قطع راه ارتباطی و نجات جان مادر باردار با اورژانس هوایی/تقدیر مردم موزرد زیلایی از اورژانس کهگیلویه وبویراحمد

مردم روستای “مورزرد زیلایی” از رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد در راستای اعزام بالگرد به این منطقه و نجات جان مادر باردار در شرایط جوی و توپوگرافی سخت منطقه تقدیر کردند. به گزارش پیک ملت، با اعلام وضعیت مادر باردار در منطقه “مورزرد زیلایی” به اورژانس استان، اعزام بالگرد به این منطقه در دستور کاری

کد خبر : 994
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
قطع راه ارتباطی و نجات جان مادر باردار با اورژانس هوایی/تقدیر مردم موزرد زیلایی از اورژانس کهگیلویه وبویراحمد

مردم روستای “مورزرد زیلایی” از رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد در راستای اعزام بالگرد به این منطقه و نجات جان مادر باردار در شرایط جوی و توپوگرافی سخت منطقه تقدیر کردند.

به گزارش پیک ملت، با اعلام وضعیت مادر باردار در منطقه “مورزرد زیلایی” به اورژانس استان، اعزام بالگرد به این منطقه در دستور کاری قرار گرفت.

علیرغم شرایط نامناسب جوی و با هدف نجات جان خانم باردار، با درایت و تجربه کاپیتان و تیم امدادی، اعزام بالگرد در ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه صبح دوشنبه به منطقه هدف انجام شد.

با توجه به زایمان در محل، انتقال مادر و نوزاد در ساعت ۱۲ و پنج دقیقه به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج انجام شد.

با انجام موفق عملیات در شرایط آب و هوایی سخت، بالگرد امدادی به مرکز بازگشت.

همچنین مردم منطقه “مورزرد زیلایی” با تاکید بر اینکه اعزام بالگرد امدادی نقش اساسی در نجات جان این مادر و نوزادش داشته است، از تیم امدادی اعزامی و به ویژه رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان( محسن جلیل)کمال تقدیر و تشکر را داشتند.

اهالی منطقه مورزرد زیلایی گفتند:در صورت نبود اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بدون شک هم اکنون باید مشغول خاکسپاری زن باردار در این منظقه بودیم.

اهالی این منطقه می‌گویند: به دلیل بارش برف و باران راه ارتباطی ۳۰ روستای مورزرد زیلایی قطع شده و امکان تردد در این شرایط برای ما وجود ندارد و دیروز زن بارداری از مرگ حتمی به دلیل انتقال به وسیله بالگرد اورژانس هوایی نجات یافت.

بنا به گفته اهالی، جرثقیل شرکت توزیع نیروی برق که برای رفع مشکل خاموشی عازم منطقه شده بود نیز در گل و لای اسیر شد که با کمک اهالی و بعد از ساعت‌ها تلاش و کار طاقت فرسا توانستند این خودروی سنگین از گل و لای بیرون بیاورند.

با کوچک‌ترین بارش باران و برف تردد در محور ارتباطی منطقه مور زرد زیلایی با داشتن ۳۰ روستا و ۱۵۰۰ نفر جمعیت به سختی و با خودروهای کمک دار امکان پذیر است و البته در برخی مواقع تا رسیدن فصل بهار به طور کلی هیچ گونه ارتباطی با شهر مارگون و یاسوج مرکز استان ندارند.

جاده روستایی منطقه محروم مور زرد زیلایی بویراحمد با اولین بارش قطع می‌شود به گونه‌ای که ساکنان این منطقه حتی برای تامین سوخت مورد نیاز در زمستان با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

جاده مورزرد زیلایی ۲۰ کیلومتر طول دارد که در یک دهه اخیر به صورت مداوم و مستمر در شعارهای مسئولان و متولیان امر از جمله نماینده بویراحمد و دنا نمایان بود ولی هنوز خبری از بهره‌مندی اهالی این منظقه از جاده مناسب نیست.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.