رنج رسانه ها از نبود نظام صنفی جامع / معیشت خبرنگاران نباید قربانی منافع ملی شود

پیک ملت، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: از دولت جدید میخواهیم که فکری به حال نظام صنفی خبرنگاران کنند، زیرا رسانه‌ها از نبود نظام صنفی جامع رنج می‌برند و باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود .           به گزارش پیک ملت، مسعود بصیری در نشست با اعضای هیئت اندیشه‌ورز

کد خبر : 23773
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
رنج رسانه ها از نبود نظام صنفی جامع / معیشت خبرنگاران نباید قربانی منافع ملی شود
پیک ملت، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: از دولت جدید میخواهیم که فکری به حال نظام صنفی خبرنگاران کنند، زیرا رسانه‌ها از نبود نظام صنفی جامع رنج می‌برند و باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود .

 

 

 

 

 

به گزارش پیک ملت، مسعود بصیری در نشست با اعضای هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ایجاد نظام صنفی جامع برای حمایت از اصحاب رسانه ضروری است و هم‌اکنون خلاف آن بسیار مشهود است، و مشکلات خبرنگاران باید بنیادی حل شود اصلاح طلب و اصول گرا هم نداریم .

بصیری با بیان این که معیشت خبرنگاران نباید قربانی منافع ملی شود افزود؛ همینجا قول میدهم تمام مشکلات صنفی خبرنگاران را در تهران به صورت جدی پیگیری نمایم.

وی خواستار تشکیل و راه‌اندازی سازمان نظام صنفی خبرنگاران شد و عنوان کرد: در جامعه پزشکی در صورت هرگونه تخلف و قصور به‌محض محرز شدن مشکل، سازمان نظام پزشکی برخورد می‌کند و در برخی مواقع پروانه صادرشده نیز باطل می‌شود.

بصیری خاطرنشان کرد: برخی مواقع خبرنگاران خطاکار ۱۰۰،۲۰۰،۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و در واقع خطای این افراد همه جامعه خبرنگاران را بدنام می‌کند تاجایی که در برخی جلسات مدیر می‌گوید “خبرنگاری که در جلسه نیست زیرا می‌خواهم موضوعی را بیان کنم”.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با طرح این موضوع که خبرنگار ناامن نیست، تأکید کرد: مدیران باید دغدغه‌ها و مشکلات را با خبرنگاران با هدف رفع مشکلات و بهبود وضعیت در میان بگذارند.

بصیری با بیان این که چرا خبرنگار نباید آزادانه کارخودش را انجام دهد بیان داشت؛  این‌که فلان حزب به خبرنگاری کمک کند و خبرنگار نیز یکی را بگیرد و‌ حزب دیگری را بفروشد، مطرود است و در واقع پیوند با اصحاب قدرت و ثروت برای رسانه آفت است.

وی حمایت از رسانه‌ها و خبرنگاران را ضروری دانست و افزود: بسیج رسانه برای پویایی رسانه‌ها و‌ نهادینه کردن اخلاق در کار حرفه‌ای خبرنگاران از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.