تیراندازی در همه جای شهر یاسوج ممنوع است و سلاح های مجاز و غیرمجاز ضبط خواهند شد/ تغییر کاربری تالارها در تنگه مهریان تخلف است و باید پلمب شوند/ تالارهای عروسی علت اصلی معضل ترافیک در تنگه مهریان / ضایع شدن حقوق مردم یاسوج در راکد ماندن پروژه ی بزرگ تجاری مسکونی شرکت خدماتی تامین اجتماعی

پیک ملت،  دومین جلسه شورایعالی پیشگیری از وقوع جرم با حضور اعضاء و معاون پیشگیری از وقوع جرم به ریاست رئیس کل دادگستری استان برگزار شد. به گزارش پیک ملت، نگین تاجی رئیس کل دادکستری استان کهگیلویه وبویر احمد با اشاره به اهمیت و جایگاه پیشگیری از وقوع جرم در نظام حقوقی افزود: اقدامات خیلی

کد خبر : 23576
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
تیراندازی در همه جای شهر یاسوج ممنوع است و سلاح های مجاز و غیرمجاز ضبط خواهند شد/ تغییر کاربری تالارها در تنگه مهریان تخلف است و باید پلمب شوند/ تالارهای عروسی علت اصلی معضل ترافیک در تنگه مهریان / ضایع شدن حقوق مردم یاسوج در راکد ماندن پروژه ی بزرگ تجاری مسکونی شرکت خدماتی تامین اجتماعی

پیک ملت،  دومین جلسه شورایعالی پیشگیری از وقوع جرم با حضور اعضاء و معاون پیشگیری از وقوع جرم به ریاست رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش پیک ملت، نگین تاجی رئیس کل دادکستری استان کهگیلویه وبویر احمد با اشاره به اهمیت و جایگاه پیشگیری از وقوع جرم در نظام حقوقی افزود: اقدامات خیلی خوبی در رابطه با پیشگیری انجام شده است اما متأسفانه هنوز اهمیت و جایگاه آن مغفول و ناشناخته مانده است.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه اظهار داشت: امروزه چالش در مورد معاملات باعث شده، درصد بسیاری از جرایم و نزاع های دسته جمعی و قتل اختلافات ملکی هستند که منشأ آن قراردادهای عادی می باشند.

دکتر حسن نگین تاجی در ادامه اظهار داشت: با تخلفات کمیسیون ماده ۱۰۰ به شدت برخورد می شود در همین رابطه آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ که اجرایی نشده، جمع آوری و در کمیته ای تمام مباحث حقوقی قضایی و اجتماعی آن برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم باید دنبال علل و عواملی که موجب بروز جرم می شوند باشیم، گفت: پیشگیری از وقوع جرم تنها وظیفه ی ذاتی قوه قضائیه و پلیس نیست

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار اینکه در سند تحول چالش ها و عوامل بروز آن مشخص شده و راهکار آن نیز ارائه گردیده اظهار داشت: شایسته است رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی یک بار دیگر با دقت سند تحول قضائی را مطالعه کنند، تا با نقش و اهمیت پیشگیری از وقوع جرم بیشتر آشنا شود.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه با اظهار اینکه مدیریت سنتی دیگر جوابگوی نیازهای امروز نیست افزود: در سند تحول قضایی مهمترین عوامل شکل گیری جرم اشاره نمود و اظهار کرد: ضعف در حذف عوامل اصلی که شکل گیری جرایم از این عوامل در واقع منتهی می شود عین یک چالش دیگری است و عواملی از قبیل، عدم شناسایی کامل آسیب ها که در حوزه ی اجتماع ما وجود دارد دوم پراکندگی اقدامات، و سوم موازی کاری یا عدم انجام آن، که در این رابطه وظیفه ی دستگاه قضایی انسجام بخشی بین نهادها است.

یکی از دیگر ضعف ها در این خصوص عدم تعیین مسئولیت برای نهادها در مباحث مختلف نداریم. که لازم است برای نهادهای مختلف تعیین مسئولیت شود.

قاضی القضات استان اظهار کرد: در وقوع جرائم باید دنبال علل و عوامل جرم زا گشت و سپس برای پیشگیری از وقوع مجدد این جرائم، راهکار علمی و عملی ارائه کرد.

وی با اشاره به برخی آسیب های اجتماعی در استان تصریح کرد: برای برخی آسیب ها مانند خودکشی نمی شود راهکار قضائی ارائه کرد و نیازمند تلاش خود مردم و نهادهای متولی است.

نگین تاجی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد) را یکی از برنامه های کاربردی و علمی قلمداد کرد و تاکید کرد : این طرح باید با مشارکت حداکثری نهادی عضو و مسئول، در استان با تمام ظرفیت ادامه پیدا کند و دستگاه قضائی وظیفه انسجام بخشی بین نهادهای عضو را برقرار کند.

در ادامه این نشست حسنی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در خصوص راهکارهای حل مشکلات محور یاسوج اقلید در محدوده ی تنگه ی مهریان به منظور پیشگیری از وقوع تصادفات بین جاده ای اظهار داشت: یکی از موارد بروز تصادفات در این نقطه طرحهای گردشگری هستند که به تالار برگزاری جشن ها و عروسی تبدیل شده اند.

وی افزود: علاوه بر اینکه این طرحها در محدوده ی حریم جاده احداث گردیده اند و باعث ایجاد ترافیک می شوند، فارغ از تصادفات و ترافیک، سرقت های خرد نیز انجام می شود.

حسنی تصریح کرد: کسی که مجوز گردشگری گرفته، فقط باید در حیطه مجوز اعطاء شده فعالیت کند و براساس تخلف تغییر کاربری، باید پلمپ شود و در صورت مجوز دار بودن باغات، هرچه زودتر پارکینگ ایجاد کنند.

در ادامه سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به حاد بودن وضعیت آبشار و تنگ مهریان در سخنانی اظهار داشت: یکی از عوامل بروز مشکلات در تنگه ی مهریان عدم نظارت و ضعف قانون است که در همین رابطه ظرف ۲ هفته نمایندگانی از پلیس، شهرداری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اماکن در محدوده ی تنگه ی مهریان در آبشار یاسوج را از لحاظ برخورداری از پارکینگ و مجوز آنها را بررسی می نماید.

وی با اظهار اینکه تیراندازی در همه جای شهر یاسوج ممنوع است و سلاح های مجاز و غیرمجاز ضبط خواهند شد افزود: در صورت تیراندازی در تالارها مدیر و مالکان آنها شریک در جرم خواهند بود.

در ادامه سرهنگ ویسی پور فرمانده پلیس راه استان در سخنانی در خصوص معضل تردد، ترافیک و تالارهای احداث شده در این تنگه گفت: در کنار جاده ی کم عرض، باغ های گردشگری احداث شده که جاده ی مزبور، هیچگونه روشنایی ندارد و پاسخگوی ترافیک نیست.

ویسی پور گفت: ساعتها راه بندان و معطل شدن مردم یکی از معضلات این نقطه از شهر یاسوج است.

فرمانده پلیس راه استان به حادثه خیز بودن این محور اشاره و افزود: از دیگر معضلات این محور، تصادفات جاده ای است که هر سال رخ می دهد و بیشتر آن حوادث در مواقع برگزاری جشن های عروسی است.

در ادامه مقدم شهردار یاسوج در خصوص احداث پارکینگ در شهر یاسوج گفت: هم اکنون تعداد ۱۱ پارکینگ خصوصی و شخصی در شهر یاسوج فعال است اما کافی نیست.

وی گفت: متأسفانه مدت ۶ سال است شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی حقوق عامه ی مردم شهر یاسوج را ضایع کرده است و پروژه ی بزرگ تجاری مسکونی خدماتی در شهر یاسوج راکد مانده است

مقدم افزود: سه طبقه ی زیرزمین این پروژه که در بهترین نقطه ی شهر یاسوج می باشد در طراحی به پارکینگ اختصاص داده شده، اما هیچگونه اقدامی در رابطه با ادامه ی پروژه ظرف ۶ سال گذشته انجام نشده است.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان نماد را مهمترین برنامه مقابله با آسیب های اجتماعی دانش آموزان عنوان کرد و تصریح کرد: اجرائی شدن دقیق و کامل این طرح نیازمندهمکاری همه نهادهای عضو است.

زارع پور گفت: این برنامه در سه شهرستان بویراحمد، گچساران و باشت به صورت پایلوت در استان در حال اجرا می باشد که تا به امروز ۱۵۰۰ دانش اموز غربال گری شده و به ۵۵۴ مورد خدماتی از قبیل پزشکی ، روانشناختی ، مالی، قضائی، مشاوره خانواده ارئه شده است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.