از نگاه مخاطبان؛ معرفی چهار شهردار موفق استان کهگیلویه وبویراحمد

پیک ملت؛ تحقیق میدانی و پرسش از شهروندان و رصد فضای مجازی با تاکید بر اقدامات شهرداری،گلایه های مردمی و انتظار مسئولان در کنار خطبه های ائمه جمعه مسیری بود که نهایت چهار شهرداری موفق استان معرفی شوند. از مهمترین مولفه ها و شاخص های معرفی شهرداران موفق در استان نداشتن حاشیه و درگیری خسته

کد خبر : 44641
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
از نگاه مخاطبان؛  معرفی چهار شهردار موفق استان کهگیلویه وبویراحمد
پیک ملت؛ تحقیق میدانی و پرسش از شهروندان و رصد فضای مجازی با تاکید بر اقدامات شهرداری،گلایه های مردمی و انتظار مسئولان در کنار خطبه های ائمه جمعه مسیری بود که نهایت چهار شهرداری موفق استان معرفی شوند.

از مهمترین مولفه ها و شاخص های معرفی شهرداران موفق در استان نداشتن حاشیه و درگیری خسته کننده با شورای شهر می باشد که به دلایلی این مورد در اکثر شهرداری های دیده میشود و چهار شهردار موفق معرفی شده از نگاه و بستر مورد نظر کمترین حاشیه را داشتند.

شهرداری چرام؛ حمزه بازی شهردار موفق چرام در طول مدت مسئولیت آرامش و تحول و توسعه را به شهرداری و شهرچرام برگرداند و یکی از شهردارانی در استان هست که با همدلی و

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هماهنگی با اعضای شورای شهر و کارکنان شهرداری توانست بعداز مدت ها تحول خوبی در حوزه های مختلف عمرانی بوجود آورد.
تکریم ارباب رجوع یکی از مهم ترین شاخصه های مدیریتی بازی در شهرداری چرام بود .
تعامل با مجموعه مدیران شهرستان و استان و جذب اعتبارات باعث شد که بازی یکی از موفق ترین مدیران چرام و شاید تنها مدیر موفق در طول ۴سال اخیر باشد.
تقدیر مسئولان استانی و شهرستانی از عملکرد بازی شهردار چرام گواه این است که حمزه بازی که از کارکنان شهرداری هم بوده یکی از موفق ترین شهرداران استان لقب بگیرد.
آوردن ماشین آلات،جذب اعتبارات،آسفالت معابرو احداث کانال ها و جداول ؛ایحاد بازارچه چرام؛بازگشایی معابر و فضای سبز و پرداخت به موقع حقوق و مزایا باعث شد که رضایت شهروندان و کارکنان و عملکرد موفق وی در دوران مسئولیت باشد. 

شهرداری لنده؛ سلمان رنجبر شهردار جوان لنده با دوری از حاشیه،حذف تنش های معمول بین شهرداری و شورای شهر،جلب اعتماد عمومی مردم،استفاده از ظرفیت شورای اداری و حضور در

 

 

 

 

 

 

 

 

مناسبت های اجتماعی،فرهنگی وهنی توانست دوران خوبی از مدیریت شهری در شهر لنده را سپری کند و با در نظر گرفتن محرومیت فزاینده و تاریخی این شهر قدیمی وهمزمانی مدیریت وی با برخی انتصابات ضعیف دولتی از جمله فرماندار ولی بخش عمده ای از وظایف شهرداری به نحوه مطلوبی انجام و با اقبال عمومی مردم به عنوان یکی از چهار شهر موفق استان معرفی میشود.

البته در کنار مدیریت درست شهرداری و ایجاد محیطی دوستانه در سطح شهرداری از نقش  همراهی و حمایتی اعضای شورای شهر نیز نباید گذشت و نکته مهم تر اما لزوم گسیل امکانات و به ویژه اعتبارات برای این شهر خاص استان با همگرایی و همراهی شهردار با اعضای شورای شهر و در سطحی  بالاتر رایزنی با مرکز استان و کشور با عنایت به موضوع مهم انتخاب فرمانداری توانمند ،با برنامه ومتخصص ،میتواند آینده بهتری برای لنده متصور بود.

شهردار سی سخت؛ شهرداری سی سخت؛مدیریت انبوه گردشگران و مدیریت صحیح تر بستر شهری ،شهر مانند سی سخت که از معروف ترین شهرهای ایران است کار دشواری شاید نباشد اما با

 

 

 

 

 

 

 

 

نگاهی گذرا به عملکرد شهرداران گذشته در این شهر نشان میدهد چندان کار مهم در خور نام انجام نگرفته اما در مدت زمان تصدی سجاد بهرامی خدمات و مدیریت شهری بهتر و رو به بهبود است و اگر به موضوع مهم و حیاتی “دنا” بپردازیم باید گفت بهرامی در قامت شهردار درخشان ظاهر شد و برگزاری نشستی با همین عنوان به میزبانی سی سخت حسن سلیقه وی را نشا ن میدهد.

تعامل با مجموعه اداری،انجام امورات شهروندان با ارتباطات مردم محور عوامل شهرداری،نداشتن حاشیه و پرداختن به اصول ،ارتباط مناسب با رسانه ها و شبکه های اجتماعی در کنار ساماندهی معابر و خیابان ها و میادین شهری از جمله مهمترین شاخص های موفقیت شهردار سی سخت است تا به عنوان یکی از شهرداران موفق استان معرفی گردد.

شهرداری سی‌سخت در سالهای گذشته همواره درگیر حاشیه‌ بود. اعضای شورای شهر آن بر سر انتخاب شهردار به هیچ تفاهمی نمی‌رسیدند آنچنان که شورای شهر آن در سال دوم فعالیت منحل شد و در نهایت هم استانداری خود راسا اقدام به معرفی سجاد بهرامی به عنوان شهردار کرد.
او کارش را در شهرداری آغاز کرد که از زمان زلزله سال ۹۹ با انبوهی از مطالبات و بدهی‌های مختلف همه کارکردهای خود را از دست داده بود تا جایی که حتی بیمه درمانی پرسنلش نیز قطع شده بود.
اما بهرامی اوضاع را سر و سامان داد و بدهی‌های چند ساله را به روز رسانی کرد. دستی به سر و روی این شهر فراموش شده کشید. و ارامش و رضایت را به این شهر و شهرداری برگرداند.در ماجرای واگذاری دنا او نخستین شهرداری بود که در عمل کنار مخالفان ایستاد و برای جلوگیری از این واگذاری بدون ترس از دست دادن سکان شهر، از ظرفیتهای شهرداری استفاده کرد.

 

شهرداری لیکک؛ شهر لیکک با انبوهی از مشکلات زیر ساختی و نداشتن  منابع درآمدی در کنار عدم تمکن مالی مالی و اقتصادی بیشتر مردم یکی از شهرهای استان است که با توجه به نوظهور

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بودن شهرستان شدن نیازمند حمایت و پشتیبانی بیشتری است و باید شهردار این شهر هنر مدیریتی خوبی داشته باشد تا در دل این گرفتاری ها امورات شهری را با حداقل امکانات سامان دهد و بررسی میدانی و رصد نگاه مردم نشان میدهد شهرداری موفق بوده و اگر بستر درآمدی شهری و حمایت مجموعه های بالا دستی کمی با این شهر مهربان تر باشد توفیق مجموعه شهرداری دور از دسترس نیست.

بدیهی است یکی از مهمترین مولفه های معرفی شهردار این شهر به عنوان شهرداری موفق همین مدیریت درست شهری علی رغم امکانات کم است.

عباس مشیری شهردار جوان لیکک با پرداخت معوقات حقوق کارمندان و کارگران شهرداری،سامان دهی ورودی شهر،شش هزار متر جدول گذاری، تکمیل دو کانال آب های فصلی، شصت هزار متر آسفالت در مرحله اول و مرحله دوم شصت هزار متر،پارک محله ای و تکمیل پارک بانوان و برخی خدمات دیگر تا حدی لباس کهنه محرومیت را از تن این شهر خسته خارج کرد.

دریافت مبلغ ۱۵۰میلیارد تومان حق آلایندگی از مهمترین معیارهای موفقیت مبشری در لیکک است.

گفتنی است شهر لیکک با وجود ۸۰ حلقه چاه نفت در این شهر اما از گرفتن حق آلایندگی محروم است که یکی از مهمترین مطالبات مردم بود و شهردار شهر لیکک با توان تمام در حال پیگیری است که به زودی نتیجه اش اعلام میشود./منبع صبح خرد

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.