سالانه ۳٠٠٠دانش آموز به مدارس یاسوج افزوده می شود

پیک ملت؛ مدیر آموزش و پرورش بویراحمد گفت؛  سالانه بیش از سه هزار نفر دانش آموز به مرکز استان در شهر یاسوج به جهت تحصیل افزوده می شود. به گزارش پیک ملت، کورش دلشاد در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش که در سال جاری برگزار شده است افزود؛ در سال تحصیلی جدید اگه در

کد خبر : 37033
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
سالانه ۳٠٠٠دانش آموز به مدارس یاسوج افزوده می شود

پیک ملت؛ مدیر آموزش و پرورش بویراحمد گفت؛  سالانه بیش از سه هزار نفر دانش آموز به مرکز استان در شهر یاسوج به جهت تحصیل افزوده می شود.

به گزارش پیک ملت، کورش دلشاد در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش که در سال جاری برگزار شده است افزود؛ در سال تحصیلی جدید اگه در خصوص فضای فیزیکی چاره اندیشی نشود، قطعا با بحران مواجه هستیم و در واقع با بحران امنیتی مواجه خواهیم شد .

دلشاد با اشاره به پروژه های تعریف شده در حوزه آموزش و پرورش بویراحمد برای سفر دوم ریاست جمهوری به استان ابراز داشت : 30مدرسه چند کلاسه را تعریف شدت، که اگر 15پروژه اولویت دار شهر یاسوج به سرانجام برسد میتوان گفت تا تا حدودی از بحران فضای فیزیکی خارج می‌شویم .

وی روی آوردن اولیاء دانش آموزان برای ثبت نام فرزندان خود در مدارس دولتی مشکلی دیگر در خصوص فضای فیزیکی دانست و تصریح کرد: مدارس غیر دولتی بخش اعظمی از دانش آموزان را در طول هر سال ثبت نام می‌نمودند که متاسفانه شاهد روی آوردن دانش آموزان به مدارس دولتی هستیم که به مشکلات ما در حوزه فضا می افزاید.

 

 

 

 

 

 

 

دلشاد در بخش دیگری از سخنان خود یاد آور شد : 53مدرسه استیجاری داشتیم در طول سالهای گذشته که در سال تحصیلی جدید صاحبان این فضاها حاضر به تمدید قرارداد با آموزش پرورش نیستند
تعدادی هم که حاضر به تمدید قرار داد هستند رقم های پیشنهادی سنگین برای اجاره بها می‌دهند که از توان آموزش و پرورش خارج می‌باشد.وی روی آوردن اولیاء دانش آموزان برای ثبت نام فرزندان خود در مدارس دولتی مشکلی دیگر در خصوص فضای فیزیکی دانست و تصریح نمود : مدارس غیر دولتی بخش اعظمی از دانش آموزان را در طول هر سال ثبت نام می‌نمودند که متاسفانه شاهد روی آوردن دانش آموزان به مدارس دولتی هستیم که به مشکلات ما در حوزه فضا می افزاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یاد آور شد : 53مدرسه استیجاری داشتیم در طول سالهای گذشته که در سال تحصیلی جدید صاحبان این فضاها حاضر به تمدید قرارداد با آموزش پرورش نیستند
تعدادی هم که حاضر به تمدید قرار داد هستند رقم های پیشنهادی سنگین برای اجاره بها می‌دهند که از توان آموزش و پرورش خارج می‌باشد.
دلشاد در ادامه پیشنهاد داد: همه دستگاه‌ها در مرکز استان باید به کمک آموزش و پرورش بویراحمد بیایند و اگر دستگاه‌ها دارای زمین خام در شهر یاسوج هستند با رعایت مقررات به آموزش پرورش تحویل دهند تا بتوانیم فضای آموزشی بسازیم.

دلشاد با اشاره به مصوبات جلسه قبلی این شورا گفت :طبق قانون سه درصد از میزان دریافت عوارضات چهار گانه شهرداری یاسوج به آموزش و پرورش تعلق میگیرد که در سال 1401 مبلغ 330میلیون تومان به حساب این اداره واریز گردیده بود و در سه ماهه اول سال 1402مبلغ 105میلیون تومان واریز شده است .
کورش دلشاد ضمن گلایه شدید از تعدادی از مدیران شهرستانی که عضو اصلی این شورا می‌باشند اظهار داشت: متاسفانه بعضی از مدیران با کم اهمیت دادن جایگاه این شورا که بالاترین مرجع تصمیم گیری در سطح شهرستان در حوزه آموزش و پرورش می‌باشند حضور پیدا نمیکنند که انتظار داریم با توجه به قائم به شخص بودن در جلسات شورا حضور داشته باشند .

وی به جهت کیفیت بخشی تبدیل مدارس عادی به هیات امنایی را خواستار شد و عنوان نمود: تعدادی از مدارس که شرایط تبدیل شدن از عادی به هیات امنایی را دارند و 250امتیاز لازم را کسب نموده اند زیاد هستند که در صورت موافقت در این جلسه زمینه تبدیل شدن فراهم گردیده است.
نایب رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در پایان از راه اندازی پایگاه های اوقات فراغت دانش آموزی خبر داد و تصریح نمود :160پایگاه اوقات فراغت دانش آموزی تعریف نموده ایم که 9500دانش آموز در این پایگاه ها ثبت نام نموده اند و انتظار داریم اولیاء دانش آموزان همکاری لازم را به جهت شرکت فرزندان خود در ایام تابستان در برنامه های شاد و تفریحی داشته باشند .
معاون سیاسی امنیتی فرمانداری که ریاست جلسه را بر عهده داشت گفت: دیگر جوامع به دنبال تحصیلات نوین و علم نو در فضاهای مختلف هستند اما ما متاسفانه هنوز دغدغه فضای آموزشی را برای تحصیلات عادی داریم.
پرویز حقیقت افزود: در همه دستگاه‌ها مدیر خوب مدیری هست که با کمترین امکانات بتواند بهترین و بیشترین بهره را ببرد.
وی با اشاره موضوع تهذیب دانش آموزان در مدارس ابراز داشت :در کنار آموزش بحث تهذیب نباید فراموش شود در واقع مقدمه آموزش تهذیب می‌باشد و باید در اولویت قرار گیرد .
حقیقت اوقات فراغت را فرصت مناسبی برای دانش آموزان دانست و اظهار داشت : دانش آموزان می‌توانند در این فرصت مناسب با ارزشها بیشتر آشنایی پیدا کنندچرا که دشمن به دنبال از بین بردن ارزشها و نشر ضد ارزش در جامعه هست و در واقع دشمن در صدد بیگانه نمودن دانش آموزان با برنامه های تربیتی و قرآنی در مدارس می‌باشد
و در پایگاه های اوقات فراغت حتما پایگاه بهداشت سلامت وجود داشته باشد .
وی در پایان تصریح نمود: در خصوص سه درصد حاصل از عوارضات شهرداری اگه قصوری صورت گرفته باشد این آمادگی را داریم که این موضوع منتج به نتیجه گردد
کورش دلشاد با بیان این که :تخلف در هیچ جا و در هر دستگاهی ممنوع می‌باشد افزود؛ اگر در مدرسه هیات امنایی تخلفی از اعضای هیات امنا صورت گرفت در اسرع وقت باید اقدام قانونی انجام گیرد. وی نسبت به نیازمندی های مدارس در بحث تجهیزات هم واکنش نشان داد و افزود : همه ما باید دست به دامن خیرین شویم و پیگیر باشیم تا مدارس برخوردار داشته باشیم،  اگر رقابت علمی آموزشی دربین مدارس عادی و هیات امنایی ایجاد گردد شاهد استقبال دانش آموزان خواهیم بود.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.