ورود دستگاه قضایی به پرونده اتلاف آبزیان در دهدشت

پیک ملت،مدیرکل حفاظت محیط  گفت: پرونده قضایی تلف شدن آبزیان رودخانه دره شور دهدشت تشکیل شد. به گزارش پیک ملت، جاودان خرد گفت: به علت برداشت بی رویه آب با پمپاژ‌های غیر مجاز از رودخانه شور در دهدشت و به تبع آن کم شدن دبی آب هزاران قطعه ماهی و بچه ماهی در این رودخانه

کد خبر : 32669
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
ورود دستگاه قضایی به پرونده اتلاف آبزیان در دهدشت

پیک ملت،مدیرکل حفاظت محیط  گفت: پرونده قضایی تلف شدن آبزیان رودخانه دره شور دهدشت تشکیل شد.

به گزارش پیک ملت، جاودان خرد گفت: به علت برداشت بی رویه آب با پمپاژ‌های غیر مجاز از رودخانه شور در دهدشت و به تبع آن کم شدن دبی آب هزاران قطعه ماهی و بچه ماهی در این رودخانه از بین رفت.
اسلام جاوادان خرد افزود: در این تخلف زیست محیطی ۸ کشاورز با پمپاژ‌های غیر مجاز، آب رودخانه شور را با هدف آبیاری مزارع ذرت و یونجه برداشت کرده و همین امر باعث کاهش دبی آب در پایین دست این رودخانه و از بین رفتن ماهیان شده است.
وی با بیان اینکه یک ماه پیش کارشناسان محیط زیست کهگیلویه، آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی شهرستان از رودخانه دره شور بازدید کردند اضافه کرد: این کارشناسان با مشاهده، رعایت نشدن حقابه زیست محیطی توسط کشاورزان، این تخلف را به شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گزارش و خواهان اقدام بازدارنده شدند.
وی با بیان اینکه اداره آب منطقه‌ای پس از دریافت نامه محیط زیست با طرح دعوی در مراجع قضائی موضوع را پیگیری کردند و هم اکنون در حال رسیدگی است ادامه داد: محیط زیست شهرستان کهگیلویه پیرو شکایت آب منطقه‌ای با تنظیم شکوائیه‌ای از طریق مراجع قضائی علیه این کشاورزان شکایت کرده است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.