پیک ملت، /گفت‌وگو با پدر یاسوجی که تولد ۵ قلوهایش در بیمارستان شیراز خبرساز شد و قبلا هم ۲ بار صاحب ۲قلو شده بود.
خراسان /مادر این بچه‌ها مرخص شده اما پنج نوزاد چند روزی است که در بیمارستان بستری هستند. آن‌ها ۲۸ هفته در شکم مادر ماندند و فقط دو ماه یا به عبارتی هشت هفته دیگر مانده بود که در ۹ ماهگی و به صورت کامل به دنیا بیایند اما انگار صبر و قرار نداشتند! چند روز پیش بود که تولد پنج قلوها در شیراز خبرساز شد. مدیر بیمارستان حضرت زینب(س) شیراز در همین باره گفته بود :« مادری ۴۰ ساله در یک زایمان، سه پسر و دو دختر را به دنیا آورده است. مدیر این بیمارستان تخصصی زایمان و نوزادان در شیراز افزوده بود که زمان بارداری این مادر باردار ۲۸ هفته طول کشید که حال برخی از نوزادان با استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات به کار گرفته شده نسبتا خوب است. البته وزن نوزادان، زیاد مطلوب نیست اما امیدواریم که بتوانیم آن‌ها را نگه داریم و به زندگی عادی برسانیم.»
این خبر به سرعت در فضای‌مجازی و خبرگزاری‌ها منتشر شد و حتی تلویزیون هم در گزارشی از تولد پنج قلوها در شیراز گفت. ما هم طی این چند روز پیگیری کردیم با «سید بهروز موسوی فاخر»، پدر پنج قلوها صحبت کنیم تا از دغدغه‌ها و شیرینی‌های پدر شدن برای پنج فرزند بپرسیم. در خور ذکر است که تا لحظه تنظیم این مصاحبه، این نوزادان همچنان بستری هستند و امکان عکس گرفتن از آن‌ها وجود نداشته است.

در خانواده ما سابقه چندقلو زایی زیاد است
به عنوان اولین سوال از این پدر که به‌تازگی پنج قلوهایش به‌دنیا آمده، درباره این‌که آیا در خانواده‌شان سابقه چندقلوزایی وجود داشته یا نه، می‌پرسم که «موسوی» این‌طور پاسخ می‌دهد: «سابقه دو قلوزایی در خانواده ما زیاد است اما اصلا فکر نمی‌کردم که یک دفعه صاحب پنج بچه بشوم. در خانواده ما عمه، خاله، خواهرزاده‌ها و… همه فرزندهای دو قلو داریم اما هیچ‌وقت فکر نمی‌کردیم این تعداد زیاد بچه هم نصیب‌مان بشود. من قبل از به دنیا آمدن پنج قلوها دوبار دیگر پدر شده‌ام که هربار خانمم دو قلو به دنیا آورده است. البته یکی از بچه‌ها را از دست دادم و الان به جز این پنج نوزاد، سه پسر و دختر دارم و حالا پدر هشت بچه هستم.»