فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد؛ در تمامی بحران ها کنار مردم بودیم و هستیم / تیپ ۴۸ فتح منشا خیر و برکت است

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه وبویراحمد گفت؛  امروز تیپ ۴۸ فتح منشأ خیر و برکت است و بخشی از آن را در استان در سیل و زلزله و مبارزه با ویروس منحوس کرونا و در آتش‌سوزی‌های کوه خائیز مشاهده کردیم. به گزارش پیک ملت؛ سردار «حسن حکمتیان» فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز

کد خبر : 37626
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد؛  در تمامی بحران ها کنار مردم بودیم و هستیم / تیپ ۴۸ فتح منشا خیر و برکت است

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه وبویراحمد گفت؛  امروز تیپ ۴۸ فتح منشأ خیر و برکت است و بخشی از آن را در استان در سیل و زلزله و مبارزه با ویروس منحوس کرونا و در آتش‌سوزی‌های کوه خائیز مشاهده کردیم.

به گزارش پیک ملت؛ سردار «حسن حکمتیان» فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاران افسران جنگ نرم هستند و سلاح آنها قلم و اندیشه و تفکر آنها است.

 

 

 

 

 

 

وی با بیان اینکه ماهیت تهدیدات دشمن در طول دوران دچار تغییر و تحول شده است، افزود: از جنگ امنیتی تا دوران دفاع مقدس و کودتای نوژه و طبس، افسران جنگ سخت حضور پیدا کرده و با دشمن مقابله کردند.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیپ ۴۸ فتح ماحصل همه جوانمردی‌ها و ایستادگی‌های استان عزیزمان کهگیلویه و بویراحمد در عملیات‌های مهم و غرورآفرین دوران دفاع مقدس است و امروز نیروهای این تیپ در مرزهای شمال‌غرب و جبهه مقاومت در حال افند و پدافند با گروه‌های تروریستی، سوداگران مرگ و غیره هستند.

حکمتیان بیان داشت: ما در عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار، کربلای پنج و در حماسه ماندگار و پرافتخار پد خندق و عملیات‌ آزادسازی مهران جزو یگان‌های خط‌شکن بودیم و رتبه اول ایثارگری را در کشور داریم.

وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس حدود ۴۳ هزار رزمنده به جبهه‌های جنگ اعزام کرد و ۱۳ هزار جانباز و ۳۱۷ آزاده تقدیم کردیم.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از حدود هزار و ۸۹۶ شهید استان، هزار و ۵۲۱ شهید متعلق به تیپ ۴۸ فتح است و البته همه رزمندگان و ایثارگران استان متعلق به تیپ ۴۸ فتح هستند و قداست این مکان به واسطه خون شهیدان است.

حکمتیان متذکر شد: تیپ ۴۸ فتح سال‌هاست هزار و ۵۰۰ کیلومتر دورتر از جغرافیای استان در ارتفاعات شمال‌غرب کشور و در نقطه صفر مرزی حضور دارد، همچنان که سال‌ها در گرمای بالای ۵۰ درجه خوزستان حضور داشتیم و از مرزهای جنوب کشور دفاع می‌کردیم.

وی اضافه کرد: بعد از دفاع مقدس سال‌های زیادی نیز در شرق و در سیستان و بلوچستان از تمامیت ارضی کشور دفاع کردیم و امروز فرزندان این استان از فرماندهان قدر در جبهه مقاومت بودند و در مقابله با داعش حماسه آفریدند.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما در سال ۱۳۹۰ در ارتفاعات شمال‌غرب هفت شهید را تقدیم کردیم و سال گذشته نیز یک شهید تقدیم کردیم و خط سرخ شهادت که امتداد آن از حادثه عاشوراست هنوز ساری و جاری است.

حکمتیان اضافه کرد: امروز تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد در بالاترین سطح از آمادگی و توان رزم است و با پیشرفته‌ترین تجهیزات، کارآمدترین نیروها و سخت‌ترین آموزش‌ها به دفاع از کشور می‌پردازد به طوری که گروهان تک‌تیرانداز ما در سطح کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است و در حوزه‌های مختلف از لحاظ روحیه، انضباط، مدیریت و فرماندهی، در کنار تجهیزات، نیروی انسانی و آموزش‌ها، جایگاه‌های برتر را در بین یگان‌های سپاه پاسداران داریم.

وی تصریح کرد: تیپ سرافراز ۴۸ فتح هم‌اکنون در استان آذربایجان غربی در شمال‌غرب کشور در حال مرزبانی و مرزداری است و دستگیری گروهک‌ها و کشف مواد و سلاح‌های غیرمجاز و غیره از جمله اقدامات این تیپ بوده است.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروز مردم غرب و شمال‌غرب کشور در سرزمین‌هایی که روزی در دست گروهک‌های تروریستی بودند، در سایه امنیت ایجاد شده، کشاورزی و دامداری و امرارمعاش می‌کنند، گفت: در ساخت جاده‌های روستایی، مساجد، خانه‌های عالم، مسکن محرومین، خانه بهداشت و در حوزه معیشت و ازدواج هم در کنار مرزنشینان عزیز هستیم.

وی با بیان اینکه امروز با جنگ رسانه‌ای، نبرد فرهنگی، جنگ اقتصادی و جنگ تبلیغاتی دشمن مواجه هستیم، تأکید کرد: فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد در تیپ سرافراز ۴۸ فتح در همه عرصه‌ها و برای مقابله با هر نوع تهدید دشمن آمادگی دارند و پیشتاز هستند.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در تیپ ۴۸ فتح در ۱۵۰۰ کیلومتر دورتر از جغرافیای استان در نقطه صفر مرزی استان آذربایجان غربی در حال مرزبانی و مرزداری هستند.

سردار حکمتیان اصل در ادامه به موضوع مهمی اشاره کرد و گفت: ما امنیت مرز‌ها را مردمی کردیم و تعداد زیادی از افراد که تردد غیرمجاز داشتند را دستگیر کردیم. آن‌ها دل در گرو این داشتند که جزیره امن جمهوری اسلامی را ناامن کنند.
وی افزود: زمانی در همین مرز این گروهک‌های تروریستی در جشن عروسی‌شان سر پاسداران ما را می‌بریدند. اما الان به برکت حضور فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد در مرز‌ها مردم در امنیت کامل هستند. شما‌ها باید بروید و ببینید که آنجا کشاورزی و دامداری رونق پیدا کرده‌اند و مردم خوی بیشتر از همه جایگاه رزمندگان تیپ ۴۸ فتح را می‌دانند.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در کنار توان رزمی و دفاع از کیان اسلامی در حوزه اقتصادی، مقابله با قاچاق و برخورد با برهم زدگان امنیت اقدامات ویژه‌ای داشتیم و کشفیات زیادی هم داریم.
وی گفت: ما به امنیت پایدار اعتقاد داریم که الحمدالله هم اکنون در مرز‌ها این اتفاق میمون افتاده است.
سردار حکمتیان اصل تأکید کرد: روزی این مرز‌ها در دست گروهک‌ها بود که اکنون در سایه امنیت؛ کشاورزی، دامپروری و سازندگی رونق گرفت و تیپ ۴۸ فتح خدمات زیادی در حوزه محرومیت زدایی ارائه داده است.
وی گفت: در استان خوزستان تیپ ۴۸ فتح در بحث زلزله و سیل خدمات ارزنده‌ای ارائه داد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.