حاشیه های یک انتصاب در کهگیلویه وبویراحمد ؛ از روایت رئیس مرکز فوریت های پزشکی و علت تغییرش تا جوابیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

  پیک ملت، رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ،تغییر کرد و جهانبخش وحدت‌نژاد جای محسن جلیل را گرفت. پرویز یزدان پناه رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد طی حکمی سرپرست رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد را منصوب کرد. به گزارش ، پیک ملت، محسن جلیل رئیس

کد خبر : 16789
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
حاشیه های یک انتصاب در کهگیلویه وبویراحمد ؛ از روایت رئیس مرکز فوریت های پزشکی و علت تغییرش تا جوابیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

 

پیک ملت، رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ،تغییر کرد و جهانبخش وحدت‌نژاد جای محسن جلیل را گرفت.

پرویز یزدان پناه رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد طی حکمی سرپرست رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد را منصوب کرد.

به گزارش ، پیک ملت، محسن جلیل رئیس اسبق مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد  در گفتگویی با کبنا علت تغییرش را به گونه دیگری روایت کرده و اظهار کرد: مسئولان همواره به بنده گفته اند با سیاست‌ها هماهنگ نیستید. حتی پرسنل اورژانس هم می دانستند که مسئولان با بودن من موافق نیستند. با وجود اینکه کار خوب جلو می رفت و تغییر و تحول خوبی در اورژانس اتفاق افتاد، ولی خواهان گره افتادن در کار ما بوده اند.


وی افزود: اورژانس یکی از آرام ترین واحد های دانشگاه بوده است، بازرسی استانداری چندین بار با من تماس گرفتند و راضی بوده اند، استاندار دو بار بطور رسمی از بنده و اورژانس تشکر کردند و در خصوص رضایت مردم از اورژانس صحبت می کردند.
جلیل بیان کرد: اورژانس یک کار تخصصی است، ولی نظرشان بر این بوده که افرادی را جابجا کنم، به سفارش تیم مدیریتی خودشان، خواستار این بودند که برخی افراد جابجا شوند.
جلیل اظهار کرد: در شهرستان دنا، پرسنل از مسئول شهرستان نارضایتی وحشتناکی داشتند، مسئول شبکه نیز نارضایتی داشت، ولی هر بار که قصد برداشتن و تغییر این فرد را داشتم مسئولان نظر منفی خود را نسبت به این تغییر به بنده می دادند، به دلیل اینکه نسبت فامیلی با ریاست دانشگاه و رئیس میانی دانشگاه داشته است. می‌گفتند باید بماند. حتی یک نفر را بر اساس نظر این افراد جابجا نکردم و همین مشکل ایجاد کرد.

جلیل افزود: طرحی تحت عنوان «طرح ارتقاء بهره وری اورژانس» را داشتیم، ولی برای پرسنل اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا نشد، پرسنل هم نسبت به این موضوع معترض بودند، و حقشان هم بود، در بدترین شرایط در روستا و کوه فعالیت داشتند و مشکلات داشتند، چندین بار نامه دادیم، ولی دانشگاه به دلیل اینکه باید هزینه می کرد نمی خواست این طرح را اجرا کند، می خواست کاری کند که نارضایتی ایجاد شود.
در دانشگاه گروهی وجود دارد، که «نه متشکل از سیاسیون و نمایندگان»، نمایندگان با احترام برخورد می کردند، بلکه سیاست ها و مدیریت پشت پرده ای در دانشگاه وجود دارد، که خواستار اجرای منویات خود هستند. بنده زیر بار کوچکترین حرفشان نرفتم. نیرویی که کاربلد بود و می دانستم می تواند مفید باشد بکار گرفتم و هیچ کاری با سیاست های این افراد نداشتم.

اما پس از حواشی تغییر رییس اورژانس ۱۱۵ و بازتاب آن در رسانه ها ،دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در واکنش به صحبت های رئیس سابق اورژانس ۱۱۵ استان جوابیه ای صادر کرد.

به گزارش پیک ملت ؛ در متن این جوابیه آمده است:

تعویض و تغییر مدیران امری است کاملا مرسوم و معمول و واکنش های هیجانی و فراواقعی مدیران معزول یا مستعفی نه تنها کمکی به روشن شدن واقعیت و ارتقاء وضع موجود نمی کند بلکه بر مشکلات می افزاید و روند خدمت رسانی را دچار اختلال می کند.

هدف از این نوشتار نیز صرفا آگاهی بخشی به مردم شریف استان و ارایه گزارشی مختصر از وضعیت واقعی اورژانس ۱۱۵ استان است البته آن گونه که هست نه آن گونه که رسانه زرد و پرحاشیه ای همچون کبنا نیوز می خواهد.

زهی افیون زهی افسون زهی گفتار ناموزون؛

باری؛ شواهد و مستندات نشان می دهد که اورژانس ۱۱۵ استان با وضعیتی مناسب از مدیریت اسبق تحویل رئیس سابق این حوزه مهم خدمت رسانی شده است.

وجود ۴۶ پایگاه اورژانس در سراسر استان در کنار دو پایگاه فعال هوایی، راه اندازی واحدهای eoc و mcmc در دانشگاه ، ورود ۱۷۰ درصدی آمبولانس به استان نسبت به پایگاه ها و خرید و راه اندازی سیستم مانیتورینگ از راه دور شواهد مهم این مدعا در طی سالیان ٩٢ تا ٩٨ هستند.

قطعا انتظار می رفت در ماه های اخیر وضعیت مطلو‌‌ب قبلی ادامه پیدا کند اما متاسفانه پایش و ارزیابی اوضاع چیز دیگری را نشان داد.

عدم هماهنگی و تعامل با مجموعه مدیریت عالی دانشگاه، عدم قدرت رایزنی با مدیریت کلان اورژانس کشور و کاهش دریافت منابع مالی و تجهیزات و آمبولانس، عدم تعامل با نمایندگان استان، تعطیلی اورژانس های هوایی استان، انتقال بی رویه کارکنان اورژانس از واحدهای عملیاتی به ستاد اوژانس استان، عدم پیشبرد و راه اندازی مراکز اورژانس مصوب استان، ضعف در آموزش پرسنل، انتقال نیروهای اورژانس شهرستانها و محیط دانشگاه بدون موافقت کمیته نقل وانتقالات دانشگاه به ستاد اورژانس، عدم سرکشی منظم و برنامه ریزی شده به همه واحدهای اورژانس ۱۱۵ در همه شهرستان ها، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در سطوح مختلف اورژانس استان و درگیری تعداد زیادی از پرسنل خدوم این واحد در ماموریت های غیر ضرور و…از جمله نقاط ضعف برجسته این حوزه در ماه های اخیر بود.

خودرایی و بی توجهی ممتد مدیریت سابق اورژانس نسبت به رفع نقایص و ضعف های موجود و گرفتن مشاوره های غلط از افراد ناکارآمد و مغرض نهایتا منجر به گرفتن این تصمیم از سوی مجموعه مدیریت کلان دانشگاه شد.

بدیهی است سرپرستی جدید اورژانس ۱۱۵ استان از بدو ورود مورد پایش و ارزیابی مدیریت عالی دانشگاه قرار خواهد گرفت و رفع نقایص و افزایش کیفیت خدمت رسانی به مردم شریف استان از مهمترین خط قرمزها و خواسته های هیئت رئیسه دانشگاه از سرپرست جدید اورژانس ۱۱۵ استان که هیات علمی دانشگاه، کارشناسی ارشد مراقبت های ویژه و دارای تجربیات با ارزش در حوزه های فوریت و بیمارستانی می باشد، خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمد چهارشنبه , 17 دی 1399 - 22:44

اگر یک اتصال خویشاوندی داشتید نیازی به هیچ خط و باندی نداشتید