بانک ژن برای آینده بیش از پیش است.

وی نقش مشارکت های مردمی درحفاظت از محیط زیست را از ضروریات دانست و گفت: با هدف حفاظت و برگشت منافع به مردم ,  قرار است ۹۰ درصد از پول حاصل از صدور پروانه شکار, صرف برگزاری کارگاه های آموزشی در همان مناطقی گردد.

وی مجهز شدن استان به دستگاههای سنجش آلودگی هوا را خواستار شد و گفت: کهگیلویه وبویراجمد دروازه گرد و غبار از دو سمت استان های ایلام و خوزستان است و استان  از سال ۱۳۸۲ تا کنون با ۲ ایستگاه , سنجش می شوند که ضرورت دارد ضمن به روز رسانی تجهیزات تعداد ایستگاه ها افزایش پیدا کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  از آمادگی این اداره با بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی علاقمند به سرمایه گذاری و کار در حوزه محیط زیست خبر داد و گفت: معتقدیم مشارکت با مردم بهتر جواب می دهد تا حفاظت با  اسلحه.

درادامه این نشست دکتر کلانتری استاندار استان آموزش را یک اصل برای حفاظت از محیط زیست دانست و گفت: فرمانداران همه شهرستان ها موظفند منابع آموزشی خاصی را در حمایت از محیط زیست مصوب نمایند.

وی استفاده از ظرفیت تشکل ها را خواستار شد و گفت: تعامل با بخش خصوصی یعنی موفقیت ,  ضرورت دارد از ظرفیت قانون مند تشکل ها ی مردم نهاد استفاده گردد.

کلانتری درپایان,  انرژی خورشیدی و ظرفیت گیاهان دارویی را دو  قابلیت مهم استان در راستای حفظ محیط زیست برشمرد.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.