اجرای ۳۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

پیک ملت، همایش آموزشی راهبران شغلی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با حضور تعدادی از مسئولان استانی و راهبران شغلی برگزار شد. به گزارش پیک ملت، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه بویراحمد در این همایش، گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های این نهاد کمک به توانمندسازی و خودکفایی مددجویان تحت

کد خبر : 25937
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
اجرای ۳۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

پیک ملت، همایش آموزشی راهبران شغلی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با حضور تعدادی از مسئولان استانی و راهبران شغلی برگزار شد.

به گزارش پیک ملت، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه بویراحمد در این همایش، گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های این نهاد کمک به توانمندسازی و خودکفایی مددجویان تحت حمایت با برنامه‌های مختلفی ازجمله اشتغال است.
وی با اشاره به اینکه اشتغال یک چرخه است که از انگیزه شروع می‌شود و با آموزش و مهارت‌یابی و در نهایت تسهیلات اشتغال و اجرای طرح ادامه می‌یابد، افزود: یکی از برنامه‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد، موضوع راهبران شغلی و همکاری با آن‌ها برای ایجاد اشتغال برای مددجویان است.
مبشری بابیان اینکه راهبری شغلی گام مهمی جهت ایجاد اشتغال پایدار و کسب‌وکار موفق برای مددجویان است، گفت: تلاش ما این است که ۵۰ درصد اشتغال مددجویان کمیته امداد از طریق راهبران شغلی باشد.
وی تصریح کرد: در حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، مددجویان بعد از استعداد سنجی و مشاوره شغلی، آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ و دریافت تسهیلات، وارد چرخه اشتغال می‌شوند، گفت: این مددجویان، به راهبران شغلی معرفی می‌شوند تا با استفاده از دانش و تجربه آنان بتوانند با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن، منافع اقتصادی مناسبی به دست آورده و در پایدارسازی شغل خود موفق شوند.
مبشری بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمد اجراشده است، گفت: ۴۳ درصد این اشتغال‌زایی از طریق راهبر شغلی در زمینه‌های دام‌پروری، صنایع‌دستی و دیگر موارد بوده است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از کارآفرینان و صاحبان ایده‌های نو دعوت می‌کنیم تا با مراجعه به کمیته امداد، نسبت به معرفی آن‌ها به مددجویان به‌عنوان رهبر شغلی اقدامات لازم انجام شود.
ارسلان جلال فرد، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، نیز در این همایش گفت: خدای را شاکریم که توفیق خدمت به بهترین بندگان خود که آسیب‌پذیرترین و نیازمندترین قشر جامعه هستند، را به ما امدادگران عنایت کرده است.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح راهبران شغلی اشتغال پایدار برای مددجویان به دنبال دارد، افزود: راهبران شغلی همکاران افتخاری کمیته امداد در زمینه خدمت‌رسانی و ایجاد اشتغال برای نیازمندان تحت حمایت هستند.
جلال فرد با اشاره به اینکه ۹۰ راهبر شغلی فعال با کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد همکاری دارند، گفت: در طرح راهبران شغلی ، فردی که از او بانام هدایتگر و راهبر شغلی یاد می‌شود درواقع فعال اقتصادی و کارآفرینی است که در یک عرصه خاص تخصص و مهارت لازم را دارد و پس از تأیید کمیته امداد، زمینه همکاری این نهاد با وی فراهم می‌شود.
وی تصریح کرد: راهبر شغلی از صفر تا صد چرخه اشتغال مددجو را بر عهده می‌گیرد یعنی هم علم و تخصص خود را در اختیار او قرار می‌دهد و هم در مراحل بعدی در زمینه ایجاد انگیزه، رفع اشکالات و درنهایت بازاریابی و فروش محصولات مددجو نظارت دارد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۲۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی تحت عنوان ایجاد شغل برای مددجویان نیازمند به کمیته امداد استان اختصاص‌یافته است.
وی تصریح کرد: امید است با همکاری راهبران شغلی بتوانیم در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان گام‌های مؤثرتری برداریم .
شایسته ذکر است در پایان همایش از تعدادی از راهبران شغلی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.