پیک ملت، برای صیانت از سلامت طی ده روز اخیر پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مردم در دهک های یک تا سه بدون دریافت هیچ هزینه ای زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

با حضور معاون آمار فناوری و ارتباطات سازمان بیمه سلامت کشور، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ، فرماندار شهرستان بویراحمد و تنی چند از مدیران و اشخاص مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن کتابخانه آیت الله ملک حسینی یاسوج برگزار شد .

معاون آمار و فناوری بیمه سلامت کشور در این مراسم گفت : برای ما صیانت از سلامت مردم مهمترین اصل است که ده روز گذشته شاهد بودیم ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بدون پرداختی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند .

احد رستمی اضافه کرد ؛ خدمات بیمه ای که در ایران صورت می گیرد چیزی است که در دنیا کم سابقه است که دولت مردم را تحت پوشش بیمه قرار دهد .

رستمی با اعلام اینکه با ارائه خدمات ناباروری در بیمه سلامت زنان تحت پوشش قرار گرفتند بیان کرد : سازمان بیمه سلامت محلی بوده است که بتواند محروم ترین مردم را تحت پوشش قرار دهد و این تکلیف اصلی ما خواهد بود .

وی آمار افراد تحت پوشش بیمه سلامت در کشور را حدود ۴۱ میلیون نفر اعلام کرد و افزود : برای صیانت از سلامت طی ده روز اخیر پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر  از مردم در دهک های یک تا سه بدون دریافت هیچ هزینه ای زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی گفت: به هفت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز به صورت پیامکی به آنها اعلام شد که زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند که گام مهمی در پوشش بیمه همگانی بوده و در این شرایط سخت تحریم ها انجام شده است . سرپرست معاونت آمار ،فناوری و اطلاعات سازمان بیمه سلامت ابراز داشت: در حوزه خدمات ناباروری و در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جوانی جمعیت افراد زیادی تحت پوشش و مورد حمایت بیمه سلامت قرار گرفتند .

وی گفت : بیمه سلامت محروم ترین قشر جامعه را زیر پوشش دارد که بیشترین آنها را روستاییان و عشایر تشکیل می دهند.

رستمی افزود: براساس آمار ۴۱ میلیون نفر پیش از این زیر پوشش بیمه سلامت بودند که امسال نیز پنج میلیون و ۵۰۰ نفر به تعداد آنها افزوده شده است.

احد رستمی در ادامه با اشاره به مراسم تکریم و معارفه مدیران استان در بیمه سلامت اظهار داشت : این پست ها امانت هستند و ما آقای کاظمی را از امانت داری خلاص کردیم امانت باید سالم تحویل گرفته و داده شد و آقای کاظمی امانت دار خوبی بودند .

وی افزود: دکتر دهراب پور مدیرکل جدید بیمه سلامت استان که امروز به طور رسمی منصوب شدند نیز دارای از چهره های شاخص حوزه سلامت و داری کارنامه درخشانی است که نظام سلامت را به خوبی می شناسد و همین امر مسئولیت وی را سنگین تر می کند.

وی ادامه داد : دهراب پور پزشک حاذق و خدمت کاری هستند انتظار داریم که مسئولیت ها سنگین تر شود جایی که خدمت ارایه می شود مقدس است و بیمه سلامت از نظر میزان سطح دانشی جز سازمان های موفق در ایران است .

احد رستمی خاطرنشان کرد : جز سازمان های پیشرو در دولت الکترونیک هستیم که خدمت به راحت به راحتی در نهایت سرعت و دقت به مردم ارایه می شود