وجود ۵۹ موقوفه در کهگیلویه و بویراحمد/ بهره برداری از پروژه موقوفه خلیج فارس یاسوج طی دو سال آینده

پیک ملت؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۹ موقوفه در سطح این استان وجود دارد. به گزارش پیک ملت: جت الاسلام عباس نصیر الاسلامی روز شنبه هشتم مهر ماه ۱۴۰۲ در نشست با خبرنگاران، افزود: شهر یاسوج دارای ۲۲ مسجد بوده که با کمبود زیرساخت مواجه هستیم. انجمن خیرین مسجد ساز

کد خبر : 38655
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸
وجود ۵۹ موقوفه در کهگیلویه و بویراحمد/ بهره برداری از پروژه موقوفه خلیج فارس یاسوج طی دو سال آینده

پیک ملت؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۹ موقوفه در سطح این استان وجود دارد.

به گزارش پیک ملت: جت الاسلام عباس نصیر الاسلامی روز شنبه هشتم مهر ماه ۱۴۰۲ در نشست با خبرنگاران، افزود: شهر یاسوج دارای ۲۲ مسجد بوده که با کمبود زیرساخت مواجه هستیم. انجمن خیرین مسجد ساز در شهر یاسوج فعال خواهد شد و شهر یاسوج باید بیش از ۱٠٠ مسجد داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های دهه وقف، اظهارکرد: برنامه‌های هفته وقف از 10 تا ۱۶ مهر ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دهم مهرماه برابر با شانزدهم ربیع‌الاول، به عنوان وقف، رسانه، ترویج فرهنگ وقف و یازدهم مهرماه میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) به عنوان روز وقف، قرآن، سنت نبوی، سیره معصومین نامگذاری شد.

نصیر الاسلامی تصریح کرد: چهارشنبه دوازدهم مهرماه به عنوان وقف، اقتصاد پایدار، رشد تولید و پنج شنبه سیزدهم مهرماه به عنوان روز وقف، امامزادگان، ترویج فرهنگ زیارت است.

وی ادامه داد: جمعه چهاردهم مهرماه بیست ربیع‌الاول به عنوان روز وقف، حمایت از خانواده، ترویج سبک زندگی اسلامی، شنبه پانزدهم مهرماه وقف، حمایت از نخبگان علمی و دانش بنیان‌ها و روز یکشنبه شانزدهم مهرماه، بیست و دوم ربیع‌الاول به عنوان روز وقف، سلامت جامعه، تکریم واقفین و خیرین نامگذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه‌های فرهنگی سالانه، عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی ما با طرح آرامش بهاری آغاز می‌شود و تمام مناسبت‌ها در محور برنامه‌های فرهنگی ما دیده می‌شود.

نصیر الاسلامی تاکید کرد: مسابقات قرآنی در سطح استان اجرایی شده و تجلیل از نفرات برتر را داشتیم.

وی از فعال سازی پروژه خلیج فارس یاسوج خبر داد و بیان کرد: ظرفیت پارکینگ، تجاری و فرهنگی در این مهم دیده شده است.این پروژه تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۵۹ موقوفه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، اظهارکرد: ۲۲۵ بقعه و امامزاده در این استان ثبت شده است و یک هزار و ۱۰۶ مسجد و ۱۴۴ حسینیه در استان داریم.

وی گفت: در زمینه وقف با نیت قرآن کریم، کمک به جوانان بی بضاعت و ازدواج جوانان نیازمند در استان نیاز داریم که باید اطلاع رسانی و تبلیغ شود.ــ

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.