مینواریانفر

۲۷۱ زندانی مالی چشم انتظار حمایت خیرین/ ۸۶ درصد دادرسی های زندانیان به صورت الکترونیکی انجام می شود

پیک ملت؛ مدیر کل زندان های کهگیلویه وبویراحمد گفت: 1802 نفراز متهمان جرائم مالی طی یک سال گذشته باهمکاری خیرین و عفو رهبری  ازاد شدند و ۲۷۱ نفر دیرگر همچنان چشم انتظار حمایت خیرین هستند. به گزارش پیک ملت؛ منصور بیژنی در نشست خبری با خبرنگاران  به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد؛  شاید چنین

کد خبر : 36855
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
۲۷۱ زندانی مالی چشم انتظار حمایت خیرین/ ۸۶ درصد دادرسی های زندانیان به صورت الکترونیکی انجام می شود

پیک ملت؛ مدیر کل زندان های کهگیلویه وبویراحمد گفت: 1802 نفراز متهمان جرائم مالی طی یک سال گذشته باهمکاری خیرین و عفو رهبری  ازاد شدند و ۲۷۱ نفر دیرگر همچنان چشم انتظار حمایت خیرین هستند.

به گزارش پیک ملت؛ منصور بیژنی در نشست خبری با خبرنگاران  به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد؛  شاید چنین تصور شود که همه‎ زندانیان در زندان جرائم عمد و بزهکار هستند امااکثر این افراد نه نه تنها بذهکار نیستند که افراد متشخص واز خانواده های محترم و گاها سرشناس هستند،که جرمی مرتکب نشده اند و به واسطه ورشکستگی یا عدم توانایی بدهی خود روانخ زندان شده اند.

  بیژنی تصریح کرد؛ تعداد 271 زندانی در استان از محکومین مالی و جرائم غیر عمد بوده که جرم عمدی مرتکب نشده و چشم انتظار دستان سخاوتمند نیکوکاران و افراد خیر بوده که از زندان آزاد گردند.

وی گفت: سال گذشته به همت ستاد دیه و خیرین و نیکوکاران 153 زندانی با بدهی 99 میلیارد و 300 میلیون تومان از زندان آزاد که شورای حل اختلاف مستقر در ستاد دیه موفق به اخذ مبلغ 77 میلیارد تومان گذشت از شکات شدند.

مدیر کل زندانها اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه وبویراحمد به اشتغال زندانیان اشاره کرد و بیان داشت؛ در سال گذشته111 نفر زندانی آزاد شده برای دریافت تسهیلات اشتغالی معرفی شده اند،که با تعامل خوب و مطلوب با صندوق کارآفرین امید، بانک های سپه وصادرات به 111 نفر از زندانیان واجدالشرایط 11 میلیارد تومان وام اشتغالزایی پرداخت شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ضمن ارائه گواهی نامه در حوزه‌های دامداری، زنبور داری، مکانیک خودرو، گلیم بافی نقشه کشی، برق ساختمان، تعمیر وسایل با وجود این که در این گواهینامه ها هیچ نامی از زندان  برده نمی شود، تسهیلات نیز  به متقاضیان پرداخت شد.

وی اظهارکرد:با تلاش و همت خوب همکارنمان در مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان های استان توانسته ایم رتبه برتر را در کشور در زمینه اعطاء تسهیلات به زندانیان کسب نمائیم.

بیژنی بیان کرد: از آنجائی که معتقدیم خیلی از ورودی‌های زندان بر اثر بیکاری و نداشتن شغل پایدار است با اعطاء تسهیلات اشتغالی به زندانیان آزاد شده که واجدالشرایط دریافت وام باشند ورودی به زندان کاهش می‌یابد،

بیژنی گفت؛ هدف از نگهداری افراد و زندان دور کردن افراد از جامعه و طرد کردن انها نیست،  بلکه اصلاح شخص مجرم یا متهم است،
و همچنین مهمترین برنامه ها ی ما رعایت حقوق شهروندی و وحق و حقوق  خانواده مجرمان.، و احترام و عزت و کرامت انسانی از مهمترین اصول کار اداره زندانها است.
وی اضافه کرد؛  ارتقا سطح روحی و جسمی افراد، توجه به شرایط جنسی و شخصیتی، برخورداری تمام افراد به حقوق عادلانه بدون تبعیض، احترام به عقاید و محرمانه بودن اطلاعات افراد، حمایت از زندانیان نیازمند و خانواده انها و افراددارای جرائم غیر عمد از اصول ضروری کار ما است.

مدیرکل زندانهای استان در خصوص اشتغال زندانیان گفت؛ اشتغال زندانیان به چند طریق اشتغال در کارگاه های بنیاد تعاون و مشارکت بخش خصوصی ایجاد می شود این صبح ها مشغولند و عصر به خوابگاه بر میگردند و حقوق خود را دریافت می کنند.

این مسئول ضمن اشاره به کاهش جمعیت کیفری در زندانهای استان افزود؛ ۸۶ درصد دادرسی ها به صورت الکترونیکی انجام می شود در اتاقک های مخصوص در زندان به صورت الکترونیکی با دادگاه ارتباط برقرار می شود و نیاز نیست که با پا بند و دست بند به دادگاه اعزام شود.

بیژنی در پایان اضافه کرد؛  یکی دیگر از خدمات این اداره توجه به خانواده های زندانیان است که در سال گذشته قریب ۶٠٠ خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دادیم و دو هزار و نهصد و ده بسته حمایتی اهدا شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.