روند شتابان کرونا در گچساران متوقف شد

پیک ملت، معاون درمان وزیر بهداشت: روند ویروس کرونا در گچساران به شرایط تثبیت رسید. معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از بخش‌های محتلف بیماران بیمارستان شهید رجایی گچساران که محل بستری بیماران مبتلا به کرونا است بازدید کرد و گفت: شهرستان گچساران جز اولین شهر‌هایی بود که قبل از عید نوروز در

کد خبر : 20825
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
روند شتابان کرونا در گچساران متوقف شد

پیک ملت، معاون درمان وزیر بهداشت: روند ویروس کرونا در گچساران به شرایط تثبیت رسید.

معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از بخش‌های محتلف بیماران بیمارستان شهید رجایی گچساران که محل بستری بیماران مبتلا به کرونا است بازدید کرد و گفت: شهرستان گچساران جز اولین شهر‌هایی بود که قبل از عید نوروز در وضعیت قرمز قرار گرفت.
قاسم جان بابایی افزود: در روز‌های قبل روند پذیرش و بستری در گچساران افزایشی بود اما در هفته جاری وضعیت پذیرش بیماران مبتلا به کرونا تقریبا ثابت شد و به شرایط ثبات رسیده است.
وی برگزاری مراسم ها با جمعیت زیاد، میهمانی خانوادگی و دورهمی ها و سایر تجمعات نامتعارف را مهمترین علل شیوع کرونا و به تبع آن افزایش  مبتلایان دانست و گفت:مردم باید دستورالعمل های بهداشتی و شیوه نامه ها را رعایت کنند تا از این مرحله و پیک عبور کنیم.
جان بابایی بیان کرد: خوشبختانه امکانات از جمله دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان شهید رجایی وجود دارد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
معاون وزیر بهداشت در خصوص تاخیر در اعلام جواب آزمایش های کرونا در استان گفت: این مورد را حتما پیگری می کنم و تلاش می کنیم این مشکل برطرف شود.
جان بابایی اضافه کرد: دلیل اصلی بدحال شدن برخی افراد، کتمان بیماری و مراجعه ی دیرهنگام به پزشک است.
معاون وزیر بهداشت ودرمان و اموزش پزشکی از مراکز درمانی گچساران بازدید کرد و گفت: در همه استان‌ها روند بستری‌ها ثابت و به شرایط پایدار رسیده است و امیدواریم در آخر هفته جاری و هفته آینده روند کاهشی در برخی استان‌ها شروع شود اگر چه این روزها در برخی از استان‌ها روند کاهشی ابتلا به کرونا شروع شده است.
جان بابایی افزود: مواردی از کرونای جهش یافته که در جنوب کشور مشاهده شد از نوع آفریقایی است و هنوز کرونای هندی مشاهده نشده است.
جان بابایی گفت: با هر پیک ویروس جهش جدیدی پیدا می‌کند و هر بار شاهد جهش جدیدی در این ویروس هستیم ومتاسفانه تاکنون هیچ کدام از جهش‌ها به سمت ضعبف شدن این ویروس نبوده است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.