از خدمات دولت سیزدهم: افزایش 97 درصدی نرخ باسوادی مردم کهگیلویه وبویراحمد /شناسایی 24 هزاربی سواد

پیک ملت : مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان از افزایش نرخ با سوادی به 97 درصد در کهگیلویه وبویراحمد خبرداد. به گزارش پیک ملت: سید ولی موسوی در رویداد جام رسانه امید در جمع خبرنگاران با اعلام این خبرافزود: نرخ باسوادی در رده سنی 10تا49سال جامعه هدف سوادآموزی.. است و این عدد تا

کد خبر : 42762
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
از خدمات دولت سیزدهم: افزایش 97 درصدی نرخ باسوادی مردم کهگیلویه وبویراحمد /شناسایی 24 هزاربی سواد

پیک ملت : مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان از افزایش نرخ با سوادی به 97 درصد در کهگیلویه وبویراحمد خبرداد.

به گزارش پیک ملت: سید ولی موسوی در رویداد جام رسانه امید در جمع خبرنگاران با اعلام این خبرافزود: نرخ باسوادی در رده سنی 10تا49سال جامعه هدف سوادآموزی.. است و این عدد تا قبل از دولت سیزدهم 94.6 بود که هم اکنون تقریباً به 97درصد افزایش یافته است.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش افزود: افزایش نرخ رشد سواد در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال نیز به میزان 2.4 درصد است.

این مسئول از جذب ۲۶۰ نفر از آموزش دهندگان خبرداد و گفت: افراد فعالی که مشمول طرح بند« د »و «و » ایثارگری شده اند و اشتغال کار آنها  قطعی شد.

موسوی همچنین از شناسایی و جذب قریب به 5 هزار نفر بی‌سواد مطلق  در استان خبرداد و اضافه کرد: این افزاد در دوره سوادآموزی شرکت و تحت پوشش برای آموزش قرار گرفتند.

موسوی با بیان این که اقدام مهمی که انجام شده است شناسایی و جذب تعداد 24 هزار نفر از بی‌سوادان و کم سوادان استان در دولت سیزدهم است اظهار کرد:فعال سازی قریب ۳۰۰ نفر از آموزش دهندگان غیر فعالی که بنا به دلایلی با سوادآموزی قطع ارتباط کرده بودند.

وی همچنین به تاسیس مرکز یادگیری مشارکتی جهت تلفیق سواد با مهارت وهنر در زندان مرکزی یاسوج برای اولین باراشاره کرد و بیان داشت: تاسیس خیرین سوادیار روستا با هدف تسهیل در روند شناسایی و جذب بی سواد و کم سواد با کمک دهیاران شورا های اسلامی روستا از دیگر اقدامات در دولت سیزدهم بوده است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.