مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده خامی

پیک ملت؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از مهار آتش سوزی در قسمت شمالی کوه خامی واقع در شهرستان باشت خبر داد. به گزارش پیک ملت؛ اسلام جاودان خرد با بیان اینکه آتش جنگلها و مراتع حفاظت شده کوه خامی ساعت ۱۰ صبح دیروز از محدوده روستاهای تنگ شاه زینعلی و کله گان

کد خبر : 43358
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده خامی

پیک ملت؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از مهار آتش سوزی در قسمت شمالی کوه خامی واقع در شهرستان باشت خبر داد.

آتش سوزی کوه خامی در گچساران
به گزارش پیک ملت؛ اسلام جاودان خرد با بیان اینکه آتش جنگلها و مراتع حفاظت شده کوه خامی ساعت ۱۰ صبح دیروز از محدوده روستاهای تنگ شاه زینعلی و کله گان در شهرستان باشت آغاز شد، گفت: این آتش سوزی دیشب با تلاش نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست و بسیج و نیروهای مردمی کنترل و مهار شد.
جاودان خرد افزود: وسعت و میزان خسارت آتش سوزی بررسی و اعلام می شود و به احتمال زیاد علت آتش سوزی عامل انسانی است.
وی  اضافه کرد: ۳ گروه از محیط بانان و کارشناس ستادی محیط زیست مشغول پایش منطقه آتش سوزی هستند و چرا که تا ۴۸ ساعت آینده محل وقوع آتش سوزی نیازمند مراقبت و پایش است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: عمده گونه های درختی آسیب دیده در این آتش سوزی شامل بلوط ، بنه و زالزالک است.
منطقه حفاظت شده خامی واقع در شهرستان های گچساران و باشت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار وسعت دارد و این منطقه کوهستانی در سال ۷۸ با هدف حمایت از جمعیت جانوری به عنوان منطقه حفاظت شده مورد حفاظت قرار گرفت.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.