تحول در کتابخانه عمومی کهگیلویه وبویراحمد؛کتاب جریان ساز ترین ابزار فرهنگی است/ فرهنگ کمک به فرهنگ در کهگیلویه وبویراحمد ضعیف است / حساسیتی که در ثبت نام کاندیداها است در حوزه فرهنگ نیست

پیک ملت؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد، با بیان این که کتاب جریان ساز ترین ابزار فرهنگی است گفت؛کتابخانه های عمومی محلی برای مشارکت اجتماعی است. به گزارش پیک ملت؛ محسن جبارنژاد در نشست با خبرنگاران افزود؛ مهمترین مولفه برای من در این استان حوزه فکر و فرهنگ است. جبارنژاد نژاد با بیان این

کد خبر : 37726
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
تحول در کتابخانه عمومی کهگیلویه وبویراحمد؛کتاب جریان ساز ترین ابزار فرهنگی است/ فرهنگ کمک به فرهنگ در کهگیلویه وبویراحمد ضعیف است / حساسیتی که در ثبت نام کاندیداها است در حوزه فرهنگ نیست

پیک ملت؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد، با بیان این که کتاب جریان ساز ترین ابزار فرهنگی است گفت؛کتابخانه های عمومی محلی برای مشارکت اجتماعی است.

به گزارش پیک ملت؛ محسن جبارنژاد در نشست با خبرنگاران افزود؛ مهمترین مولفه برای من در این استان حوزه فکر و فرهنگ است.

جبارنژاد نژاد با بیان این که اگر در این استان نابسامانی کم و کاستی و خالئ وجود دارد ریشه اش مشکلات فرهنگی است بیان داشت؛  در استان ما فرهنگ و تفکر ضعیف است هر جا این دو مقوله رشد کرد پیشرفت را در پی دارد، و اگر پیشرفتی بود به واسطه فرهنگ است.

مدیر کل کتابخانه های استان با ابراز تاسف از این که حساسیتی که در ثبت نام کاندیداها است، در حوزه فرهنگ نیست. تصریح کرد؛ درحوزه آسیب های اجتماعی اجتماعی قدرت و پیشخوان فرهنگ کتاب است، و کتاب جریان سازترین ابزار فرهنگی است.

وی با بیان این که،کتابخانه‌های عمومی را باید مهم و اساسی در نظر گرفت افزود؛ کتاب راه حل پیشرفت امروز ماست وسیله لوکس و تشریفاتی نیست، اگر کتاب نخوانیم روح ما می‌میرد، کسی که اهل کتاب نیست انسانی مرده است.

جبارنژاد با اشاره به این که در فضای کار مسئولین کتاب جدی گرفته نشده است گفت؛کتابخانه های عمومی باید تبدیل به پاتوق اجتماعی شوند، و کتاب خانه های عمومی مکانی خوب برای مشارکت‌های اجتماعی است.

وی تاکید کرد؛ دوره‌های تربیت فرهنگ و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کتابخانه‌هاباید نهادینه شود و کتابخانه عمومی پاتوقی برای رفت و آمد افراد کتاب خوان و فرهیخته است.

مدیر کل کتاب خانه های عمومی استان گفت؛ نزدیک به ۵٠ پانسیون مطالعاتی در استان وجود دارد که به صورت خود گردان و تحت نظر کتابخانه های عمومی در حال فعالیت هستند.

این مسئول  با اشاره به این که یک درصد از سهمیه شهرداری‌ها متعلق به بخش کتابخانه عمومی است ابراز داشت؛ فرهنگ کمک به فرهنگ در استان ما ضعیف است.

جبارنژاد در خصوص کتابخانه های روستایی هم بیان کرد؛ برای روستاها و عشایر کتابخانه سیار پیش بینی شده است که هزینه آن بین ۱ تا ۲ میلیارد تومان است در همین راستا و در سفر ریاست جمهوری به استان مبلغ خوبی قرار است به بخش کتابخانه اختصاص یابد که این رقم امیدوار کننده است.

جبار نژاد در پایان خبرهای خوبی از تحولات فضای کتابخانه داد و گفت؛ تا اوایل مهرماه امسال گسترش بخش کتاب کودکان افزایش فضای مطالعاتی و مرجع برای پژوهش گران تعدا ۳۶ میز و کمد  و پانسیون شبانه روزی vip با ظرفیت ۵٠ نفر کارهای تعمیر و نصب انجام شده و نزدیک به اتمام است به فضای کتابخانه اضافه می شود.

قابل ذکر است، در پایان این نشست از خبرنگاران تجلیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.