امر به معرف و نهی از منکر نیازمند رویکرد جدید در فضای مجازی است

باید در اشاعه ی فریضه امر به معروف و نهی از منکر با ظرافت و حساب شده عمل کرد تا خدای ناکرده اقدام ما اثرات سوء نداشته باشد. به گزارش پیک ملت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم نشست دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر

کد خبر : 11538
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
امر به معرف و نهی از منکر نیازمند رویکرد جدید در فضای مجازی است

باید در اشاعه ی فریضه امر به معروف و نهی از منکر با ظرافت و حساب شده عمل کرد تا خدای ناکرده اقدام ما اثرات سوء نداشته باشد.

به گزارش پیک ملت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم نشست دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویر احمد با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری برگزار شد.

 سید عیسی حسنی معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم و مسئول دفتر هماهنگی امر به معروف و نهی از منکر قوه قضائیه در استان اظهار کرد: متاسفانه امر به معرف و نهی از منکر در استان به حاشیه رفته و منفعلانه عمل می شود که نیازمند رویکرد جدید و استفاده از همه ظرفیت ها در این زمینه است.

 حسنی با اشاره به لزوم حضور در فضای مجازی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از معضلات و آسیب ها ی اجتماعی ناشی از عدم حضور به موقع و به جای آمرین به معرف و ناهیان از منکر در فضای مجازی است.

 معاون پیشگیری از وقوع جرم افزود: امروزه فضای مجازی محل اشاعه منکرات شده است و لازم است با  حضور فعال در این  فضا ما هم به اشاعه معروف بپردازیم.

 وی با اشاره به حساسیت های موجود در جامعه و تغیرات فرهنگی اظهار کرد: باید در اشاعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر با ظرافت و حساب شده عمل کرد تا خدای ناکرده اقدام ما اثرات سوء نداشته باشد.

 این مقام قضائی لازمه حضور مفید در فضای مجازی را تولید محتوا های پر مایه و اثرگذار عنوان کرد و افزود: گاهی یک متن و محتوا موثر تر از برخوردهای خشن و تقابلی است.

 جت‌الاسلام و‌المسلمین حمزه پیشقدم دبیر اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: متاسفانه بی حجابی در جامعه به یک عرف تبدیل شده و این امر باعث می شود که حتی با حجاب ها هم به این عرف غلط سوق داده شوند.

وی بیان کرد: متاسفانه استان ما متاثر از فضای کنونی جهان و کشور دچارشده است و اگر اقدام سریع فرهنگی صورت نگیرد دچار انحراف فرهنگی خواهید شد. که با توجه به قومی و قبیله ای بودن استان نمود بیشتری در جامعه دارد.

جت‌الاسلام و‌المسلمین حمزه پیشقدم تصریح کرد: با توجه به وضعیت استان و در راستای تاثیر مثبت  اقدامات ستاد از چندین جهت ورود کرده ایم. که در زمینه لازم است همه نهادها و متولی کار فرهنگی حمایت کنند و جزیره ای عمل نکنند.

سید عیسی حسنی معاون رئیس کل در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم از حمایت قاطع دستگاه قضائی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر  خبر داد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.