بخشی از حوزه مربوط به تولید محتوا و کتاب است / تحصیل و تهذیب همراه با پژوهش باشد

  نماینده ولی‌فقیه با اشاره به نقش پژوهش در رفع مشکلات جامعه بر توجه به این امر مهم در حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد. به گزارش پیک ملت ، آیت‌الله سید نصیر حسینی در دیداری که به مناسبت هفته پژوهش داشت گرامیداشت این هفته گفت: پژوهش از پایه‌های رشد و بالندگی علم، حوزه

کد خبر : 15643
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
بخشی از حوزه مربوط به تولید محتوا و کتاب است / تحصیل و تهذیب همراه با پژوهش باشد

 

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به نقش پژوهش در رفع مشکلات جامعه بر توجه به این امر مهم در حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.

به گزارش پیک ملت ، آیت‌الله سید نصیر حسینی در دیداری که به مناسبت هفته پژوهش داشت گرامیداشت این هفته گفت: پژوهش از پایه‌های رشد و بالندگی علم، حوزه و طلاب است و باعث می‌شود که طلبه و حوزه در علم محبقشود و علوم حوزوی بتواند تحول ایجاد کند اگر حوزه در کنار تحصیل و تدریس تحقیق پژوهش نداشته باشد ان علم رشد نمی‌کند و تولیداتی که در شان حوزه بوده شکل نمی‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تحقیق تفحصی که بر اساس پژوهش شکل گیرد موجب افزایش و ظرفیت تولید می‌شود، افزود: در حوزه‌ها یک بخش مربوط به تربیت طلاب و مبلغ است و بخش دیگر تولید محتوا و کتاب بوده که کار ارزشمندی است.

وی بیان کرد: متون سابق بسیار سخت بوده و طلبه گرفتار الفاظ می‌شدند اما اکنون تولیدات و آثار متعددی در دسترس قرار داشته و امکان تحقیق و پژوهش را به طلاب می‌دهد و خوشبختانه امروزه مشکلات گذشته وجود ندارد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در خود حوزه از این تحقیقات استفاده می شود و بخشی در جامعه موجب رفع مشکلات می‌شود، افزود: امروزه پژوهش به حوزه‌ها رونق داده است، حوزه در موضوعات متعدد و تولید آثار در حال پیشی گرفتن از سایر مراکز علمی است این جوشش در بسترهای متعدد حیات‌بخش به حوزه علم و دانش است.

حسینی با تاکید بر توجه به امر پژوهش در حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: معاونت پژوهشی حوزه ایجاد شده و نگاه به امر تحصیل و پژوهش بسیار بیشتر شده و باید از طلاب جوان این موضوع بیش از پیش مطالبه شود که این عرصه دچار رکود و سکون نشود چرا که طلاب پژوهشگر در علوم مختلف حوزه قوی و با بنیه تربیت می‌شوند.

پیش از سخنان نماینده ولی‌فقیه، حجت‌الاسلام بهشت رئیس حوزه علمیه یاسوج با تبریک هفته پژوهش به اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: در کنار آموزش توجه خاصی به حوزه پژوهش شده است.

وی با بیان اینکه ۵ نمره هر درس به پژوهش اختصاص یافته است، افزود: در این زمینه هم آثاری تالیف شده و کتاب اساس الصول توسط حجت‌الاسلام بهشت تدوین شده است.

بهشت ادامه داد: ۱۳۰ مقاله پژوهشی توسط طلاب جمع‌آوری شد که ۹ مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.