آیین تجلیل از خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد با حضور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد/ پایگاه خبری پیک ملت مقاوم اول جشنواره خوب را کسب کرد/مدیر کل فرهنگ و ارشاد؛ رسانه های استان مطالبه گری می کنند،قدر دان خبرنگاران باشیم /سردار حکمتیان اصل؛ صدای رسانه را میشنویم ودرد آنها را لمس می کنیم /معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد؛ بخشی از درآمد گردشگری استان به خبرنگاران اختصاص یابد، رسانه های باجگیر شناسایی شوند

پیک ملت؛ خبرنگار پایگاه خبری پیک ملت در جشنواره استانی خبر خوب مقاوم اول را کسب کرد. به گزارش پیک ملت؛  آیین تجلیل از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار و اختتامیه جشنواره خبر خوب با حضور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد،  استاتدار،  معاونین، معاونین استاندار و جمعی از مسئولین استانی شامگاه ۲۱ مرداد ماه

کد خبر : 37668
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۴۱
آیین تجلیل از خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد با حضور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ  و ارشاد/ پایگاه خبری پیک ملت مقاوم اول جشنواره خوب را کسب کرد/مدیر کل فرهنگ و ارشاد؛ رسانه های استان مطالبه گری می کنند،قدر دان خبرنگاران باشیم /سردار حکمتیان اصل؛ صدای رسانه را میشنویم ودرد آنها را لمس می کنیم  /معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد؛ بخشی از درآمد گردشگری استان به خبرنگاران اختصاص یابد، رسانه های باجگیر شناسایی شوند

پیک ملت؛ خبرنگار پایگاه خبری پیک ملت در جشنواره استانی خبر خوب مقاوم اول را کسب کرد.

به گزارش پیک ملت؛  آیین تجلیل از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار و اختتامیه جشنواره خبر خوب با حضور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد،  استاتدار،  معاونین، معاونین استاندار و جمعی از مسئولین استانی شامگاه ۲۱ مرداد ماه ۱۴٠۲  در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

این جشنواره در دو بخش آزاد و ویژه با همکاری استانداری، خانه مطبوعات و بسیج رسانه استان برگزار شد که حدود ۷۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که مینو آریانفر خبرنگار پایگاه خبری پیک ملت،  در بخش مقاله و سر مقاله مقام اول را کسب کرد.

 

امین درخشان مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان  در آیین جشنواره رسانه‌ای خبر خوب در استان کهکیلویه و بویراحمد در ابتدای آغاز این آیین اظهار کرد: رسانه های این استان مطالبه گیری می کنند و باید قدردان خدمات خبرنگاران و اصحاب رسانه در استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم و علاوه بر اینکه مشکلات مردم را مطالبه‌گری می‌کنند هیچگاه از موازین انقلاب و ارزش‌ها عبور نکرده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امین درخشان افزود: برگزاری جشنواره خبر خوب در ایام تجلیل از خبرنگاران و روز خبرنگار یکی از برنامه‌های کیفی بخشی در حوزه رسانه و مطبوعات استان است.

درخشان بیان داشت: نگاه به کیفیت و کمیت فعالیت های رسانه ها در دستور کار فرهنگ ارشاد بود و جشنواره خبر خوب را کلید زدیم ۷۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره خبر خوب ارسال شد، در دو بخش آزاد و ویژه برگزار شد که آثار برتر انتخاب و تجلیل می شوند.

وی افزود:هیچکدام از داوران نمی دانستند کدام خبر متعلق به چه فردی است و در چارجوب مشخص شده کارها داوری شد.

 

سردار حکمتیان فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان هم در این آیین گفت:

ماا صدای رسانه ها رامی شنویم و درد آنها را لمس میکنیم درد و   اعتقاد داریم در این جنگ فرهنگی و نبرد رسانه ای و جنگ تبلیغاتی که وجود دارد خبرنگاران در خط مقدم هستند فرمانده نباید دغدغه داشته باشد امروز توقع داریم مسئولان مشکلات خبرنگاران را حل کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

حکمتیان تصریح کرد: ما رتبه اول ایثارگری را داریم ۱درصد جمعیت داریم ۱۳ هزار جانباز ۱۸۹۶ شهید دادیم خط سرخ شهادت در استان ما جاری است ماسه شهید امنیت را در چند هفته اخیر دادیم ،رتبه اول را در انتخابات و رفراندوم داریم ۲۰ درصد منابع انرژی را در کشور داریم.

 

– معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت نیز در پایان این جشنواره اظهار کرد: برخی رسانه ها فاقد مجوز قانونی اند و به راحتی در حال فعالیت هستند و به نوعی در جامعه باجگیرند که باید شناسایی شوند و تدابیر حقوقی لازم برای آن ها اتخاذ شود و جلوی فعالیت انها گرفته شود.

وی با اعلام این خبر که پیوست فرهنگی در مجلس در حالپیگیری است، تعداد رسانه استان را هم تهدید و هم فرصت خواند وگفت؛  میزان سرانه تعداد رسانه‌های این استان ۲۲ رسانه بوده که این هم تهدید و هم فرصت محسوب می‌شود که فرصت به این معنا که ظرفیت رسانه ای استان را بالا برده و امکان مطالبه را افزایش و اطلاع رسانی را گسترش داده و تهدید از حیث کاهش منابع و ممکن است ایجاد محدودیت در فعالیت رسانه ها ایجاد کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

فرشاد مهدی پور با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد صنعتی نیست ولی استانی زیبا با مناطق بکر و طبیعی و گردشگرپذیر است، بیان داشت؛ پیشنهاد می شود، که بخشی از درآمد حاصل از توسعه گردشگری در استان در تفاهم نامه سه جانبه با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و بودجه ای که در اختیار استانداری است، صرف رسانه های استان شود همانطور که این اقدام در استان های شمالی صورت گرفته است.

وی در خصوص توزیع آگهی دولتی افزود؛ چنانچه تخلفی در استان ها صورت گیرد این تخلف جرم است و دستگاه های دولتی که در استان فعالیت می کنند حق ندارند خارج از سامانه ارشاد آگهی توزیع کنند.

مهدی پور با بیان این که تعداد خبرنگاران در سامانه جامع رسانه های کشور به ۲ هزار نفر هم نمی رسید اما اکنون به بیش از هشت هزار نفر رسیده است ابراز کرد؛ تلاش شده در این دولت کمک به حوزه مطبوعات صورت گیرد و در این رابطه گام های خوبی برداشته است.

وی همچنین به تاثیر آموزش در کار خبرنگارلن اشاره کرد و بیان داشت؛ با توجه به تعدد رسانه های استان کهگیلویه و بویراحمد برای خبرنگاران دوره های آموزشی بیشتری برگزار شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ـ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.