بررسی اوضاع استان در ابعاد عدالت محوری

  پیک ملت؛ یادداشت ؛ سید ابراهیم موسوی – دانشجوی دکتری نفت متاسفانه سالهاست که عده ای در چهارسوق بازار سیاست دکان دو نبش باز کرده اند و در هر دولتی و در هر دوره ای منافعشان به صورت مستقیم و غیره مستقیم پابرجاس« یعنی تا دولت مورد نظرشان است مدیر و مدیرکل، وزیر هستند

کد خبر : 37623
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
بررسی اوضاع استان در ابعاد عدالت محوری

 

پیک ملت؛ یادداشت ؛ سید ابراهیم موسوی – دانشجوی دکتری نفت متاسفانه سالهاست که عده ای در چهارسوق بازار سیاست دکان دو نبش باز کرده اند و در هر دولتی و در هر دوره ای منافعشان به صورت مستقیم و غیره مستقیم پابرجاس« یعنی تا دولت مورد نظرشان است مدیر و مدیرکل، وزیر هستند تا دولت مخالفشان است عضو هیئت مدیره، مدیرعامل و معاون ، مدیر میانی فلان وزارتخانه، و هدایت گران پنهان و پوششی در انتصاب مدیران، استخد مها و پروژه ها و عرصه های مختلف اند.

سالهاست که عده ای انقلابی نما و منفعت طلب با ظواهری موجه اما بواطن و اساسی آلوده در جریان اصیل انقلابی، در بدنه دستگاههای مختلف نفوذ کرده اند، در حاشیه امنی قرار گرفته اند و هرگونه انتقاد یا نظری در مورد عملکرد ضعیف، فساد، ناکارآمدی، ریاکاری و تظاهر ، تخلف، رانتخواری خود و اطرافیان خود را توهین به نظام و رهبری تلقی می کنند و با این پوشش سعی دارند منتقدین را مجازات یا حتی الامکان وادار به سکوت کنند.

« این افراد ممکن است در دستگاه قضایی، دستگاه اجرایی یا دستگاه قانونگذاری و نهادهای نظارتی باشد و حتی بعضا زمانی که بازنشسته می شوند دست بردار نیستند و به طرق مختلف بدون ظابطه با رانت و زد و بند فرزندان خود را وارد دستگاههای حساس دولتی، نهادهای مهم و مراکز صنعتی می کنند و منافع خود را از طریق فرزندان و نزدیکانشان تثبیت می کنند و به مسیر ادامه می دهند.

اما باید گفت در نظام اسلامی اصل بر عدالت،صداقت، مبارزه با فساد، رانت و ریا و تزویر، شایسته گزینی، تخصص و تعهد توأمان است.

قطعا و بدون تعارف زمان آن رسیده است که جریان انقلابی پالایش شود و انقلابی و ارزشی نماها که یا خود در صحنه اند یا در پشت فرزندان و نزدیکانشان استتار کرده اند باید تصفیه شده و سایه نحس و وجود پلیدشان از مسیر واقعی انقلاب قطع شود.

این افراد همچون کنه و موریانه مملکت را از درون پوچ و با شعار و عملکرد متناقضِ خود اعتقادات را در نظر مردم کم رنگ و باعث شتاب سلب اعتماد عمومی نسبت به نظام و حاکمیت خواهند شد.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.