معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان؛ هر فردی معامله‌ای انجام دهد مکلف است آن را در سامانه مشاوران املاک و دفاتر اسناد رسمی ثبت کند

پیک ملت؛ معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبت معاملات و ضمانت اجرایی که قانون برای مردم و بنگاه‌ها در نظر گرفته دارای اهمیت است.  حسنی با اشاره به اهمیت ثبت اسناد برای دستگاه قضا افزود: این قانون از سوم تیر امسال لازم‌الاجرا شده است و قبلا به علت ثبت نکردن

کد خبر : 44632
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۷
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان؛ هر فردی معامله‌ای انجام دهد مکلف است آن را در سامانه مشاوران املاک و دفاتر اسناد رسمی ثبت کند

پیک ملت؛ معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبت معاملات و ضمانت اجرایی که قانون برای مردم و بنگاه‌ها در نظر گرفته دارای اهمیت است.

ضرورت توجه به اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول
 حسنی با اشاره به اهمیت ثبت اسناد برای دستگاه قضا افزود: این قانون از سوم تیر امسال لازم‌الاجرا شده است و قبلا به علت ثبت نکردن معامله، یک زمین به چند نفر فروخته می‌شد و این آسیب باعث ثبت و ورود پرونده‌های زیادی به دستگاه قضایی می‌شد.
وی با بیان اینکه این قانون با قانون اصلاحات ارضی برابری می‌کندادامه داد: اجرای این قانون می‌تواند از وقوع جرایم خیانت در امانت، فروش مال غیر و کلاهبرداری جلوگیری کند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با بیان اینکه سامانه کاتب جامع‌ترین سامانه است گفت: این سامانه برای ثبت پیش‌نویس قرارداد‌ها توسط مشاوران املاک است و تاکنون فقط ۵۶ بنگاه مشاور املاک استان در این سامانه ثبت نام کرده اند.
حسنی افزود: هر فردی معامله‌ای انجام دهد مکلف است آن را در سامانه مشاوران املاک پیش نویس و با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی ثبت کند.
وی بیان کرد: معاملاتی که از زمان اجرای این قانون در سامانه کاتب ثبت نشدند فاقد اعتبار هستند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: مشاوران املاک و مردم از امروز مهلت دارند معاملات خود را در سامانه کاتب و دفاتر ثبت اسناد ثبت کنند تا دچار مشکل نشوند.
حسنی افزود: بر اساس مصوبه قانونی مشاوران املاک ظرف ۱۵ روز آینده فرصت دارند تا در سامانه کاتب ثبت نام کنند و بعد از این مهلت همه بنگاه‌هایی که ثبت نام نکنند باید تعطیل و جریمه شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.