در سه‌ماهه نخست سال جاری محقق شد؛ جمع‌آوری ۲۳ میلیارد تومان زکات در کهگیلویه و بویراحمد

  پیک ملت، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری پیک ملت، مردم خیر و نیکوکار استان ۲۳ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان زکات پرداخت کرده‌اند. به گزارش پیک ملت، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه زکات یکی از ابعاد نظام اقتصادی و از فروعات

کد خبر : 22851
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
در سه‌ماهه نخست سال جاری محقق شد؛  جمع‌آوری ۲۳ میلیارد تومان زکات در کهگیلویه و بویراحمد

 

پیک ملت، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری پیک ملت، مردم خیر و نیکوکار استان ۲۳ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان زکات پرداخت کرده‌اند.

به گزارش پیک ملت، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه زکات یکی از ابعاد نظام اقتصادی و از فروعات دین اسلام است ، گفت: پرداخت زکات در زندگی فردی و اجتماعی انسان نقش بسزایی دارد و موجب افزایش رزق و روزی می‌شود.
مبشری تصریح کرد: با توجه به وجود مشکلات اقتصادی و بیماری کرونا در جامعه مردم خیر و نیکوکار می‌توانند با پرداخت زکات مال خود هم زمینه ریشه‌کنی فقر در جامعه را فراهم کرده و هم موجب برکت مال خود شوند.
وی افزود: با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های همه‌جانبه و رهنمودهای شورای زکات، همکاری‌های ائمه جمعه، بسیج، گروه‌های جهادی و مراکز خیریه ۲۳میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان زکات واجب، مستحب و فطریه در سال جاری در استان برای کمک به نیازمندان جمع‌آوری شد.
مبشری با اشاره به اینکه میزان زکات جمع‌آوری‌شده در سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲۹درصد رشد داشته است، گفت: در سه‌ماهه اول سال گذشته مبلغ ۱۰ میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شد.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در سال جاری ۳۷۰ میلیون تومان آن زکات واجب بوده است، گفت: ۱۴ میلیارد و ۳۵۸میلیون تومان زکات مستحب، هشت میلیارد تومان فطریه عام و سادات و ۴۸۳ میلیون تومان نیز کفارات عمد و غیرعمد بوده است.
مبشری بابیان اینکه بیش از ۴۸ درصد زکات جمع‌آوری‌شده امسال برای امور محرومان و ۵۲ درصد دیگر در زمینه پروژه‌های عمرانی هزینه شده است، تصریح کرد: زکات جمع‌آوری‌شده در زمینه جهیزیه نیازمندان، کمک درمانی، هزینه  تحصیلی ، مرمت و بازسازی مسکن مددجویان و کمک‌معیشت مددجویان و نیازمندان و مابقی نیز در زمینه پروژه‌های عمرانی پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان زکات جمع‌آوری‌شده امسال، در ۲۴۶ روستای زکات دهنده و تلاش ۶۱۱۴عامل افتخاری زکات، ۵۷ مبلغ زکات در قالب زکات واجب مال و فطریات، مستحب و کفارات نقد و کالا جمع‌آوری و به‌تناسب نوع نیازمندی نیازمندان در سطح استان هزینه می شود.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.