مینو آریانفر

گرگ اجل یکایک از این گله می برد …. وین گله را ببین که چه آسوده می چرد/ کرونا آرام  بی صدا می کشد

پیک ملت ، مینو آریانفر ؛ حدود پنج ماه از سایه شومش برسراین مردم  میگذرد، سایه سیاهی که برسر مردم جا خوش کرده و قصد محو شدن را ندارد . قرار بود ماندنش زیاد طولانی نشود ، خودش را جمع و جورکند و دست از سر مردم  بردارد اما اینگار مردم هم سازشان را با او

کد خبر : 8531
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
گرگ اجل یکایک از این گله می برد …. وین گله را ببین که چه آسوده می چرد/ کرونا آرام  بی صدا می کشد

پیک ملت ، مینو آریانفر ؛ حدود پنج ماه از سایه شومش برسراین مردم  میگذرد، سایه سیاهی که برسر مردم جا خوش کرده و قصد محو شدن را ندارد .

قرار بود ماندنش زیاد طولانی نشود ، خودش را جمع و جورکند و دست از سر مردم  بردارد اما اینگار مردم هم سازشان را با او کوک کرده اند  و با عدم رعایت اصول و موازین بهداشتی سفره پر زرق و برقی برایش پهن کرده اند، غافل از این که این موجود عجیب و غریب  آرام و بی صدا تیر خلاصش را رها می کند و هر روز چندین آدم را به کام مرگ می کشاند .

اینکه چرا مردم  با او جدی برخورد نمی کنند،  جای سوال دارد ، یا از  جان خود گذشته اند یا فکر می کنند می توانند در مقابلش مقاومت کنند ، غافل از این که تا به خود آیند عزیزترین و نزدیکترین عضو خانواده شان قربانی همین غفلت ها می شود ،

کرونا !! مرگ خاموشی که مارا همراهی می کند تا فرصت را غنیمت شمرده و دراولین فرصت جانمان را بگیرد .

پیرو جوان وکودک برایش فرقی ندارد سن و سال نمی شناسد ، اینکه با تمام قدرت با یک فرد می جنگد تا او را از پای دربیارد احساس قدرت عجیبی می کند و همین باعث شده که به راحتی رقیبش را مغلوب خود کند و هروز به سلاح های جدید تری دست پیدا کند .

اما واکنش مردم ما در مقابل این موجود عجیب و غریب فقط تسلیم شدن و فرو رفتن در لاک زندگی است .

روزانه با افراد زیادی در معابر عمومی رو به رو می شویم که نه ماسکی به صورت دارند و نه اصول بهداشتی را رعایت کرده اند ، می خواهند مثل قبل زندگی کنند ، اینگار نمی خواهند بپذیرند که الان شرایط متفاوت تر از قبل شده و خطر جدی در کمین آنهاست به طور قطع این افراد یا موضوع را جدی نگرفته اند یا اینکه نا آگاهند .

کرونا درست است که در دنیای واقعی یک ویروس است ، اما  این ما بودیم که باعث تکثیرش شدیم ما بودیم که با رعایت نکردن اصول بهداشتی  ،ماسک نزدن رعایت فاصله نکردن ، شرکت در مراسمات و تجمعات و مهمانی ها و مسافرت رفتن زمینه ای فراهم کردیم تا سایه شوم کرونا گسترش پیدا کند و هرروز شاهد تکثیر در خانواده اش باشیم ما هستیم عامل مرگ هموطنانمان و آمار فوتی ها یی که هر ورز نمودار ها نشان می دهند .

اگر ما با هم متحد شویم قطعا خانواده ما بزرگترهست و می توانیم به راحتی او را شکست دهیم، فقط باید همت داشته باشیم و احساس مسئولیت در برابر خود ، خانواده و هموطنانمان  کار سختی نیست آسان ترین راه فقط یک عدد ماسک ساده است که خودمان هم می توانیم آماده کنیم و شست مداوم دستها راحترین سلاح برای مقابله چیزی که متخصصان ، پزشکان و کارشناسان توصیه می کنند .

شاید زیاد طولانی نشود این شرایط و یا فقط چند ماه دیگر طول بکشد تا به شرایط عادی و روزهای خوب در کنار هم بودن برگردیم .

تا امروز شاهد مرگ بیشتر از ۱۲ هزار نفر از هموطنانمان و ۲۷ نفر از هم استا نی هایمان بودیم و تا کنون ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر  از مردم ایران به این بیماری مبتلا شده اند .

امروز کادر درمان ما شاهد مرگ یک بیمار ۳۵ ساله بدون از داشتن بیماری زمینه ای در استان بودند، که به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج این اتفاق یک خطر جدی است که مردم استان را تهدید می کند و یک تلنگری است برای مردم که  باید خیلی جدی باشند در مقابل این بیماری

دکتر یزدان پناه ضمن ضمن هشدار به مردم استان گفت:  تاکید و توصیه سازمان بهداشت جهانی و متولیان امر بهداشت و درمان در کشور همچنان با گذشت دستکم چهار ماه از شیوع ویروس کرونا استفاده از ماسک به عنوان پیشگیری از ابتلا و انتشار این بیماری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: بسیاری از صاحب‌نظران بهداشتی بارها تاکید کردند که به هیچ وجه نیاز نیست که از ماسک‌های N۹۵، سه لایه و غیره استفاده شود و می‌توان از یک از یک‌ماسک‌معمولی و حتی پارچه ساده هم استفاده کرد. وی افزود لازم است علاوه بر استفاده از ماسک موارد دیگر مانند فاصله گذاری فیزیکی، رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ادارات ، صنوف و فروشگاهها، عدم حضور در هرنوع تجمعات، عدم سفر به استانهای مجاور و عدم خروج از خانه بجز در موارد اضطراری نیز رعایت شود .

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.