گزیده خطبه های ائمه جمعه در کهگیلویه و بویراحمد

پیک ملت،ضرورت توجه مسئولان به استخدامی ها در دیشموک، آزادگان، زیباترین نماد ایثار، فداکاری و مقاومت، ضرورت توجه مسئولان به صنایع کوچک، تاکید بر توسعه زیرساخت ها در لنده و چرام مهمترین محور خطبه های ائمه جمعه در کهگیلویه و بویراحمد بود. حجت الاسلام علیرضا صفایی، امام جمعه موقت دوگنبدان در خطبه های نماز جمعه

کد خبر : 31980
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹
گزیده خطبه های ائمه جمعه در کهگیلویه و بویراحمد

پیک ملت،ضرورت توجه مسئولان به استخدامی ها در دیشموک، آزادگان، زیباترین نماد ایثار، فداکاری و مقاومت، ضرورت توجه مسئولان به صنایع کوچک، تاکید بر توسعه زیرساخت ها در لنده و چرام مهمترین محور خطبه های ائمه جمعه در کهگیلویه و بویراحمد بود.

حجت الاسلام علیرضا صفایی، امام جمعه موقت دوگنبدان در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت:ملت بزرگ ایران قدردان حماسه‌های جانبازان، آزادگان، ایثارگران، شهداء و خانواد‌های معظم شهداست، ملت بزرگ ایران فراموش نخواهند کرد آن افتخاراتی که ایثارگران رقم زدند.
وی افزود:هفته پیش رو چند مناسبت دارد که ۲۳ مرداد پایان جنگ ۳۳ روزه مقاومت لبنان با رژیم صهیونیستی در سال ۸۵ است که به نام روز مقاومت اسلامی نام گرفته است، مقاومت در برابر ظلم و ظالم دستور خداوند و سیره اهل بیت علیهم السلام است.
حجت الاسلام صفایی تصریح کرد:حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درس بزرگ مقاومت را به امت اسلامی آموخته اند و ملت بزرگ ایران نیز مقاومت کرد تا در تقابل با دشمنانش به پیروزی رسید و درس مقاومت را به کشور‌های آزاده دنیا نیز صادر کرد.
امام جمعه موقت گچساران گفت:امروز رژیم صهیونیستی با رشادت حزب الله و جبهه مقاومت مستاصل شده است، و اینقدر حزب الله این بازوی جبهه مقاومت قدرتمند شده است که اسرائیل جرات نگاه چپ به حزب الله را ندارد و ان شاءالله مشت قدرتمند رزمندگان جبهه مقامت بر سر اسرائیل غاصب نیز فرود خواهد آمد.
خطیب جمعه این هفته دوگنبدان ادامه داد:یاد شهید سردار “حسن تهرانی مقدم” گرامی باد.
وی افزود:یقین بدانید که وعده خداوند حق است و ظلم شکست خواهد یافت و حق محقق خواهد شد. شک نکنید روزی هم در آینده نزدیک اسرائیل جنایتکار از بین خواهد رفت و مردم مظلوم فلسطین طعم آزادی واقعی را خواهند چشید و آن روز هم نزدیک است.
حجت الاسلام صفایی تصریح کرد:۲۶ مرداد ۶۹ آغاز بازگشت آزادگان دفاع مقدس به کشورمان است، آزادگان حق بزرگی برگردن ملت ایران اسلامی دارند.
امام جمعه موقت دوگنبدان گفت:این روز‌ها کشورمان مهمان شهدایی بود که پیکر پاکشان از سوریه برگشت، مردم بدانیم که همه مدیون این شهداء هستیم.

خبرنگاران در بیان عملکرد مسئولان بر مردم منت نگذارند
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهدشت، توافق نهایی توسط رسانه‌های غربی در روز‌های آینده را از اساس کذب خواند و اظهار کرد: این کار رسانه‌ای دشمن اسم رمز تشدید فشار غرب علیه ایران اسلامی است، هیچ متن توافقی نهایی نشده است.
امام جمعه دهدشت گفت: نگرانی غرب از پیشرفت‌های ایران خصوصا مسئله هسته‌ای، نیاز فزاینده غرب به حضور ایران در بازار‌های جهانی و نیاز بایدن برای انتخابات مجلس موجب شده دشمن با شتاب و عجله و قدرت رسانه‌ای خود این مسئله را مطرح کند که بله توافق آماده است و القا کند جمهوری اسلامی توافق را امضا نمی‌کند.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر ضمن تبریک دستاورد فضایی ماهواره خیام، این مهم را برای رشد علمی کشور ضروری دانست و با توجه به برخی دروغ‌پردازی‌های دشمن که این ماهواره دارای کاربرد نظامی است اظهار کرد: اولا به شما ربطی ندارد و شما در جایگاهی نیستید بگویید ماهواره چه کاربردی دارد؟ دوما ما در طول انقلاب نشان دادیم هر جا هر کاری انجام دهیم رسما اعلام می‌کنیم، اگر بنایی بر کاربرد نظامی بود اعلام می‌کنیم کما این که ابایی وجود ندارد.
وی پیروزی مقاومت فلسطین را یادآور شد و بیان کرد: امروز جبهه مقاومت بالای هزار فروند موشک شلیک کرد و این تقویت جبهه مقاومت است، ما بر عهدی که عمر این جلاد به ۲۵ سال نخواهد رسید پایبندیم و تا تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب لحظه‌ای کوتاه نخواهیم آمد و مقاومت خواهیم کرد.
امام جمعه دهدشت در ادامه سخنان خود با توجه به روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز، از خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم در جهاد تبیین برای مقابله با صف‌آرایی دشمن و پیشگامان پیگیری برای رفع مشکلات نام برد و خطاب به وزارت ارشاد گفت: خبرنگاران در جامعه ما مورد توجه نیستند وزارت ارشاد برای معیشت و اشتغال و مطالبات به حق این قشر پیگیری‌های لازم را داشته باشد.
وی رسالت خبرنگاران را روشنگری، آگاهی‌بخشی و عدالت‌طلبی عنوان و افزود: خبرنگاران احترام قلم را داشته باشید رسانه حرمت دارد، صدای مردم باشید، خدمات را بیان کنید، جلو سیاه‌نمایی‌ها بایستید، ضعف‌ها را بیان کنید، راهکار‌ها و نقد‌ها کنار هم باشند.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در دیگر توصیه خود به خبرنگاران گفت: سیاست‌زده نباشید، در بیان عملکرد مسئولان بزرگ‌نمایی نکنید، گاهی یک مسئول وظیفه خود را انجام می‌دهد، رسانه‌ها در قبال آن وظیفه بر مردم منت می‌گذارند، آن کار وظیفه مسئول است و مسئول شأنی به جز خدمت ندارد.
وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران روابط عمومی نباشند خبرنگار باشید و بی‌طرفانه قلم بزنید.
امام جمعه دهدشت خطاب به مسئولان هم گفت: مسئولان از نقد‌های منصفانه خبرنگاران استقبال کنند، حرف آن‌ها را بشنوید، تهدید و ارعاب برای خبرنگار کار را به جایی نمی‌رساند.

چرا عده‌ای با سهمیه دیشموک استخدام، ولی در دیشموک خدمت نمی‌کنند
حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در خطبه نمازجمعه این شهر با اشاره به ضرورت توجه بهداشت شهرستان کهگیلویه به دیشموک گفت: پرسنل بهداشت و درمان این منطقه نگران و اعتراض دارند که چرا چهار نیرو با سهمیه دیشموک استخدام شدند، ولی در دیشموک شاغل نیستند.
راوند با اشاره به خدمات رسانی نیرو‌ها در منطقه افزود: از مسئولان، حراست‌ها و ناظران خواستار توجه به این مسئله هستیم.
خطیب جمعه دیشموک از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست به بخش دیشموک سفر کند و عنوان کرد: پل تنگ چویل پس‌از ۴ سال نیمه کاره رها شدن در حال تخریب است.
وی افزود: چرا دستگاه‌های نظارتی و حراست‌ها از مسئولان کم کار حمایت می‌کنند، در جاده‌های روستایی همچون ده گرو و سرپر آسفالت کاملا بی کیفیت است و از نهادهای امنیتی خواستار توجه به خیانت و کم کاری مسئولان و پیمانکاران هستیم.
راوند ادامه داد: بخش دیشموک به علت فاصله با مرکز استان محلی برای فعالیت پیمانکاران تازه کار شده است.
وی با اشاره به پرتاب ماهواره خیام از پایگاه قزاقستان افزود:این ماهواره به منظور مدیریت خطرات و حوادث طبیعی، رصد ساخت و ساز‌های غیرمجاز در جنگل و پایش مرز‌های کشور از اهداف پرتاب این ماهواره بوده است.
امام جمعه دیشموک با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان گفت: در این جنگ و حملات ۴۴ فلسطینی اعم از زن و کودک شهید و بیش از یک هزار واحد مسکونی تخریب شد.
راوند با اشاره به ماه محرم و گرامیداشت آن ادامه داد: ضرورت دارد تا در جلسات روضه خانگی در منازل و جلسات محرم در مساجد شرکت کنیم و این ماه را بیش از پیش گرامی بداریم.

دولتمردان به صنایع کوچک به صورت ویژه توجه کنند

امام جمعه باشت در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه جمعه ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک است گفت: دولتمردان وظیفه دارند صنایع کوچک را حمایت کنند و تسهیلات در اختیار این صنایع قرار دهند تا هم مشکل اشتغال برطرف شود و هم تولید را افزایش داده شود.
حجت الاسلام بلادی افزود: یکشنبه ۲۳ مرداد روز مقاومت اسلامی است و در این روز مقاومت در جنگ ۳۳ روزه پوزه اسرائیل را به خاک مالید .
امام جمعه موقت باشت با اشاره به سالرزو برگشت آزادگان به وطن گفت: همه مدیون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های اسراء وآزادگان وخانواده‌ای شهدا وجانبازان هستیم

مدیران استانی در حق مردم لنده جفا کردند
امام جمعه لنده در خطبه های نماز جمعه این شهر پرتاب ماهواره ایرانی را به فضا موفقیت بزرگ دانشمندان ایرانی دانست و گفت:این ماهواره قابلیت های زیادی دارد که نشان از پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف دارد.
حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل به ۲۶ مرداد ماه سالروز آزادی آزادگان عزیز و سالگرد پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه اشاره کردو افزود: توجه به خط مقاومت و استقامت اسرا در طول دوران اسارت شکنجه‌هایی که دیده انده و محدودیت‌هایی که داشتند، اما دست از عقیده و آرمان خواهی برنداشته اند این‌ها درس‌های بزرگی است که هرگز نباید از خاطره این ملت و نسل امروز فراموش شود.
امام جمعه لنده به وضعیت نابسامان برق و نگرانی بی اندازه مردم در شهرستان لنده اشاره کرد و اضافه کرد: نوسانات برق در روزهای اخیر نگرانی های زیادی برای مردم این شهرستان ایجاد کرد.
وی گفت:خط توزیعی که برای لنده راه اندازی شد متاسفانه جوابگوی نیاز شهرستان لنده نیست و طبیعی است که در فصل گرما و اوج مصرف مشکلات بسیار چشمگیر می شود.
وی گفت مدیران استانی در حق مردم لنده جفا کردند و حق مردم این دیار نیست که ساعت ها برق، آب ، تلفن و اینترنت قطع می شود .
وی از مسولان استانی در خواست کرد هرچه زودتر ایستگاه تقویت برق لنده را راه اندازی کنند.
امام جمعه لنده ضمن تبریک به ۱۷ مرداد روز خبرنگار به خبرنگاران، گفت:اگر قوای سه گانه از این قشر خط مقدم جنگ نرم در مورد مالی و شغلی حمایت کنند این اتفاق می‌تواند که در جهاد تبیین و پیشبرد جنگ نرم برای جبهه انقلاب اسلامی مثمر ثمر باشد.

سامانه پدافندی گنبد آهنین در برابر موشک‌های مقاومت چاره ساز نبود
حجت الاسلام سیادت خطیب جمعه شهر پاتاوه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به تحلیل راهبردی رهبر جبهه مقاومت حزب الله لبنان (سیدحسن نصرالله) و شرایط منطقه در روز عاشورای امسال اشاره وگفت:مقاومت تنها راه آزادی فلسطین است حملات موشکی اخیر جهاد اسلامی به عمق مناطق اشغالی توان سامانه پدافندی یعنی گنبد آهنین را زیر سوال برد.
وی افزود: حاکمیت نامشروع بحرین با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت بزرگی به مسلمانان کرد.
عراق نیازمند حکمت و نگاه راهبردی است، ایران، قلب محور مقاومت در جنگ ترکیبی علیه این جبهه است، تقدیر از مسئولان هیات‌ها و مردم برای برگزاری با شکوه مراسم عزاداری محرم و تبریک روز خبرنگار (هفده مرداد) به همه خبرنگاران کشور به ویِژه استان کهگیلویه و بویراحمد و بخش پاتاوه از دیگر موضوعاتی بود که خطیب جمعه پاتاوه به آن اشاره کرد.

تاکید بر رفع مشکلات برق در شهرستان چرام

حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار خطیب جمعه چرام در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: سیل خسارات زیادی به مردم در مناطق مختلف شهرستان وارد کرده است.

وی افزود: حضور نماینده مردم و فرماندار و بخشداران واعضای شورای تامین و شورای اداری در بین مردم قابل تقدیر است و امیدواریم مشکلات مردم در اسرع وقت برطرف شود.
خطیب جمعه چرام بیان کرد: اما مهم‌تر از بازدید میدانی مسولان، برآورد خسارت و کمک به حادثه دیدگان است. اگر کمک به حادثه دیدگان از، سیل صورت نگیرد باعث یاس و ناامیدی مردم خواهد شد.
وی افزود: تقاضایم از ادارات خدمت رسان این است، حادثه دیدگان سیل را تا بازگشت شرایط عادی رها نکنندو با تمام امکانات در کنار آنها حضور داشته باشند.
حجت الاسلام افشار بیان کرد: نوسانات برق خسارات سنگینی در این چندین سال به مشترکان برق شهرستان چرام وارد کرده است امیدواریم به این موضوع به صورت ویژه توجه شود.
وی افزود: مدیرعامل توانیر کشور که متولی این امر است به شرکت‌های بیمه طرف قرارداد تاکید و نظارت بیشتر نمایند.

سامانه پدافندی گنبد آهنین در برابر موشک های مقاومت چاره ساز نبود

حجت الاسلام سیادت خطیب جمعه شهر پاتاوه در خطبه های نماز جمعه این شهر به تحلیل راهبردی رهبر جبهه مقاومت حزب الله لبنان (سیدحسن نصرالله) و شرایط منطقه در روز عاشورای امسال اشاره وگفت:مقاومت تنها راه آزادی فلسطین است حملات موشکی اخیر جهاد اسلامی به عمق مناطق اشغالی توان سامانه پدافندی یعنی گنبد آهنین را زیر سوال برد .

وی افزود: حاکمیت نامشروع بحرین با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت بزرگی به مسلمانان کرد.

عراق نیازمند حکمت و نگاه راهبردی است، ایران، قلب محور مقاومت در جنگ ترکیبی علیه این جبهه است، تقدیر از مسئولان هیات ها و مردم برای برگزاری با شکوه مراسم عزاداری محرم و تبریک روز خبرنگار(هفده مرداد) به همه خبرنگاران کشور به ویِژه استان کهگیلویه و بویراحمد و بخش پاتاوه از دیگر موضوعاتی بود که خطیب جمعه پاتاوه به آن اشاره کرد.

آزادگان، زیباترین نماد ایثار، فداکاری و مقاومت

امام جمعه سرفاریاب در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده و تربیت نسل پاک گفت: سبک زندگی اسلامی برای یک خانواده این است که خانواده اهل دعا و نیایش باشد و وظیفه والدین است که فرزندان را با آداب دعا کردن آشنا کنند.
حجت الاسلام زارعی پور افزود: یکی از مهمترین چالش‌های اقتصادی که جامعه در حال حاضر با آن روبروست را مسئله‌ی بیکاری است.
وی فعال کردن واحد‌های کوچک و متوسط اقتصادی را از مهمترین عوامل دخیل در ایجاد اشتغال مؤثر و دستیابی به شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و به نقش این صنایع، به عنوان یکی از ابزار‌های کلیدی توسعه اقتصادی کشور‌های مختلف اشاره کرد و گفت: می‌طلبد که مسئولین ذی ربط برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط که عامل بی اثر کردن تحریم‌های بین المللی علیه ایران اسلامی و دریچه‌ای به سوی اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است، اقدام کنند.
زارعی پور در ادامه به سالروز بازگشت غرور آفرین آزادگان، مردان سرافراز، اسوه صبر و استقامت در دفاع از کیان انقلاب اسلامی به میهن اشاره کرد و گفت: آزادگان ما با ایستادگی و بردباری نشان دادند که انسانیت، شرف، عزت وغیرت ایرانی بر زندان و شکنجه پیروز است و این روز را گرامی داشت.
وی همچنین با گرامی داشت روز مقاومت اسلامی، این روز را نماد پر ابهت و افتخارآمیز ایستادگی در برابر زورگویان و مستکبران جهان، در رأس آن‌ها آمریکای جهانخوار و جنایتکار دانست .
ایشان در پایان ضمن تشکر از همه کسانی که به نحوی در تأمین موقت آب شرب روستای دهنو اسلام آباد سرفاریاب تلاش کردند، گفت: علیرغم توصیه‌ها و تذکرات مکرر به مسئولین در مورد رسیدگی به مشکلات آب شرب شهر سرفاریاب و روستا‌های تابعه، هنوز مشکلات زیادی، در این زمینه وجود دارد و امیدواریم که مسئولین در کمترین زمان ممکن به این مسئله مهم و مشکل مردم رسیدگی کنند.

برق در منطقه چاروسا به صورت مکرر قطع می شود مسئولان چاره اندیشی کنند

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه نمازجمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه برق منطقه چاروسا به صورت مکرر قطع می شود، گفت: مسئولان برای قطعی مکرر برق در بخش چاروسا چاره اندیشی کنند و یک کارگروه برای این مهم ره منطقه اعزام کنند.

وی افزود: غربی‌ها از پیشرفت ایران اسلامی ناراحت و عصبانی هستند و موفقیت‌های ایران را بر نمی‌تابند وشروع به لجن پراکنی و تحریف واقعیات می‌کنند، ولی خیام نماد ما می‌توانیم است.
امام جمعه چاروسا با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بار دیگر نوار غزه را هدف حملات هوایی قرار داد وسه روز ادامه داشت و مقاومت فلسطین با موشک باران سرزمین‌های اشغالی این رژیم را مجبور به آتش بس کرد .
صلواتی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها و غربی‌ها بدون هیچ ابهامی در مقابله با توافق مقاومت می‌کنند از یک سو مذاکرات هسته‌ای را به امورات غیر مرتبط گره می‌زنند و به دنبال برجام‌های ۱و۲ هستند و از سوی دیگر با اقدامات ضد امنیتی و حملات سایبری و ترور و خرابکاری و جنگ رسانه‌ای و روانی می‌خواهند ایران را به انفعال وادار کنند که با شکست مواجه شدند
امام جمعه قلعه رئیسی تاکید کرد: شاهد حملات مکرر به مراسم عزاداری مسلمانان و شیعیان در افغانستان و کشمیر و بنگلادش و ارتش صهیونیستی مزدور نیجریه به عزاداران حسینی در شهر زاریا بودیم امروز در ۴۸۰ شهره و محله در نیجریه مراسم عاشورای امام حسین برگزار می‌شود در این حملات ۷ نفر به شهادت رسیدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.