عشایر تشنه کام کهگیلویه وبویراحمد چشم انتظار مسئولین / عشایر را دریابید

به گزارش پیک ملت؛ کهگیلویه وبویراحمد در جنوب غربی ایران به واسطه وجود رشته کوه زاگرس، طبیعت و مراتع غنی و آب هوای مرطوب و کوهستانی یکی از مناطق مناسب برای برای زندگی عشایری محسوب می شود. ارتفاعات سرسبز، دره های جنگلی و آب و هوای معتدل منطقه سبب شده تا عشایر این منطقه کمتر

کد خبر : 43371
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۶
عشایر تشنه کام کهگیلویه وبویراحمد چشم انتظار مسئولین / عشایر را دریابید

به گزارش پیک ملت؛ کهگیلویه وبویراحمد در جنوب غربی ایران به واسطه وجود رشته کوه زاگرس، طبیعت و مراتع غنی و آب هوای مرطوب و کوهستانی یکی از مناطق مناسب برای برای زندگی عشایری محسوب می شود.

ارتفاعات سرسبز، دره های جنگلی و آب و هوای معتدل منطقه سبب شده تا عشایر این منطقه کمتر نیاز به کوچ های مداوم داشته باشند.

و در در گوشه و کنار این استان نیز عشایر دوست داشتنی و پر تلاشی که همچون گذشتگان خود به زندگی در طبیعت و کوچ نشینی علاقمند هستند این سبک زندگی را  ادامه داده اند.

عشایر کهگیلویه وبویراحمد، مردمانی با غیرت و سخت کوش که سالانه ۲ تا ۳ بار کوچ می کنند تا شرایط مناسب برای زندگی و دامداری را داشته باشند. کوچ نشینی و زندگی عشایری شاید در عکس ها و مستندها زیبا و رویایی به نظر برسد اما در واقعیت سختی ها و مشکلات زیادی به همراه دارد.

یکی از مشکلاتی که طی سال های اخیر زندگی عشایری را سختر کرده است، کاهش بارش هابوده که موجب کم آبی و خشک شدن بسیاری از چشمه های تامین کننده آب عشایر شده است

تنش آبی و این که بسیاری از چشمه های تامین آب شرب عشایر در سالهای جاری خشک شده باعث شده که عشایر باید برای تامین آب مسافت های بسیاری طولانی طی کنند.

عشایر کهگیلویه وبویراحمد از بی توجهی مسئولین به این قشر برای کمک برای حل مشکلاتشان گلایه مند هستند.

برخی از عشایرنشینان میگویند مسئولین به ما رسیدگی نمی کنند و تمام وعده هایشان بجز شعار و کوبیدن بر طبل تو خالی چیزی نیست. انها می گویند ما از مسئولین انتظار داریم که به دادمان برسند.

در حالی که ۷۲ هزار نفر از جمعیت استان را عشایر تشکیل می‌دهد، اما نیم نگاهی از سوی مسئولین می تواند. به رفع مشکلات این جامعه پر تلاش و مولد کمک کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.