گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد

پیک ملت، شهید رئیسی، الگو و حجت برای تمام مسئولان کشور است، سنگ تمام مردم در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهانش، قدردانی از حضور مردم ولایت مدار و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیر ماه گزیده خطبه‌های ائمه جمعه استان بود. لنده به گزارش پیک ملت،  به نقل از صدا و سیما حجت

کد خبر : 42164
تاریخ انتشار : شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۲۵
گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد

پیک ملت، شهید رئیسی، الگو و حجت برای تمام مسئولان کشور است، سنگ تمام مردم در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهانش، قدردانی از حضور مردم ولایت مدار و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیر ماه گزیده خطبه‌های ائمه جمعه استان بود.

لنده

به گزارش پیک ملت،  به نقل از صدا و سیما حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت:سرزمین قلب ما باید معطوف از الطاف الهی باشد و دل‌های ما باید پیوند دهنده با امام زمان (عج) باشد.

وی گفت:هر کس برای خودش ارزش قائل باشد دنیا نزد او بی ارزش می‌شود لذا نباید اسیر خوشی‌های این دنیا باشیم لذا برای رسیدن به کمال باید به مردم و اهالی دین خدمت کرد.

امام جمعه لنده تصریح کرد: اگر کسی توانست ایمان محکمی داشته باشد و در کنارش در حیطه توانمندی خود به مردم خدمت کند به کمال و سعادت خواهد رسید.

وی گفت: خدمت به جامعه بالاترین کار‌های است که باعث محبوبت و عزیز شدن در بین مردم می‌شود و حضرت آیت الله رئیسی مصداق بارز این خدمت بود و جانش را برای خدمت از فدا کرد.

امام جمعه لنده گفت: تسلیت تعزیت باید عرض کنیم شهادت جمعی از نیرو‌های جهادی و انقلابی که در مسیر خدمت به شهادت رسیدند از جمله رئیس جمهور، وزیر امورخارجه، امام جمعه تبریز وتیم امنیت وپروازی که داغی سنگین را با رفتنشان بر دل ملت گذاشتند.

وی گفت: مردم ما داغدار مردان بزرگ وبا ایمانی هستند که راهبرد و حضور آنان در عرصه‌های داخلی و بین المللی همواره منشأ خدمت بودند.

محمودی اصل تاکید کرد: شهید رییسی تبلور دوباره ساده زیستی، مردمی بودن، خادم ملت بود که تداعی کننده شخصیتی همچون شهیدرجایی بود.

امام جمعه شهرستان لنده گفت: براساس قانون باید انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ٨تیرماه برگزار شود تا کسی که بتواند جایگاه و راه رئیس جمهور شهیدمان را ادامه دهد از سوی مردم انتخاب شود.

وی افزود:از حضور با شکوه مردم در مراسمات ترحیم ریاست جمهور و همراهانشان قدردانی می‌کنیم چرا که ملت ایران قدردان کسانی هستند که خدمت را در معنای واقعی ترسیم کردید.

امام جمعه شهرستان لنده گفت:مسئله برق شهرستان لنده یکی از چالش‌های اساسی است که با گلایه مندی به حق مردم مواجه شده است و یقین داریم کوتاهی از ناحیه مسولان شهرستانی نیست لذا باید مدیران استانی تا قبل از شروع فصل گرما هرچه سریعتر آن را برطرف کنند.

چرام

حجت السلام افشار امام جمعه ی شهر چرام در خطبه ی دوم نماز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی و همراهان این شهید بزرگوار گفت: اولین چیزی که این شهید عزیز به یاد انسان می اورد، جهاد فی سبیل الله است. ایشان مظهر ایمان ، صادق و عمل صالح است.

امام جمعه ی شهر چرام با بیان اینکه شهید جمهور رئیس جمهوری در تراز انقلاب اسلامی بود، افزود: شهید رئیسی همانند شهید رجائی و شهید بهشتی نحوی دیگر از سیاست ورزی را به ملت ایران و جهانیان نشان داد که این متفاوت بودن را در پیامهای ارسالی از سوی سران کشورهای دیگر هم میتوان دید.

حجت الاسلام افشار با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی عاشق به تمام معنا برای خدمت به مردم بود، گفت: ایشان حقیقتا دوست‌دار مردم بود، سفر‌های استانی، شهرستانی، روستایی و محلی در دیدار‌های عمومی از نقاط نورانی و درخشان کارنامه شهید رئیسی بود، ۴۷ سفر استانی در ۳۳ ماه، آمار حیرت‌آوری برای عالی‌ترین مقام اجرایی کشور است.

وی اضافه کرد: پاکستان نخستین کشوری بود که در همبستگی با مردم ایران یک روز عزای عمومی اعلام کرد، عراق، هند، ترکیه و کوبا هر کدام یک روز، تاجیکستان ۲ روز و لبنان و سوریه هر کدام، سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

لیکک

امام جمعه لیکک در جمع نمازگزاران این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید حضرت آیت الله رئیسی و همراهانش به ویژگی‌های منحصر به فرد آنان اشاره کرد و گفت: آیت الله رئیسی رئیس جمهور مردمی و ولایتمدار همواره خود را در راه ملت و اُمور خداپسندانه وقف خدمت می‌کرد و در راه خدمت به مردم، نظام و انقلاب به درجه رفیع شهادت شد.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی با بیان اینکه آیت الله رئیسی در رفتار و عمل به شهید بهشتی اقتدا کرده بود و سرانجام به یار دیرین امام و رهبری پیوست افزود: آیت الله رئیسی در بین مردم از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار بود و شبانه روز در پی رفع مشکلات و پیگیری خواسته‌ها و مطالبات آنان بود.

وی با اشاره به چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تیرماه امسال گفت: باید افرادی با سبک، شیوه، الگو و منش شهید رئیسی را انتخاب کنیم، چون شهید رئیسی در راه قرآن، ولایت، مردم، خدا و عترت، جسمش را به خاک، روحش را به خدا و راهش را به مردم سپرده است، راه شهید رئیسی با تبعیت و تنظیم مواضع با ولایت محقق می‌شود.

سرفاریاب

امام جمعه سرفاریاب با بیان سخنی از امام علی (ع) که فرموده است: «تقوا آن است که انسان از هر چیزی که او را به گناه می‌کشاند پرهیز کند.»؛ خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوا و پرهیز از گناه توصیه و سفارش کرد.

حجت الاسلام زارعی پور در خصوص منشأ و دلایل ایجاد اختلاف در میان اهل خانواده گفت: بر اساس آیات قرآن و روایات معصومین (ع) در زمان حسابرسی از اعمال، شیطان، ظالمان و مشرکان خود را از همه گناهان که عامل آن بوده اند، تبرئه می‌کنند در حالی که ریشه برخی از مشکلات و اختلافات در خانواده‌ها برنامه‌های ضد فرهنگی دشمن و مخالفان است.

وی به سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۵۹ اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس با پشتیبانی رأی و نظر مردم باید با کمال قدرت در مقابل برنامه‌های دشمن بایستند و با شناخت و آگاهی درست از نیاز‌های کشور و مردم قوانین مناسب تصویب کرده و برای رفع مشکلات و حمایت از قشر‌های ضعیف جامعه به درستی بر اجرای قانون نظارت کنند.

خطیب جمعه سرفاریاب روز مقاومت و پایداری و روز دزفول را گرامی داشت و با اشاره به اینکه در قرآن از حضرت ابراهیم به عنوان یک امت یاد شده، گفت: گاهی شعاع شخصیت انسان‌ها (در ابعاد مختلف) در حدی افزایش می‌یابد که معادل یک امت می‌شود.

وی در ادامه به سخن امام خمینی (ره) در مورد شهید بهشتی که فرمود «بهشتی یک ملت بود برای ملت ما»، اشاره کرد و گفت: این جمله تاریخی امام (ره) در اوج مظلومیت آن شهید بزرگوار در آن دوران بیان شد.

خطیب جمعه سرفاریاب با بیان اینکه آیت اللّه سید ابراهیم رئیسی شاگرد خوب مکتب شهید بهشتی بود، شهادت آن خادم صدیق و خستگی ناپذیر و همراهان شهیدش در سانحه سقوط بالگرد را به ملت بزرگ ایران و رهبر عزیز انقلاب تسلیت گفت.

حجت الاسلام زارعی پور شهید آیت اللٌه رئیسی را عصاره‌ای از خصائل و صفات بارز انسانی و ایمانی از جمله: اخلاص، مجاهدت، سعه‌ی صدر، اخلاق مداری، ظلم ستیزی، دلسوزی، ساده زیستی، مردم داری و صبوری عنوان کرد و افزود: کسانی که شهید زندگی می‌کنند، شهید از دنیا می‌روند تا ماندگار شوند و ضمن جاودانگی خود، صدقه جاریه‌ای برای مردم و جامعه می‌شوند و برکات آنها پس از مرگ نیز شامل حال مردم می‌شود.

وی همچنین مهارت‌های مدیریتی، خصوصیات انقلابی، نجابت و صداقت، تلاش و امید بخشی، خدمت صادقانه و بی ریا را از دیگر خصلت‌ها و میراث‌های اخلاقی شهید رئیسی عزیز عنوان کرد و او را لایق لقب خادم الرضا و سید الشهدای خدمت دانست.

مارگون

حجت الااسلام خواجه پور امام جمعه مارگون در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان گفت: حضور میلیونی مردم در تشییع رئیس جمهور و همرهانش نشان از علاقه مردم و محبوبیت ایشان بین مردم بود.

وی با اشاره باینکه مسئولان باید برای خدمت رسانی به مردم از هیچ تلاشی چشم پوشی نکنند، افزود: هر مسئولی که نمی تواند به این مردم قدرشناس و انقلابی خدمت کند باید خود کناره گیری کند زیرا مردم مسئولانی چون شهید آیت الله رئیسی را دوست دارند.

همچنین در نماز جمعه این هفته شهرستان مارگون میز خدمت ادارات این شهرستان نیز برگزار شد.

پاتاوه

امام جمعه پاتاوه درخطبه سیاسی بخش پاتاوه ضمن شهید جمهور بهترین الگو برای مسئولان در جهت خدمت رسانی به مردم و انقلاب است، گفت: خداوند می‌فرمایند: انسان‌های متقی عاقبت بخیر می‌شوند.

حجت الاسلام سیادت به تشریح سه ویژگی مهم شهید جمهور، که باعث عاقبت بخیری او شد اشاره کرد و افزود: تقوای همه جانبه ، ولایتمداری و خدمت صادقانه از بارزترین ویژگی های آن بزرگوار بود.

سیادت به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست وزیر عراق و اسماعیل هنیه بیان کرد:رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که ماشخصیت برجسته‌ای راازدست دادیم، آقای رئیس جمهور، برادر بسیارخوب و مسئولی کارآمد، با کفایت بود.

وی به مناسبت، روزجهانی بدون دخانیات اشاره کرد گفت:از نظر اسلام ناب و حضرات معصومین علیهم السلام و فتوا‌های مراجع تقلیدمعظم، هر چیزی که برای جسم، روح و جامعه ضرر دارد حرام است.

سی سخت

امام جمعه سیسخت در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در خصوص شهادت رییس جمهور، آیت الله رییسی (خادم الرضا) گفت: فاجعه غم انگیز شهادت رییس جمهور محبوب ملت ایران و به نقل مقام معظم رییس جمهور (مغتنم) که غنیمتی برای ملت ایران بودند و همچنین کاروان همراه وی، آقایان امیر عبدالهیان، آیت الله آل هاشم و استاندار آذربایجان شرقی را محضر امام زمان (عج) نائب بر حق ایشان، مقام معظم رهبری و ملت ایران به ویژه مردم استان تسلیت عرض می‌کنم.

واهبی زاده افزود: مردم ایران باید بدانند، با تدبیری که مقام معظم رهبری دارند، حوادث را مدیریت و خللی در نظم کشور به وجود نخواهد آمد.

امام جمعه سیسخت اضافه کرد: تشییع که در تبریز، قم، تهران و مشهد انجام شد نشان دهنده علاقه و عشق مردم ایران به کسی بود که خادم همین مردم بود.

واهبی زاده افزود : مرحوم آیت الله رئیسی در این ۳۳ ماه همیشه به فکر مردم و کار برای کشور بود که نهایتا در همین سفر‌ها برای خدمت به مردم هم به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

دیشموک

امام جمعه بخش دیشموک در خطبه‌های نماز جمعه این بخش ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی حضور مردم را در مراسمات گرامیداشت شهادت رئیس جمهور شهید و همراهان در شهرها و روستاها را نشانه ولایت مداری و قدرشناسی مردم از خدمات آن شهیدان عنوان کرد و افزود: هشتمین رئیس جمهور ایران اسلامی ۳ سال پیش در سالروز تولد امام هشتم خدمت مقدس را در نهاد ریاست جمهوری آغاز کرد و در روز ولادت امام هشتم خادم الرضا رئیس جمهور امام رضایی ما با جمعی از خدمتگزاران مثل شهید آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز و دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و استاندار محترم آذربایجان به شهادت رسیدند که به ساحت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نائب بر حقش و ملت شهید پرور ایران تسلیت و تعزیت میگویم.

حجت الاسلام راوند شهید رئیسی را سیدالشهدای خدمت رئیس جمهوری انقلابی و متدین و ولایی دانست و افزود : آن شهید جمهور در سه گانه خدمت خود در یک دهه اخیر ۳ سال در حرم مطهر امام رضا علیه السلام به عنوان خادم آن حرم خدمت کرد و بعد از آن به دستور مقام معظم رهبری و با توجه به تدین و ولایت مداری ایشان به عنوان رئیس قوه قضاییه انتخاب شدند و بعد از آن در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد و با رای مردم به عنوان رئیس جمهوری ایران انتخاب شدند که در هر سه جایگاه موفق بودند و از این سه امتحان سربلند بیرون آمدند و در آخرین سفر خود برای خدمت به مردم رفته بود که در این مسیر به شهادت رسید.

خطیب جمعه دیشموک اجرای رتبه‌بندی معلمان کاهش آمار بیکاری خودکفایی در گندم پرتاب ماهواره به فضا و حمایت از جبهه مقاومت اسلامی را از دیگر اقدامات شهید رئیسی عنوان کرد و افزود عبور از رکود، تولید و راه‌اندازی کارخانه‌های راکد، بیش از ۱۴۲ میلیون بسته معیشتی به مردم و بیش از ۶۰۰ میلیون خدمت به مردم از فعالیت‌ها و کارهای آن شهید در زمان ریاست جمهوری اوست.

وی شهید آیت الله آل هاشم را سومین امام جمعه شهید تبریز را شهید در تراز انقلاب اسلامی و نماینده ولی فقیه و امام جمعه انقلابی عنوان کرد و افزود: ایشان نرده‌های بین مسئولین و مردم در نماز جمعه را برداشتند و معتقد بود که مسئولین باید در کنار مردم بنشینند تا مشکلات مردم را بفهمند و متوجه شوند و برای رفع آنها اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.