فرهنگ زیر بنای توسعه وکتاب زیر بنای تمدن است

دفتر زمانه نامش فتد از قلم هرملتی که مردمِ صاحب قلم* *نداشت پیک ملت، یکی از مهمترین شاخص های هویت ساز برای هر قوم و ملتی هنرمندان و نویسندگان آن قوم و ملت هستند. آنچه که یک ملت را در آیینه تاریخ و تمدن معرفی و بّر می کشد معطوف به آثار فکری و فرهنگی

کد خبر : 41484
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
فرهنگ زیر بنای توسعه وکتاب زیر بنای تمدن است

دفتر زمانه نامش فتد از قلم
هرملتی که مردمِ صاحب قلم* *نداشت

پیک ملت، یکی از مهمترین شاخص های هویت ساز برای هر قوم و ملتی هنرمندان و نویسندگان آن قوم و ملت هستند.

آنچه که یک ملت را در آیینه تاریخ و تمدن معرفی و بّر می کشد معطوف به آثار فکری و فرهنگی و تولیدات فاخر فرهنگی آنها در گذشته ،حال و آینده است و هر سرزمینی به هنرمندان و آفرینشگران اندیشه و خرد در آن سامان و بوم و بر شناخته می شوند.

 

همچون دیگران معتقدم که فرهنگ زیر بنای توسعه است،در توسعه ی فرهنگی کتاب و مطالعه و دسترسی به منابع مکتوب و معتبر در علوم و عناوین مختلف مهمترین اثر را دارد بدون شک کتاب زیر بنای تمدن است به ویژه در عصر کنونی که روزگار دانش و تعقل و فرهنگ و تکنولوژی است‌.

کتاب از بهترین و موثرترین وسایل ایجاد ارتباط و تفهیم و تفاهم به شمار می رود.به بیانی دیگر در این عصر ابر تکنولوژی ،رادیو ،تلویزیون ،ماهواره،اینترنت و کامپیوتر و عصر انفجار اطلاعات ،هنوز هم کلام مکتوب

کتاب وسیله بسی ارزشمندی برای انتقال دانش -گسترش بینش -القای مفاهیم و ارزش ها و توسعه ی فکری و فرهنگی تمامی جوامع بشمار می رود.

بنابراین جامعه و هر قوم و ملتی که تصمیم داشته باشد به دانایی و آگاهی برسد لازم است که رفاقت صمیمانه ای با کتاب داشته باشند.
بنابراین
توانا بود هرکه دانا بود…
توانایی از دانایی می آید و دانایی حاصلِ کتاب و مطالعه است.

محمد فرزامی

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.