رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛ احیای مرغداری های راکد کهگیلویه و بویراحمد/آغاز زنجیره کامل تولید

پیک ملت؛ رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: واحدهای مرغداری راکد در استان احیا می شوند. به گزارش پیک ملت؛ سید علی معتمدی پور در گفتگو با خبرنگاران  افزود: راه‌اندازی زنجیره‌های ارزش و راه اندازی برخی از واحدهای راکد پرورش مرغ گوشتی از هدفگذاری های جهاد کشاورزی استان است. معتمدی پور با تاکید بر

کد خبر : 36609
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛ احیای مرغداری های راکد کهگیلویه و بویراحمد/آغاز زنجیره کامل تولید

پیک ملت؛ رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: واحدهای مرغداری راکد در استان احیا می شوند.

به گزارش پیک ملت؛ سید علی معتمدی پور در گفتگو با خبرنگاران  افزود: راه‌اندازی زنجیره‌های ارزش و راه اندازی برخی از واحدهای راکد پرورش مرغ گوشتی از هدفگذاری های جهاد کشاورزی استان است.

معتمدی پور با تاکید بر تلاش برای توسعه زیرساخت‌های چرخه تولید مرغ، عنوان داشت: متأسفانه استان در گذشته ضعف‌هایی در محور تعادل بخشی عرضه و تقاضای مرغ با تکیه بر توان درون استانی داشته است.

وی راه‌اندازی زنجیره‌های صفر تا صد تولید مرغ و فعال شدن همه واحدهای راکد پرورش مرغ را از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم و جهاد کشاورزی استان نام برد و خاطر نشان کرد: با این اقدام می‌توان علاوه بر تأمین گوشت مورد نیاز استان، مازاد آن را هم به دیگر استان‌ها صادر کنیم.

معتمدی پور همچنین از تدابیر لازم برای جوجه‌ریزی به موقع در واحدهای تولیدی نام برد و تاکید کرد: عمده عاملین و فروشگاه‌ها در حال عرضه این کالای پرتقاضا هستند.

رئیس جهاد کشاورزی استان گفت: یکی از دلایل کمبود مرغ در استان کهگیلویه و بویراحمد وابستگی به تأمین ۶۰ درصدی گوشت مرغ از استان‌های همجوار در چند دهه گذشته است.

وی افزود: این موضوع باعث شده تا بازار مرغ در استان تابع نوسانات بازار دیگر استان‌ها از نظر کمبود و قیمت باشد.

معتمدی پور با اشاره به واگذاری مدیریت و قیمت گذاری بازار مرغ به اتحادیه‌های بخش خصوصی گفت: ضعف‌های اساسی و ریشه‌ای این اتحادیه‌ها در تولید و توزیع گوشت مرغ یکی دیگر از مشکلات است که به تازگی این موضوعات به آنها واگذار شده است.

معتمدی پور تصریح کرد: به همین دلایل عملاً کنترل کامل بازار مرغ کاهش یافته و قیمت‌ها را وابسته به نوسانات استان‌های همجوار کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به تلاش دولت در دو سال اخیر برای رفع این نواقصات در استان خاطر نشان کرد: آغاز دو زنجیره کامل تولید از مرغ مادر تا احداث کشتارگاه و سردخانه از اقدامات مهم بوده است.

معتمدی پور با اشاره به تشدید نظارت‌ها به منظور کنترل گران فروشی‌ها خاطر نشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد توزیع مناسب مرغ منجمد ۴۳ هزار تومانی و پراکنش توزیع کالاهای اساسی حتی در روستاها را بدرستی فراهم و مدیریت کرده است./ مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.