بی مهری مسئولین به عشایر کوچ نشین در قشلاق (گرمسیر )

پیک ملت ، محمد فرزامی عشایر کهگیلویه وبویراحمد که روزی ذخایر این مرز و بوم بود ، اما امروز با بی مهری مسئولین نامش به فراموشی سپرده شده و نقش و نگارش هر روز کم رنگ تر می شود . همگان نیک می دانیم ،که استان کهگیلویه وبویراحمد به سرزمین عشایر تولید کننده و دیار

کد خبر : 15326
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
بی مهری مسئولین به عشایر کوچ نشین در قشلاق (گرمسیر )

پیک ملت ، محمد فرزامی

عشایر کهگیلویه وبویراحمد که روزی ذخایر این مرز و بوم بود ، اما امروز با بی مهری مسئولین نامش به فراموشی سپرده شده و نقش و نگارش هر روز کم رنگ تر می شود .

همگان نیک می دانیم ،که استان کهگیلویه وبویراحمد به سرزمین عشایر تولید کننده و دیار ، کوچ وییلاق وقشلاق معروف است ، ودرمرحله بعدی به دیارآب ونفت وگاز، اما پس از گذشت سالها از زندگی عشایری و کوچ نشینی  هنوزدراین سرزمین کوهستانی وخوش اب وهواهستند کوچندگان ورمه گردانانی که ازسراجبارییلاق وقشلاق می کنند وبه اصطلاح هم درسرحدندوهم درگرمسیر

اما از بد روزگار وسختی کار،نه دلی دارند ونه دماغی.موضوعی راکه قصددارم خیلی مختصر و موجز وکوتاه اماگویا وشفاف بدان بپردازم مقوله یوردهایاقشلاق گاه های عشایرطایفه قایدگیوی وسایرتیره های مختلف ومستقل است که چندماه ازفصل پاییزوزمستان را درمناطق قشلاقی شهرستان های ممسنی ورستم گذران می نمایند.

اما همین عشایرکه روزی ذخایرانقلاب می خوانندش درمناطق گرمسیری به جهت اینکه اصالت بویراحمدی دارند به لحاظ خدمات رسانی موردبی مهری مسولین  شهرستان های ذکرشده قرارمی گیرند امادربحث تولید گوشت قرمزازافتخارات ودرصدر امار وارقام تولیدات غیرنفتی همین شهرستان ها قراردارند.

ازجمله مناطق محروم وفوق العاده مظلوم واقع شده منطقه عشایری مالاجی ازتوابع دهستان بردنگان ممسنی است که نه راه دارند ونه سهمیه نفت سفید وغیر وذالک و یک نکته ازاین معنی گفتیم وهمین باشد.

متاسفانه هنوزهستند مسولین محترمی که دراین دوران مدرن وفرامدرن ودهکده جهانی درگیرقوم وقومیت وسرحدی وگرمسیری هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.