موافقت نهایی با تکمیل جاده یاسوج- سی‌‌سخت

پیک ملت ، بالاخره پس از کش و قوس های فراوان موافقت نهایی احداث تونل های یاسوج به سی سخت با حفظ شاخصه های زیست محیطی و کاشت ۳ برابری درختان قطع شده اعلام گردید. این روزها به دلیل برخی موافقت‌ها و مخالفت‌ها احداث جاده یاسوج به سی سخت مهم‌ترین خبر استان کهگیلویه و بویراحمد و

کد خبر : 17919
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹
موافقت نهایی با تکمیل جاده یاسوج- سی‌‌سخت

پیک ملت ، بالاخره پس از کش و قوس های فراوان موافقت نهایی احداث تونل های یاسوج به سی سخت با حفظ شاخصه های زیست محیطی و کاشت ۳ برابری درختان قطع شده اعلام گردید.

فارس من| خبر خوب برای دنانشینان/موافقت نهایی با تکمیل جاده یاسوج- سی‌‌سخت

این روزها به دلیل برخی موافقت‌ها و مخالفت‌ها احداث جاده یاسوج به سی سخت مهم‌ترین خبر استان کهگیلویه و بویراحمد و تیتر یک رسانه‌ها شده است.

در همین خصوص برخی فعالان محیط زیستی با راه‌‌اندازی کمپینی خواستار توقف احداث جاده شدند چرا که معتقد بودند با احداث این جاده  محیط زیست  و حیات وحش شهرستان دنا از بین خواهد رفت.

اما موافقین این طرح هم شدیدا اعتراض داشتند که تنها دلیل درجا زدن این شهرستان و به خصوص شهر سی‌سخت نبود جاده دسترسی مطمئن بوده  و به همین دلیل گردشگری شهر سی‌سخت راکد مانده و سرمایه‌گذار به دلیل وجود چنین جاده‌ای در شهر سی‌سخت سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

در همین خصوص موافقین احداث این جاده در سامانه فارس من با عنوان  «شهروندان سی‌سخت خواهان از سرگیری اجرای جاده یاسوج هستند» با بیش از هزار امضا خواستار پی‌گیری موضوع شدند.

در ادامه این سوژه آمده است: در حالی که تمامی مجوزهای لازم برای احداث و تعریض جاده یاسوج به سی سخت از سوی مراجع ذیربط از جمله استانداری و محیط زیست و….صادر شده بود و بخشی از جاده نیز احداث گردیده ولی جلوی تعریض باقیمانده جاده از طرف محیط زیست گرفته شده و دستور توقیف این پروژه صادر شده است.

مهمترین خواسته مردم رسیدگی به وضعیت ناایمن و خطرناک جاده سی سخت به یاسوج است چرا که نبودجاده ایمن در این سالها موجب تلفات مالی و جانی بسیاری شده و مردم همچنان چشم انتظار وعده مسئولان هستند.

 عبدالحمید پناهی فرماندار شهرستان دنا  به پی‌گیری معاون عمرانی و سایر مسئولان استانی اشاره کرد و گفت: شورای تامین به ریاست حاجی زاده معاون عمرانی استاندار برگزار شد و همچنین مصوباتی در خصوص این جاده داشتیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فرماندار دنا گفت: از آن جا که ۸۰ درصد جاده ایجاد شده بود بنا بر آن گذاشته شد که بقیه جاده نیز تکمیل شود و با ایجاد تونل قطعا محیط زیست آسیب بسیار کمی خواهد دید.

وی با بیان اینکه با محیط زیست هم تفاهم شده تا با حفظ شاخصه های زیست محیطی در دستور کار قرار گیرد گفت: در جاهایی که لازم باشد کاشت سه برابری در ازای درختان قطع شده را نیز خواهیم داشت.فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.