واکنش فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد به ماجرای واگذاری دنا ی شمالی ؛ شورای عالی محیط زیست می‌تواند مدیریت واگذار کند اما نمی تواند یک وجب خاک واگذار کند/ با احداث سد ماندگان بلایی که سر دریاچه ارومیه آمده بر سر دنا می‌آید/ آمریکا و اسرائیل از حمله ایران تنشان می لرزد

  پیک ملت: فرمانده سپاه فتح  کهگیلویه و بویراحمد در خصوص واگذاری بخشی از دنای شمالی به اصفهان واکنش نشان داد. به گزارش پیک ملت؛ سردار خرم دل ۲٠ مرداد ۱۴٠۳ در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص واگذاری بخشی از دنای شمالی به اصفهان گفت؛ شورای عالی محیط زیست می‌تواند مدیریت واگذار کند اما

کد خبر : 43752
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
واکنش فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد به ماجرای واگذاری دنا ی شمالی ؛ شورای عالی محیط زیست می‌تواند مدیریت واگذار کند اما نمی تواند یک وجب خاک واگذار کند/ با احداث سد ماندگان بلایی که سر دریاچه ارومیه آمده بر سر دنا می‌آید/ آمریکا و اسرائیل از حمله ایران تنشان می لرزد

 

پیک ملت: فرمانده سپاه فتح  کهگیلویه و بویراحمد در خصوص واگذاری بخشی از دنای شمالی به اصفهان واکنش نشان داد.

به گزارش پیک ملت؛ سردار خرم دل ۲٠ مرداد ۱۴٠۳ در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص واگذاری بخشی از دنای شمالی به اصفهان گفت؛ شورای عالی محیط زیست می‌تواند مدیریت واگذار کند اما نمی‌تواند یک وجب خاک را نمی تواند واگذار کند.

وی در خصوص حواشی ایجاد شده دنای شمالی گفت: در گذشته مدیرکل محیط زیست استان طی نامه‌ای به سازمان محیط زیست کشور آورده که به دلیل کمبود امکانات نمی‌توانیم از بخشی از دنا در استان اصفهان مراقبت کنیم و مدیریت این بخش به این استان واگذار شود.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: این درخواست در زمان دولت آقای روحانی بوده اما در دولت شهید رئیسی مصوب شد که بعد از شهادت ایشان مصوبه توسط آقای مخبر اعلام شد.

سردار خرم دل اظهار کرد؛ در ارتباطی، با آقای بادام‌فیروز از کارشناسان محیط زیست کشور که فرزند همین استان است صحبت کردم و ایشان نگرانی‌هایی از احداث سد خرسان داشت که اگر سد ساخته شود ۱۰ درجه هوای اطراف را گرم تر می کند و کل بارش دنا از ۱۲۰۰ میلی‌متر به ۷۰۰ میلی‌متر کاهش خواهد یافت و بر روی بارش برف در دنا نیز تاثیر منفی خواهد داشت و کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های همجوار را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با بیان این که هزینه سد ماندگان قطع 10 هزار درخت است
ادامه داد: برای ساخت سد ماندگان استان اصفهان از محیط زیست استان استعلام گرفته که جواب رد دادیم و اگر این سد در استان ساخته شود، بلایی که سر دریاچه ارومیه آمده بر سر دنا می‌آید و ۱۰ هزار درخت بلوط قطع می شود و این موضوع باعث دغدغه است که در شورای تامین مطرح کردیم.

خرمدل با اشاره به اینکه در موضوع دنا بحث جابه‌جایی یک وجب خاک از استان اصفهان و یا این استان مطرح نیست، گفت: دغدغه ما سدهایی است که گفته می شود ساخته می شود؛ چرا که آثار زیست محیطی زیادی در دنا به همراه دارد که می توانیم برای دولت، دستگاه قضایی ‌و مجلس از آثار زیان باری که ساخت این سدها دارد، حرف علمی و عالمانه ای بزنیم و از دنا دفاع کنیم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یک جنگ ترکیبی تمام عیار علیه جمهوری اسلامی راه‌اندازی شده است، گفت: یکی از کلید واژه‌هایی که زیاد مطرح می شود تحریم و دیگری کلید واژه‌ ارتباط است.

سردار خرمدل با بیان اینکه تحریم‌ها باید برداشته شود، گفت: عده‌ای به نحوی صحبت می‌کنند که گویا خودمان خودمان را تحریم کردیم، کدام دولت دوست دارد تحریم شود آنها ما را تحریم کردند و برای اینکه تحریم‌ها برداشته شود باید مذاکره کنیم و حرفمان پذیرفته شود اما خواسته آنها از ما دست کشیدن از انرژی هسته‌ای، فناوری موشک و جریان مقاومت و چارچوبی که سال ها برای آن تلاش کردیم دست بکشیم تا تحریم ها برداشته شود.

وی به کلید واژه‌ ارتباط اشاره و اظهار کرد: برخی‌ها تمام دنیایشان آمریکا، انگلیش و فرانسه و آلمان است اگر ارتباط با چین و هند و روسیه و ۱۵ کشور پیرامون و کشورهای آفریقایی ارتباط داشته باشیم ارتباط با دنیا نیست و می گویند ارتباط جمهوری اسلامی با دنیا قطع است اما اگر با این کشورها ارتباط داشته باشیم ارتباط با دنیا است که این کلید واژه ها را باید برای مردم تبیین کنیم.

 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ارتباط ما با دنیا قطع نیست، گفت: در دولت شهید رئیسی با چند کشور ارتباط برقرار کردیم و روادید میان کشورها لغو شده است، اما از دیدگاه برخی‌ها دنبا همان چند کشور است در حالی که امروزه کشورهای آمریکای جنوبی و آفریقای و آسیایی قدرت دنیا است.

سردار خرمدل بیان کرد: متاسفانه دشمن ذهن‌ها را به سمتی برده که ما خودمان خواستیم تحریم شویم یا خودمان با این کشورها ارتباط برقرار نکردیم ما خواهان ارتباط با این کشورها به غیر از اسرائیل که به رسمیت نمی شناسیم، هستیم.

خرمدل افزود: ما می‌خواهیم اسرائیل بزنیم و اسرائیل و آمریکا از حمله ما تنشان می لرزد این را صادقین و صالحین ایجاد کردند اگر یک کشور عقب افتاده هستیم چرا این ها از ما می ترسند شما باید شهد شیرین عظمت و قدرت جمهوری اسلامی را به خوبی برای مردم بیان کنید، البته این به معنی اینکه اشکالات مطرح نشود نیست.

وی بیان کرد: در شورای تامین از اخبار شما رسانه ها بولتن تهیه و مشکلات را دسته بندی می کنیم که این مشکلات وجود دارد مطالب شما مهم است و مطرح می شود.

ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملکرد استان در حوزه برگزاری دومین کنگره ملی استان بی نظیر بوده است و اقدامات صورت گرفته ملی است و کار بزرگی دارد صورت می گیرد و فضای استان متاثر از خون شهیدان است.

سردار خرمدل افزود: فصل شیدایی کار فاخری است ۱۰ میلیارد خرج کردیم اما سه ماه است که درگیر این موضوع هستیم، طرح سلمان از طرح‌های سپاه در راستای حمایت از نخبگان است

دولت چهاردهم متعلق به همه مردم است مورد حمایت رهبری و با رای مردم سرکار آمده شرعا و قانونا باید از دولت چهاردهم کمک کنیم شما رسانه‌ها باید کمک کنید یکی از این کارها بستر سازی و تلطیف فضا برای کار دولت است .

افرادی مردمی و جهادی که در گذشته مشکلی نداشتند سکاندار دولت شوند، متاسفانه برخی ها تیتر می زنند دولت دست ما است اجازه نفس کشیدن به شما نمی دهیم این ها کی هستند این ها هنر نیست و اراجیف است تو کی هستی که می خواهی اجازه نفس کشیدن ندهی الان فضل وفاق است و اختلاف و تفرقه انگیز قابل قبول نیست.

 

 

وی بیان کرد: کابینه دولت چهاردهم که اعلام شود امیدوارم وزیر کشوری مشخص شود که افراد جهادی برای استاندار و فرمانداری مشخص شود و علی رغم تلاش ها همچنان استان محروم است و نیازمند مسئول جهادی هستیم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمدبا بیان اینکه  رسالت رسانه  محدود به حوزه کهگیلویه و بویراحمد افزود؛ نیست نگاه شما باید جهانی باشد، وظیفه شما نهادینه کردن جهاد تبین، است،وتاثیر رسانه در استان کهگیلویه وبویراحمد شاید بیشتر از سایر استان هاست
شما افکار عمومی راجهت می دهید و این نشانه نفوذ رسانه است
مردم استان متاثر از فضای رسانه است حتی در دور افتاده ترین روستاها مردم متاثر از رسانه هستند.

وی با بیان اینکه رسالت خبرنگاران تنها محدود به کهگیلویه و بویراحمد نباشد، خطاب به رسانه‌ها گفت: اخبار استان پوشش داده شود اما نگاه باید ملی و جهانی شود و نگاه خبرنگاران ما باید در راستای توسعه کشور باشد.

نکته‌ای که بسیار مهم است اینکه روایدها و آنچه در جامعه اتفاق می‌افتد به درستی و صادقانه به دست مردم رسانده شود، متاسفانه گاهی از سرهیجان و حب و بعض مطالبی نوشته و انعکاس داده می‌شود و همه در جهت توسعه استان باشد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گاهی نقد را با تخریب اشتباه می‌گیریم و در انعکاس مطالب شخصیت افراد را زیر سوال می‌بریم و همین موارد واکنش ها را به همراه دارد، افزود: خبرنگاران نقش ویژه‌ای در بیان مشکلات فرهنگی و تلطیف کردن روابط اجتماعی می توانید تاثیر گذار باشد و رفتار حرفه‌ای شما در فضای اجتماعی مورد تلطیف این فضا و ایجاد روابط بین طوایف شود.
وی بیان کرد: گاهی نباید شان و منزلت رسانه را با مسائل کوچه بازاری اشتباه بگیریم و مشکلات شخصی که با کسی داریم را وارد فضای رسانه‌ای کنیم.

ارشد اجرایی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به تغییر دولت چهاردهم گفت: گاهی مدیران گلایه می کنند که با ما تسویه حساب می شود که این رفتار حرفه ای نیست ما همه در یک کشتی هستیم کابینه دولت آقای پزشکیان که مستقر شد بیایم دولت رئیسی را نقد کنیم این خوب است اما اینکه با مدیری تسویه شود و تشویش اذهان عمومی و از بین رفتن خدمات صورت گیرد پسندیده نیست، گاهی یک دروغ و تهمت فتنه به پا می کند و نمی شود آن را جمع کرد.

مینو آریانفر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.