برای نخستین بار؛ کنگره بزرگداشت 132 محیط بان شهید و ایثارگر کشور برگزار می شود

پیک ملت؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه بویراحمد گفت : بعد از انقلاب و برای نخستین بار کنگره بزرگداشت 132 محیط بان شهید و ایثارگر محیط زیست کشور در خوزستان برگزار خواهد شد. به گزارش پیک ملت؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از برگزاری ، بزرگترین عملیات فرهنگی محیط زیست کشور همزمان با دوم آذر

کد خبر : 39324
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
برای نخستین بار؛ کنگره بزرگداشت 132 محیط بان شهید و ایثارگر کشور برگزار می شود

پیک ملت؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه بویراحمد گفت : بعد از انقلاب و برای نخستین بار کنگره بزرگداشت 132 محیط بان شهید و ایثارگر محیط زیست کشور در خوزستان برگزار خواهد شد.

به گزارش پیک ملت؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از برگزاری ، بزرگترین عملیات فرهنگی محیط زیست کشور همزمان با دوم آذر ماه در خوزستان خبر داد و گفت : برای نخستین بار در دولت سیزدهم بزرگترین عملیات فرهنگی محیط زیست کشور با گرامیداشت یاد و خاطره 132 محیط بان شهید و ایثارگر برگزار خواهد شد .
اسلام جاودان خرد گفت : محیط بان فردی است که  شبانه روز به حفاظت و کنترلِ عرصه های طبیعی وحیات وحش که امانت نسل های آتی و سرمایه کشور است می پردازد و میداند که ممکن است در این راه و در این مسئولیت  خطیر جان شیرین خود را ازدست بدهد اما باز هم با عشق به طبیعت ، شرایط این شغل سخت که با افراد مسلحی به نام شکارچی روبرو هستند را می پذیرد و گاهی شاهد درگیری بین محیط بان و شکارچی غیرمجاز هستیم که به دلایل مختلفی باعث کشته و زخمی شدن محیط بانان می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان دفاع از طبیعت را  نوعی جهاد بیان کرد و گفت : دفاع از  طبیعت هم تراز با دفاع از کیان ملی و سرمایه کشور و به نوعی جهاد است که جان دادن در این راه در زمره شهدااست .
وی گفت: مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند : امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست ، حداقل وظیفه ما جاماندگان ، گرامیداشت یاد و خاطره این والامقام هاست .
جاودان خرد افزود : با همت دولت سیزدهم برای نخستین بار کنگره بزرگداشت 122محیط بان شهید در دفاع از طبیعت و 10 محیط بان شهید دفاع 8 ساله مقدس ، همزمان با دوم آذر ماه در خوزستان با حضور خانواده های معظم شهداء محیط بان سراسر کشور یزگزار خواهد شد .
وی با یاد آوری اینکه محیط زیست استان افتخار این را دارد که 65 نفر از کارکنانش را خانواده های معظم شهداء و ایثارگر تشکیل دهد گفت: از 158 کارمند محیط زیست استان 65 نفر از آنها ایثارگر اند و کهگیلویه وبویراحمد در راه دفاع از طبیعت سه جانباز محیط بان تقدیم طبیعت نموده و در این کنگره نیز شرکت خواهند کرد .

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.