مینو اریانفر

۲۴ پرونده کیفری برای مدیران تشکیل شد / جذب مدیران و نیروهای غیر متخصص در بدنه دستگاه ها عمده ترین مشکل استان / بررسی ویژه عملکرد دهیاری ها

پیک ملت، بازرس کل استان کهگیلویه وبویراحمد عمده ترین مشکل در ادارات استان را جذب مدیران و نیروهای سازمانی غیر متخصص و غیر مرتبط و برخلاف ضوابط  ذکر کرد و گفت؛ این مشکل در دراز مدت مشکلاتی را برای دستگاهها ایجاد می کند و به سیتم اداری در استان ما ضربه می زند.    

کد خبر : 30822
تاریخ انتشار : شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
۲۴ پرونده کیفری برای مدیران تشکیل شد / جذب مدیران و نیروهای غیر متخصص در بدنه دستگاه ها عمده ترین مشکل استان / بررسی ویژه عملکرد دهیاری ها

پیک ملت، بازرس کل استان کهگیلویه وبویراحمد عمده ترین مشکل در ادارات استان را جذب مدیران و نیروهای سازمانی غیر متخصص و غیر مرتبط و برخلاف ضوابط  ذکر کرد و گفت؛ این مشکل در دراز مدت مشکلاتی را برای دستگاهها ایجاد می کند و به سیتم اداری در استان ما ضربه می زند.

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش پیک ملت، محمد مهدی صالحی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید بهشتی وظیفه سازمان بازرسی را نظارت و اجرای قوانین بیان کرد و گفت ؛ سازمان بازرسی عالیترین سارمان نظارتی محسوب می شود و این سازمان مستقیم زیر نظر رئیس قوه قضاییه قرار دارد و ضابط محسوب نمی شود.

وی افزود؛ بازرسی ها به دو شکل انجام می شود یک موردی که در طول سال  نظارت بر تمام دستگاههای اداری انجام می شود و مورد دیگر فوق العاده ، که از طریق ابلاغی مقام معظم رهبری و قوه قضاییه است.
صالحی بابیان این که عمده وظایف سازمان بازرسی نظارت و پیگیری هست افزود؛
در حال حاضر دو سیستم ارتباطی داریم یک سازمان رسیدگی به شکایان مردمی و دومی سامانه گزارشات فساد در سیتم اداری است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازرس کل استان در خصوص استخدام های غیرقانونی در استان گفت: به شدت به آزمون های استان نظارت داریم و تمامی آزمون ها باید با شرایط قانونی برگزارشود در همین راستا  به جهت ضایع نشدن حق دیگران در استخدام‌ها از ۵۳۵ استخدام غیر قانونی در دستگاه های اجرایی استان جلوگیری شد و یک ازمون به طور کامل لغو شد درصورتی که همین ازمون در سراسر کشور برگزار شد.

صالحی اظهارکرد؛ مهترین تخلف مدیران نقض قوانین و مقررات اداری و مهترین جرائم تصرف غیره قانونی در وجوه اموال اداری است. تعدادی از نیروهای حراست ادارات به دلیل عدم همکاری و  از اطلاع رسانی به موقع محاکمه می شوند.

صالحی مجوعه شکایات ورودی به این سازمان را ۱۶۹۵ مورد ذکر کرد و تصریح کرد؛ به تمامی این شکایات رسیدگی شد.
رئیس سازمان بازرسی استان گفت؛ ۴۱۰ مورد شکایت  دستی داشتیم و گزارش در سامانه ۸۲۰ مورد بوده است.
صالحی همچنین بیان داشت ؛ ۸۷۵ شکایت از شخصیت های حقوقی ثبت شده که به تمامی مورد رسیدگی شد .

صالحی اظهار داشت ؛ ۸۲ جلسه اسیب شناسی و اموزشی برای مدیران تشکیل شد و هر مدیری که منصوب می شود باید اسیب شناسی شود و راهنمایی شود و تمامی و راهکار ارائه شود در همین خصوص هم ۲۴ پرونده کیفری برای مدیران تشکیل شد که تعدادی از این مدیران اخراج شدند.

صالحی عمده ترین مشکل سازمان را کمبود نیرو بیان کرد و گفت؛ تعداد معدودی بازرس و سر بازرس در این سیستم داریم که جوابگوی ۲۲۳ اداره در استان نیست ولی با این وجود نتایخ خیلی خوبی در استان کسب شد.

وی مهترین چالش ها در استان را در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست بیان کرد و افزود؛ طولانی شدن روند پرونده ای عمرانی ، ضعف سرمایه گذاری و تولید و امار بالای بیکاری ، خدمات شهری ، تسهیلات غیر قانونی، اخلال در انجام وظایف خدمات تولید نفت و گاز گچساران ، طح آمایش سرزمینی ، اعمال نفوذ افراد متنفذ  از دیگر چالش ها و مشکلات در این استان است.

بازرس کل استان از ارائه گزارشات مردمی در خصوص تخلفات دهیاری ها به این دستگاه خبرداد و گفت؛ با توجه به گزارشات مردمی در خصوص عملکرد و نحوه استفاده غیر مرتبط بودجه دهاری ها سازمان بازرسی عملمرد و بودجه دهیاریها را به صورت ویژه بررسی می کند .

وی افزود ؛ در حوزه شهرداریها و شورای شهر تخلفاتی انجام شده که به زودی در قالب شش خبر اطلاع رسانی می شود، پرونده سه نفر از گشت های شهرداری در حال بررسی  است  در خصوص ساختمان های نا امن ساختمان ها شناسایی شدند و به دادگستری و استانداری اعلام شدند.

صالحه در رابطه با نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» بیان کرد: به تکلیف مدیران در زمینه دانش بنیان ورود کرده و هر مدیری که در این رابطه به تکلیف خود عمل نکرده باشد، برخورد قانونی می شود. بازرسی استان کهگیلویه وبویراحمد در زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان در سطح کشور جز استانهای پیش رو بوده است.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.