باحضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد؛ برگزیدگان مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز استان تجلیل شدند

در سومین روز از هفته قرآن و نماز و عترت با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج از برگزیدگان مسابقات قرآن و نماز و عترت مرحله کشوری آموزش و پرورش استان تجلیل شد. به گزارش پیک ملت به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، نماینده ولی

کد خبر : 15816
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
باحضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد؛ برگزیدگان مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز استان تجلیل شدند

در سومین روز از هفته قرآن و نماز و عترت با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج از برگزیدگان مسابقات قرآن و نماز و عترت مرحله کشوری آموزش و پرورش استان تجلیل شد.

به گزارش پیک ملت به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد در این آیین با ابراز خوشحالی از تحولات در حوزه قرآن و معارف دینی در سطح آموزش و پرورش استان اظهار کرد؛  برنامه تجلیل از دانش آموزانی که حائز رتبه های برتر کشوری در مسابقات قرآن و نماز و عترت شدند حاصل توجه و زحمات و تلاش شبانه روزی مسئولین و درست اندرکاران آموزش و پرورش استان بوده و جای تشکر و قدردانی دارد.

آیت‌الله سید نصیر حسینی بیان داشت: بشر و جامعه بشری اگر خالی از معارف دینی و معنویت شود ، ان وقت خسارات جبران ناپذیری به بار خواهد آمد.

وی با بیان این مهم که نقش معارف الهی در جامعه و زندگی بشریت یک نقش اساسی می‌باشد افزود ؛  اجرای این معارف و عمل به آنها همواره مورد تاکید انبیاء و اولیاء الهی بوده است . بنابراین آموزش و پرورش و فرهنگیان با توجه به رسالت خطیری که بر عهده دارند اگر در حوزه قرآن و نماز و عترت عملکرد نداشته باشند طبیعتاً رسالت خود را از دست داده اند وجامعه متضرر می‌شود .

امام جمعه مرکز استان بیان داشت: این رشد و بالندگی که محصول تلاش آموزش و پرورش بوده ، به برکت قرآن و لطف الهی انجام گرفته و خوشبختانه شاهد کسب رتبه های برتر کشوری هستیم و این روند باعث امیدواری برای دانش آموزان و اولیاء آنها و مردمان استان ما هست و این امیدواری در دوران قبل از نظام جمهوری اسلامی ایران وجود نداشته به نوعی که احساس می‌کردیم انسانهای کم ظرفیت و کم استعداد هستیم و دچار سرکوب بودیم ولی امروز میبینیم به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و جامعه قرآنی ما خوشبختانه استان ما در همه زمینه ها علمی ، فرهنگی، قرآنی و دینی حرف برا گفتن دارندو در مسابقات مختلف در سطح ملی و بین المللی فرزندان ما همیشه خوب می‌درخشند.

حسینی گفت : وقتی آموزش و پرورش استان ما در این عرصه زبانزد ‌است و در رتبه های برتر قرار گرفته پس نشان از ظرفیت و استعداد و انگیزه دانش آموزان ما و توجه ویژه مسئولین آموزش و پرورش به این امر میباشد و باید تلاش کنیم این ظرفیت‌ها تقویت شود و هر ساله شاهد شکوفایی استعدادهای درخشان در حوزه‌های قرآنی باشیم و امید داریم که تمامی کسانی که نسبت به قرآن و نماز قدم برمی‌دارند و زحمت میکشند موردتوجه خدای متعال و لطف انبیاء الهی قرار گیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز با ابراز خرسندی از حسن نیت و تعامل و  آیت‌الله حسینی با آموزش پرورش گفت؛ سیر سعودی رتبه آموزش پرورش میان رتبه های یک تا پنجم مسابقات قرآن و نماز و عترت کشوری از این حیث که استان ما به عنوان یک قطب مسابقات مطرح شده است ، در حالی است که سال های قبل در رتبه های پایین قرار گرفته بود و این نشان از یک‌ عملکرد خوب و موفقیت بزگ است.

زارع پور ابراز داشت: شش نفر از دانش آموزانی که در این جلسه حضور پیدا کرده اند در رشته های مختلف مسابقات قرآن و نماز و عترت در سطح کشوری رتبه های یک تا پنجم این مسابقات را کسب کرده اند و امروز به صورت نمادین از آنها تجلیل به عمل می‌آید.
وی عملکرد آموزش و‌پرورش استان در این حوزه را بسیار عالی ارزیابی و اقدامات انجام گرفته را که طی  سالهای قبل به صورت حضوری و میدانی انجام می‌گرفت را تشریح و با اشاره به طرح ها و فعالیتهای حوزه قرآن و نماز و عترت در سطح استان در ایام کرونایی در فضای بستر شاد به تشریح این اقدامات پرداخت.

هادی زارع پور در ادامه گفت: برنامه های و فعالیتهای حوزه قرآن و نماز و عترت به دو دسته تقسیم میشوند
یک دسته که در برنامه های درسی دانش آموزان گنجانده شده و مربیان و معلمان ما در مدارس تدریس می کنند و دسته دیگر هم فعالیتهای فوق برنامه می‌باشد که مربوط میشوند به اوقات فراغت دانش آموزان که برنامه درسی ندارند فعالیتهای فوق برنامه در مدارس انجام میگیرد.
مدیر کل آموزش و پرورش تصریح کرد؛  تدریس درس قرآن در مقاطع مختلف تحصیلی خوشبختانه به صورت ساعات تنظیم شده در برنامه درسی دانش آموزان آورده شده مثلاً در مقطع ابتدایی پایه های اولو دوم دوستان در هفته و پایه های سوم تا ششم سه ساعت در هفته تدریس درس قرآن توسط معلمان ما انجام میگیرد .
مدیر کل آموزش و‌پرورش با اشاره به طرح‌های مختلف قرآنی که در طول سال تحصیلی در مدارس اجرا می شودگفت : طرح های مختلف قرآنی مانند ، طرح ارتقای قرآن ، جشن شکر گزاری ، طرح همگام با قرآن ، طرح مبین ،
طرح حفظ موضوعی قرآن کریم ، طرح الگوی تلاوت، طرح نهضت ملی حفظ سی جزء ، طرح نور ، طرح اونس با قرآن،
از جمله طرحهای های بوده که خوشبختانه به خوبی در مدارس سطح استان به خوبی اجرا میگردند و و باعث شکوفایی استعدادهای قرآنی دانش آموزان ما گردیده
و این نشان از اهمیت بالا و جایگاه قرآن در آموزش و پرورش استان ما را میرساند.

زارع پور همچنین  در خصوص برنامه‌های انجام گرفته در حوزه عترت گفت؛  طرحهای مانند برگزاری تمامی اعیاد و شهادت معصومین علیهم‌السلام را در طول سال داریم
طرح برگزاری سوگواری احلی من العسل که یک برنامه ملی می‌باشد ، اجرای طرح مصباح‌الهدی یا امام شناسی که هر ساله زندگانی یکی از معصومین علیهم‌السلام را دانش آموزان مطالعه میکنند و در مسابقه طرح مصباح‌الهدی شرکت میکنندو امسال هم به نام مبارک آقا امیرالمومنین علیه السلام میباشد، طرح عطر انتظار ، و پرسش پاسخ و گفتمانهای دینی و پاسخ به شبهات دانش آموزان ، و تشکیل هیئت های مذهبی دانش آموز ی ، طرح اجرای سه شنبه های مهدوی ، و اجرای طرح مودت، از جمله طرحهای های موفقی بوده که در مدارس اجرا میگردد.

هادی زارع پور در خصوص حوزه نماز ،گفت: ۳۹۳نفر روحانی در مناطق سفید و زرد برای برپایی نماز در مدارس فعالیت دارند.
در پایان این نشست زارع پور در خصوص مسابقات قرآن و نماز و عترت افزود: این مسابقات هرساله در سطوح مختلف آموزشگاهی ، منطقه‌ای، استانی و کشوری در دوبخش پسران و دختران در۱۴رشته (پژوهشی و آوایی) برگزار میگردد
در این برنامه به صورت نمادین از شش دانش آموز پسر ودختر که رتبه های اول تا ششم کشوری را در رشته های مختلف قرآن و نماز و عترت کسب نمودند تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.