منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402

  مواد حیطه عمومی ۱. تاریخ و فرهنگ تمدن: خدمات متقابل ایران و اسلام / نویسنده: شهید مطهری انتشارات صدرا – صعود چهل ساله / نویسنده : سید محمد حسین راجی، سیدمحمدرضا خاتمی انتشارات زائر رضوی. خدمات متقابل اسلام و ایران ۲. تعلیم و تربیت اسلامی: مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی-عمومی جمهوری

کد خبر : 34992
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402

 

مواد حیطه عمومی

۱. تاریخ و فرهنگ تمدن: خدمات متقابل ایران و اسلام / نویسنده: شهید مطهری انتشارات صدرا – صعود چهل ساله / نویسنده : سید محمد حسین راجی، سیدمحمدرضا خاتمی انتشارات زائر رضوی.

۲. تعلیم و تربیت اسلامی: مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی-عمومی جمهوری اسلامی: بخش اول «شامل: تبیین چیستی تربیت- تبیین چرایی تربیت- تبیین چگونگی تربیت» و بخش دوم «شامل: تبیین چیستی تربیت رسمی و عمومی- تبیین چرایی تربیت رسمی و عمومی- تبیین چگونگی تربیت رسمی و عمومی»

۳. معارف و اندیشه اسلامی: طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن / نویسنده: سید علی خامنه‌ای، انتشارات: صهبا – انسان ۲۵۰ ساله / نویسنده: سیدعلی خامنه ای. انتشارات، صهبا.

  • طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

۴. دانش اجتماعی و حقوق اساسی: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران– وصیتنامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی (ره)- بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی.

مواد حیطه اختصاصی

۱. اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش: سیاست­‌های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش- سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی/ مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی- آیین‌نامه اجرایی مدارس/ مصوب سال ۱۴۰۰ شورای عالی آموزش و پرورش.

۲. روش‌­ها و فنون تدریس : بخش دوم و سوم کتاب روش‌ها و فنون تدریس/ نویسنده: حسن شعبانی ناشر انتشارات سمت – کتاب راهنمای معلم کلاس­های چندپایه فصل ۱-۳-۵)

۳. روانشناسی تربیتی: برای داوطلبان آموزگار ابتدایی: بخش‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم کتاب روانشناسی پرورشی نوین (روانشناسی یادگیری و آموزش دکتر علی اکبر سیف نشر دوران) – و برای داوطلبان آموزگار استثنایی (روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی): کتاب دانش‌آموزان استثنایی؛ مقدمه‌ای بر آموزش ویژه؛ مولفان دانیل هالاهان و جیمز کافمن؛ ترجمه علیزاده، صابری، هاشمی و محی الدین، نشر ویرایش یا ارسباران؛ کتاب مقدمه‌­ای بر اصول توانبخشی معلولان؛ تالیف عباس داورمنش و فرید براتی سده، نشر رشد.

۴. سنجش و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی: فصول ۵ تا ۱۶ کتاب اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی علی اکبر سیف انتشارات دوران – راهنمای معلم در ارزشیابی توصیفی کد ۵/۵۳ سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی.

مواد حیطه تخصصی

۱. مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی قرآن و هدیه­‌های آسمانی دوره ابتدایی: نهج‌­القرآن راهنمای معلم قرآن اول تا ششم ابتدایی- راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی پایه سوم و ششم.

راهنمای معلم قرآن

راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی

۲. مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی ریاضی دوره ابتدایی: راهنمای معلم ریاضی اول و ششم.

۳. مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی علوم تجربی دوره ابتدایی: کتاب راهنمای معلم علوم تجربی دوم و چهارم و ششم.

۴. مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی فارسی دوره ابتدایی: راهنمای معلم فارسی اول و چهارم و ششم.

۵. مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی: کتاب راهنمای معلم اجتماعی پنجم و ششم ابتدایی.

  • طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

۴. دانش اجتماعی و حقوق اساسی: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران– وصیتنامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی (ره)- بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی.

مواد حیطه اختصاصی

۱. اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش: سیاست­‌های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش- سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی/ مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی- آیین‌نامه اجرایی مدارس/ مصوب سال ۱۴۰۰ شورای عالی آموزش و پرورش.

۲. روش‌­ها و فنون تدریس : بخش دوم و سوم کتاب روش‌ها و فنون تدریس/ نویسنده: حسن شعبانی ناشر انتشارات سمت – کتاب راهنمای معلم کلاس­های چندپایه فصل ۱-۳-۵)

۳. روانشناسی تربیتی: برای داوطلبان آموزگار ابتدایی: بخش‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم کتاب روانشناسی پرورشی نوین (روانشناسی یادگیری و آموزش دکتر علی اکبر سیف نشر دوران) – و برای داوطلبان آموزگار استثنایی (روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی): کتاب دانش‌آموزان استثنایی؛ مقدمه‌ای بر آموزش ویژه؛ مولفان دانیل هالاهان و جیمز کافمن؛ ترجمه علیزاده، صابری، هاشمی و محی الدین، نشر ویرایش یا ارسباران؛ کتاب مقدمه‌­ای بر اصول توانبخشی معلولان؛ تالیف عباس داورمنش و فرید براتی سده، نشر رشد.

۴. سنجش و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی: فصول ۵ تا ۱۶ کتاب اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی علی اکبر سیف انتشارات دوران – راهنمای معلم در ارزشیابی توصیفی کد ۵/۵۳ سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی.

مواد حیطه تخصصی

۱. مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی قرآن و هدیه­‌های آسمانی دوره ابتدایی: نهج‌­القرآن راهنمای معلم قرآن اول تا ششم ابتدایی- راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی پایه سوم و ششم.

راهنمای معلم قرآن

راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی

۲. مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی ریاضی دوره ابتدایی: راهنمای معلم ریاضی اول و ششم.

۳. مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی علوم تجربی دوره ابتدایی: کتاب راهنمای معلم علوم تجربی دوم و چهارم و ششم.

۴. مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی فارسی دوره ابتدایی: راهنمای معلم فارسی اول و چهارم و ششم.

۵. مفاهیم پایه متون و روش‌های یاددهی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی: کتاب راهنمای معلم اجتماعی پنجم و ششم ابتدایی.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.